BOA sluiting op een alpine skischoen? Vanaf volgend seizoen op bijna alle merken!

@Waah De versie met BOA gaat €100,- meer kosten!!!

Marco-Paul op 23 jan 2023 16:11

Klopt, maar het is nu nieuw en hip, dan is het altijd duur. ALS ze het bootfitten zouden kunnen overslaan in een later stadium kan het een stuk goedkoper blijken. Want bootfitten is ook niet gratis natuurlijk. En als dat het wel is zit het bij de prijs van de schoenen in.

Dan moet dat eerst werkelijkheid worden en dat is het nu zeker nog niet…

Ben benieuwd of er ook levenslange garantie op deze boa zit trouwens. Normaal zit dat erop en kun je altijd gratis een nieuwe set bestellen om te repareren.

*bericht bewerkt door Waah op 23 jan 2023 16:15

Waarom doen ze het eigenlijk niet voor de bovenste sluitingen? 🤔

Bla, bla, bla.

Marketing sells…en hoe vaak heeft hier iemand naar de voeten gekeken?
Sow jij hebt mooie schoenen…terwijl in mijn geval 75% van mijn skibroek erover zit.
Ik stap erin en ze zitten letterlijk als gegoten, dat is wat telt lijkt mij.

null

null

@Waah De versie met BOA gaat €100,- meer kosten!!!

Marco-Paul op 23 jan 2023 16:11

100 euro met heel veel uitroeptekens. En dat op een wintersport site. In een beetje mondain gebied is dat nog geen 12 bier. En 100 euro over 10 jaar (zolang doe ik ongeveer met mijn schoenen) is toch niets.

Dat je het niets vindt prima, neem ze niet. Ik ga het zeker proberen.

*bericht bewerkt door HN65 op 23 jan 2023 17:28

Waarom doen ze het eigenlijk niet voor de bovenste sluitingen? 🤔

bartvwg op 23 jan 2023 09:26

Precies, juist daar lijkt het mij fijn.

@Waah De versie met BOA gaat €100,- meer kosten!!!

Marco-Paul op 23 jan 2023 16:11

Klopt, maar het is nu nieuw en hip, dan is het altijd duur. ALS ze het bootfitten zouden kunnen overslaan in een later stadium kan het een stuk goedkoper blijken. Want bootfitten is ook niet gratis natuurlijk. En als dat het wel is zit het bij de prijs van de schoenen in.

Dan moet dat eerst werkelijkheid worden en dat is het nu zeker nog niet…

Ben benieuwd of er ook levenslange garantie op deze boa zit trouwens. Normaal zit dat erop en kun je altijd gratis een nieuwe set bestellen om te repareren.

Waah op 23 jan 2023 09:14

Bootfitter zal nog steeds moeten. Het blijft een harde plastic schaal, die niet de vorm van ieders voet heeft.

Ook hier garantie en gratis nieuwe onderdelen van Boa indien nodig. En te vervangen met een schroefje, niet met een popnagel:
https://blisterreview.com/podcasts/gear-30-podcast/year-of-t…

Ik vind het er net heel vet uitzien!

Heb het zelf 10jr. op mijn snowboardschoenen en nooit iets moeten vervangen, nooit last om deze met handschoenen aan/uit te doen of vaster te draaien.
Niet te veel overdrijven dat je 0.0 dingen kan vastpakken als je handschoenen aanhebt…

Hendrik5 op 23 jan 2023 09:54

En waar zitten deze sluitingen op jouw schoenen al een jaar of 10? Op een van de meest gevoelige plekken van de schoen waar er contact is met sneeuw (bevriezing) en schade door ski’s ? Of keurig onder de snowboardbroek verborgen?

Ik vind het er net heel vet uitzien!

