Sneeuwsituatie Winterberg en omstreken (22/23)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg, Willingen - Ettelsberg, Postwiese - Neuastenberg, Skikarussell Altastenberg, Homberg Züschen en Bödefeld - Hunau

Ik heb al een paar collega’s ‘gestrikt’. Als de hoofdas open is, gaan we a.s. woensdag de 14e. Het zal dan lekker rustig zijn.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Top dat we zo goed op de hoogte worden gehouden. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga 4 dagen, vrijdag de 16e tm maandag de 19e. Hoop dat de vrijdag en maandag wat rustiger zullen zijn.
Lekker tussendoortje voordat we in januari 2 1/2 week Dolomieten en Oostenrijk doen, even sfeer proeven.

De weerberichten zien er perfect uit en verwacht 100% open eigenlijk. St. George en piste naast landal heb ik nog nooit gedaan omdat die tot nu toe altijd dicht waren.

Amelm op 08 dec 2022 12:30

Ook het weekend zal nog gewoon heerlijk rustig zijn en zal je overal zo door kunnen lopen. Voor de kerst is het sowieso altijd rustig in Winterberg.

Matthias123 op 08 dec 2022 12:35

Mijn ongeschreven regel is al jaren alleen doordeweeks naar Winterberg gaan, vanwege de drukte/wachttijden in de weekenden.
Ik was eigenlijk van plan ma 19 & di 20 dec te gaan. Maar nu denk ik toch aan zon 18 en ma 19 december.

@Matthias123 Zo vroeg voor de Kerst kan het dus wel?

*bericht bewerkt door maik100 op 08 dec 2022 15:28

...ski-addict...

Normaal gesproken is het voor de kerst idd ook in de weekenden goed te doen. In januari en februari moet je er idd echt niet zijn in de weekenden.

Born to Ride

Normaal gesproken is het voor de kerst idd ook in de weekenden goed te doen. In januari en februari moet je er idd echt niet zijn in de weekenden.

Matthias123 op 08 dec 2022 15:28

En tussen Kerst en oud op nieuw ook niet door de week. Ooit een keer die ‘fout’ gemaakt. Precies 7 liften kunnen nemen en de rest gewacht… te druk.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Normaal gesproken is het voor de kerst idd ook in de weekenden goed te doen. In januari en februari moet je er idd echt niet zijn in de weekenden.

Matthias123 op 08 dec 2022 15:28

En tussen Kerst en oud op nieuw ook niet door de week. Ooit een keer die ‘fout’ gemaakt. Precies 7 liften kunnen nemen en de rest gewacht… te druk.

lve op 08 dec 2022 15:30

Nee inderdaad in vakantieperiodes moet je er ook niet zijn, weekenden in de vakantieperiodes zijn helemaal een verschrikking. Al ben ik benieuwd of ze nog steeds met restricties op het aantal skipassen blijven werken. De afgelopen jaren met covid was het gewoon vol=vol.

Born to Ride

Winterberg is in de kerstvakantie NA de kerstdagen op zijn drukst en tegenwoordig kunnen de skipassen ook nog eens uitverkocht zijn (om het exces van januari 2019 niet weer te beleven)

Bovendien kan je uitwijken naar Neuastenberg en Altastenberg(tip!!) met gratis busje onderaan piste 11

Bij de Steenbergen hoef je zelfs op de drukste dagen zelden langer te wachten dan 5 minuten.

In de krokusvakantie valt de drukte op werkdagen meestal wel mee.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 08 dec 2022 17:00

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Winterberg is in de kerstvakantie NA de kerstdagen op zijn drukst en tegenwoordig kunnen de skipassen ook nog eens uitverkocht zijn (om het exces van januari 2019 niet weer te beleven)

Bovendien kan je uitwijken naar Neuastenberg en Altastenberg(tip!!) met gratis busje onderaan piste 11

Bij de Steenbergen hoef je zelfs op de drukste dagen zelden langer te wachten dan 5 minuten.

In de krokusvakantie valt de drukte op werkdagen meestal wel mee.

Harry(Winterberg) op 08 dec 2022 16:58

Dat wordt dus tijdig de skipassen bestellen voor Oud en Nieuw begrijp ik. Thanks voor de tip! Dat durf ik al wel bijna aan met de langere termijn verwachtingen. Of het moet na Kerst ineens wel erg hard gaan dooien. Met de pas voor 3 dagen kunnen we uitwijken naar de hele Wintersport Arena, dus bij te veel drukte zoeken we wel een kleiner rustig gebiedje op. Het is toch al het plan om af te wisselen. Eerst komende zaterdag alvast maar eens genieten!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Zouden er morgen al wat extra liften open? Gezien ze begonnen zijn met het prepareren.
Is voor mij namelijk de doorslag om morgen even een dagje te gaan.

Zouden er morgen al wat extra liften open? Gezien ze begonnen zijn met het prepareren.
Is voor mij namelijk de doorslag om morgen even een dagje te gaan.

tom.vdlinden op 08 dec 2022 22:38

Ik verwacht dat er vanaf morgen enkele en vanaf zaterdag vrij massaal liften open gaan.
Vandaag is er een mooi laagje gevallen en straks gaan de kanonnen aan.
Nu bij ons huisje -3°C en dalend

null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De temperatuur is ondertussen richting de -5 gezakt. Onder andere in willingen, alt en neuastenberg draaien weer alle kanonnen. Willingen heeft bekend gemaakt 14 december alle liften te openen met een feestelijke kunstlichtavond. Daarna zijn ze dagelijks geopend.

null

Born to Ride

Te mooi om hem niet te plaatsen:

null

Born to Ride

Te mooi om hem niet te plaatsen:

null

Matthias123 op 09 dec 2022 07:30

Schitterend! Ik ga ook voor het eerst ooit een dagje Willingen meepakken dus ben benieuwd, langere pistes klinkt wel als een enorme plus 😁

In Winterberg wordt alleen besneeuwd op de Kappe en de Sneeuwwitje.
Ze wachten duidelijk op de komende koude nachten, wanneer het sneeuwen nog efficiënter kan. En na een paar dagen zijn de vijvers leeg ;-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 dec 2022 09:21

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

In Winterberg wordt alleen besneeuwd op de Kappe en de Sneeuwwitje.
Ze wachten duidelijk op de komende koude nachten, wanneer het sneeuwen nog efficiënter kan. En na een paar dagen zijn de vijvers leeg ;-)

Harry(Winterberg) op 09 dec 2022 09:21

Vandaag nog geen extra pistes open zie ik op de website. Benieuwd of er in de loop van de dag nieuws komt over morgen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Te mooi om hem niet te plaatsen:

null

Matthias123 op 09 dec 2022 07:30

Wauw wat een plaatje :)

Hoeveel zin heeft het om a.s. zondag naar Winterberg te gaan om te skieen? Hoe groot is de kans dat er tussen nu en zondag nog meer liften open gaan? Mijn vriendin en ik kwamen op het idee om zondag te gaan maar als alleen Bure Herrloh en Rauher Busch open zijn, en de Poppenberg dicht vanwege de world cup, vind ik dat bijna niet de moeite.

Denk dat we hoe dan ook richting daar rijden; een winterse wandeling is ook mooi :)

Zie wel dat ze op de Brembergkopf, en Quick Jet de stoeltjes op de lift hebben gehangen. Büre Bremberg lijkt geprepareerd. Panoramabahn en Kappe zijn ze vol aan het besneeuwen. Lijkt me dat morgen toch gewoon veel open gaat. Meestal is Winterberg ook iets eerder dan Willingen.