Heb het zelf 10jr. op mijn snowboardschoenen en nooit iets moeten vervangen, nooit last om deze met handschoenen aan/uit te doen of vaster te draaien.
Niet te veel overdrijven dat je 0.0 dingen kan vastpakken als je handschoenen aanhebt…

Hendrik5 op 23 jan 2023 09:54

En waar zitten deze sluitingen op jouw schoenen al een jaar of 10? Op een van de meest gevoelige plekken van de schoen waar er contact is met sneeuw (bevriezing) en schade door ski’s ? Of keurig onder de snowboardbroek verborgen?

sge op 23 jan 2023 18:50

Op Snowboardschoenen zitten ze op dezelfde plek als bij de ski’s. En ik denk dat er maar heel weinig (olympisch niveau waarschijnlijk) skiërs zijn die zo schuin gaan met Carven dat de boa’s in de sneeuw komen tijdens het skiën.

Ik vind het er net heel vet uitzien!

Heb het zelf 10jr. op mijn snowboardschoenen en nooit iets moeten vervangen, nooit last om deze met handschoenen aan/uit te doen of vaster te draaien.
Niet te veel overdrijven dat je 0.0 dingen kan vastpakken als je handschoenen aanhebt…

Hendrik5 op 23 jan 2023 09:54

En waar zitten deze sluitingen op jouw schoenen al een jaar of 10? Op een van de meest gevoelige plekken van de schoen waar er contact is met sneeuw (bevriezing) en schade door ski’s ? Of keurig onder de snowboardbroek verborgen?

sge op 23 jan 2023 18:50

Op Snowboardschoenen zitten ze op dezelfde plek als bij de ski’s. En ik denk dat er maar heel weinig (olympisch niveau waarschijnlijk) skiërs zijn die zo schuin gaan met Carven dat de boa’s in de sneeuw komen tijdens het skiën.

Waah op 23 jan 2023 19:17

Bij contact met sneeuw bedoelde ik de “spray” en ik zie negens snowboard schoenen (soft) met op deze locatie een boa sluiting de gene die ik zo 1 2 3 zie zitten allemaal op de schacht ook bij een dubbele sluiting.
Maar ik zal wel niet goed zoeken. https://www.google.com/search?q=snowboardschoen+boa+sluiting…

Waarom doen ze het eigenlijk niet voor de bovenste sluitingen? 🤔

bartvwg op 23 jan 2023 16:26

Waarom, oooh waarom?? 🤔

Bla, bla, bla.

Wellicht de eerste review hier.

Ik ben een gevorderde skiër (20+ jaar inmiddels) maar doe inmiddels wel een stuk rustiger. Ik was niet bewust voor de BOA gaan shoppen, maar ik wilde een iets toegeeflijkere skischoen met lagere flex en minder canting.
Mij werd de Salomon S/Pro BOA 120GW geadviseerd, hij paste goed en ik heb deze gekocht. Vervolgens 4 dagen geskied in Frankrijk.

Met het skiën merk je eigenlijk geen verschil, misschien als je agressief carved, dat je net wat meer controle hebt, maar door de bank genomen niet heel veel verschil in mijn beleving. Wat ik wel merkte is dat ik door de dag heen regelmatig de BOA een klikje vaster zette, om wat stevigheid te vinden. Wellicht dat je voet je wat meer zet of zo. Geen idee.

Wat wel fijn is, is om na het skiën de knop los te trekken en de druk eraf te laten. Het lopen gaat dan net wat makkelijker. Voorheen maakte ik altijd mijn schnallen los, maar als ze te los zitten gaan ze open en struikel je erover. Dus dat is een voordeel van de BOA.

Als ik deze Salomons niet had gekocht had ik waarschijnlijk HEAD schoenen gekocht die €80 goedkoper waren.
Uiteindelijk voelde de Salomons beter aan de voet en dat was de doorslag om ervoor te kiezen. Ik heb de hele vakantie geen last geweest, dus ik ben er tevreden mee.

Of het dat verschil waard is, is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze.

*bericht bewerkt door EricV_91 op 12 feb 2023 15:44

Plaats een reactie