Zelf denk ik dat morgen al bijna de volledige hoofdas geopend word. Op de poppenberg is de 2e piste gewoon voor het publiek geopend dus daar kan je ook nog gewoon afdalen. Dan heb je Rauher busch, bure herloh, poppenberg die nu al open zijn. Kleine bure is al strak geprepareerd, op bbx, schneewitchen, panoramabahn en de kappe (blauwe afdaling) is de sneeuw al uitgereden en hoeft het alleen nog strak getrokken te worden om te openen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 09 dec 2022 11:51

Born to Ride

Zou leuk zijn, het vriendje van mn jongste dochter gaat mee, en daar waar Valerie een racemuis is, heeft hij nog nooit op ski’s gestaan. Hij is wel sportief. Wordt lachen.

Prima pistes vandaag, maar nog naar weinig open.
Morgen zullen er meerdere pistes open gaan, althans ik zie de nodige activiteit bij diverse dalstations.
Bij lift 7 hebben ze nog wel wat werk :-)
Op zich hebben alle pistes genoeg of bijna genoeg sneeuw.

null
null
null
null
null
null
null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Mooie foto’s Harry!

Dat klinkt veelbelovend, thx! Idd mooie foto’s!

Mwoah… gewoon zin om te gaan!

Mooie foto’s Harry. Wij komen zondag en maandag de eerste meters van het seizoen maken.

Iemand enig idee of Winterberg alleen in het weekend open gaat of ook komende week doordeweeks?

Een niet kenmerkende situatie voor Winterberg. Er ligt sneeuw zat, maar niets wijst erop dat er morgen meer open gaat. Op Kleine buhre na is er niks nog niks geprepareerd, geen netten geplaatst etc. Lijkt me sterk dat dat morgen ochtend nog gaat gebeuren. Zelf geven ze op FB aan dat er vanaf 4e advendsweekend meer draait. Op de vraag of er morgen niet toch al meer draait reageren ze met ‘dan staat dat vanavond wel op de website’

Een niet kenmerkende situatie voor Winterberg. Er ligt sneeuw zat, maar niets wijst erop dat er morgen meer open gaat. Op Kleine buhre na is er niks nog niks geprepareerd, geen netten geplaatst etc. Lijkt me sterk dat dat morgen ochtend nog gaat gebeuren. Zelf geven ze op FB aan dat er vanaf 4e advendsweekend meer draait. Op de vraag of er morgen niet toch al meer draait reageren ze met ‘dan staat dat vanavond wel op de website’

Atomic- op 09 dec 2022 16:53

Ik zag het bericht ook. Ze richten zich blijkbaar op volgend weekend. Misschien willen ze morgen niet meer drukte vanwege de snowboard worldcup? Ik ga het morgen ervaren. Anders vermaken we ons oo goed op de paar wel geopende pistes. Volgend weekend ben ik er weer. Dan kan het niet anders dan dat we het hele gebied door kunnen skiën. Vanavond nog maar een laatste keer de website checken. En na Oranje vroeg naar bed. Wekker om 04:15 uur.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik krijg hier ter plaatse ook maar weinig informatie.
Quick zou de lift en piste openen, maar dan alleen als trainingspiste voor de wereldcup snowboard.
Heb toch ook activiteit gezien bij lift 10…
Wat betreft de netten: die staan in no-time.
Hoe dan ook:: sneeuw is er overal genoeg.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 09 dec 2022 17:13

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik krijg hier ter plaatse ook maar weinig informatie.
Quick zou de lift en piste openen, maar dan alleen als trainingspiste voor de wereldcup snowboard.
Heb toch ook activiteit gezien bij lift 10…
Wat betreft de netten: die staan in no-time.
Hoe dan ook:: sneeuw is er overal genoeg.

Harry(Winterberg) op 09 dec 2022 17:12

De reacties van Skiliftkarussell op verschillende vragen onder het betreffende Facebook bericht zijn wel duidelijk. Er is niets extra’s te verwachten voor morgen. Maar wie weet is er toch nog een (kleine) verrassing. Jammer anders, maar de winter begint pas net. Toch vast een mooi beginnetje en in ieder geval prima vooruitzichten.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Kan je daar ook terecht voor een beetje toerskiën, als er niet zoveel pistes open zijn?
Om gewoon de bestaande piste ‘locaties’ omhoog te lopen en daar naar beneden te komen.

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie