Kinderhelm klemmen

Voor mijzelf heb ik een salomonhelm die je soort van oppompt en dan om je hoofd sluit.
Air nog iets.
Weet niet of die in kindervarianten bestaan, maar misschien zou zoiets een optie kunnen zijn om te voorkomen dat er drukpunten ontstaan.
Bevalt mij iig goed.

Djoosen op 06 feb 2023 13:39

Haha, ja die heb ik ook, ik pomp hem alleen niet op en dan zit hij al strak genoeg. Maar het idee is wel goed.
Ik heb ook veel moeite gehad om een passende (en betaalbare) helm te vinden. Heb ook een meer ovale helm nodig.

Ik ga die zeker ook bekijken @Taan. Alleen realiseer ik me wel dat mijn zoon juist een ‘randje’ heeft op zijn achterhoofd (extra opslagruimte voor al die hersenen zegt hij altijd gekscherend) dus de vraag is of hij niet meer behoefte heeft aan ruimte achter, dan iets wat je ‘strakker’ kunt zetten.

Nou, 2 grote winkels bezocht en bij 1 winkel meer dan 40 helmen gepast. Dé helm nog niet gevonden helaas. Één helm gepast die aardig paste (de Atomic REVENT+). Helaas geen skibril kunnen vinden die over zijn bril heen kan. Dus het wordt bij deze helm geen bril dragen en daar ben ik nog niet heel gelukkig mee.

Dus de vraag is; is er iemand met verstand van deze zaken die weet of er helmen zijn mét vizier met als basis de Atomic REVENT +? In die winkel dachten ze van niet, maar het kan ook zijn dat ze die niet verkochten natuurlijk :)

Contact opnemen met Atomic zelf…om te vragen welke helm met vizier dezelfde pasvorm heeft…?

Denk dat wij vanaf een scherm kwa pasvorm maar moeilijk kunnen helpen.

Sowieso de eis vizier beperkt je keuze enorm…

Tsjah, mijn ervaring met dit soort bedrijven is dat ze daar nou juist die lokale partijen voor hebben. Ik zie op hun site ook op geen enkele manier contactinformatie. Zodoende hoop ik dat iemand hier wat meer weet van hun productportfolio of naamgeving van producten en zo iets kan suggereren/afleiden.

Is het geen optie om de helm te kopen die past + skibril en een goedkope gewone bril te nemen die daar onder past ?
Dan riskeert hij ook niet dat zijn goede bril beschadigd raskt bij het skiën.

Ja dat is zeker een goede optie @Errant. Al heeft een (mijn) kind sowieso geen extreem dure bril en zijn ze allemaal wel bestand tegen een stootje :)

Toevallig niemand die een lijn van Atomic kent met vizier gelijk aan de Revent+?

Mike, kijk eens bij www.motoport.nl zij hebben een systeem, Shoei personel fitting om de binnen helm aan te passen. Misschien kunnen ze daar wat voor je betekenen. En bij www.baumsport.nl maken ze POC helmen op maat, je moet er dan wel even langer op wachten maar ze kunnen er veel.

*bericht bewerkt door Elly3 op 15 feb 2023 19:36

Dienten Die Alte schule

Thanks @Hupla.

Hij draagt zijn bril beperkt in het dagelijks leven, maar klaagde recent over wat minder zicht qua diepte e.d… Dus we hoopten dat die bril mogelijk juist dan zou helpen om dat te verbeteren, want nu skiet hij zonder bril (over veiligheid gesproken…). Ook daar sta ik zeker open voor andere opties, maar lenzen zijn qua leeftijd nog geen optie (los van de vraag of dat bij zijn oogafwijking een optie is, daar ben ik niet zo in thuis).

MiKeZZa op 06 feb 2023 10:54

Mij viel de opmerking over lenzen op. Ik weet niet hoe oud je kind is maar tzt zijn nachtlenzen geweldig. Overdag zie je prima en geen last van bril of lenzen tijdens het sporten. Daarnaast remmen ze het achteruit gaan van de ogen.

Weet natuurlijk niet wat voor oogafwijking hij heeft of lenzen kan hoor!

Onze zoon zag geen diepte. Bleek 1 slecht oog te hebben. Met ander oog zag hij meer dan 100%. Hij heeft toen 1 nachtlens gedragen

Maar even off topic maar wie weet heb je er wat aan

Nou, 2 grote winkels bezocht en bij 1 winkel meer dan 40 helmen gepast. Dé helm nog niet gevonden helaas. Één helm gepast die aardig paste (de Atomic REVENT+). Helaas geen skibril kunnen vinden die over zijn bril heen kan. Dus het wordt bij deze helm geen bril dragen en daar ben ik nog niet heel gelukkig mee.

Dus de vraag is; is er iemand met verstand van deze zaken die weet of er helmen zijn mét vizier met als basis de Atomic REVENT +? In die winkel dachten ze van niet, maar het kan ook zijn dat ze die niet verkochten natuurlijk :)

MiKeZZa op 14 feb 2023 19:15

Ik zal morgen eens kijken welke skibril ik heb. Alle brillen die ik heb gehad (grote en kleine monturen) passen er gewoon onder.

En voor brilpootjes zit er een uitsparing

Bij Atomic kom je dan uit op de Savor, maar die heeft weer een andere pasvorm dan de Revent+. Mijn zusje kreeg de Savor ook niet lekker op, maar de Revent+ was perfect.

Qua bril heb je dan nog opties:

  • OTG skibril, dan is er ruimte om er een normale bril in te dragen
  • inserts; soort bril die je in je skibril kan klikken. Weet niet of iedere skibril daar lekker mee werkt.

Als het gaat om contouren zien, is het natuurlijk ook erg afhankelijk van weersomstandigheden en de lens die je gebruikt. Misschien zou het helpen om 2 brillen mee te nemen, een voor de zonnige dagen en een voor de bewolkte/sneeuw dagen. Ik heb zelf een bril met verwisselbare lens en dat maakt echt een mega verschil.

*bericht bewerkt door milannieubuur op 16 feb 2023 07:03

MiKeZZa op 14 feb 2023 19:15

Ik zal morgen eens kijken welke skibril ik heb. Alle brillen die ik heb gehad (grote en kleine monturen) passen er gewoon onder.

En voor brilpootjes zit er een uitsparing

reiziger14 op 16 feb 2023 01:42

Ik heb een Bollé skibril. En idd zoals hierboven beschreven OTG. Staat verder helaas geen type op.

Mike, kijk eens bij www.motoport.nl zij hebben een systeem, Shoei personel fitting om de binnen helm aan te passen. Misschien kunnen ze daar wat voor je betekenen. En bij www.baumsport.nl maken ze POC helmen op maat, je moet er dan wel even langer op wachten maar ze kunnen er veel.

Elly3 op 15 feb 2023 19:32

Die ga ik zeker even benaderen. Super bedankt!> > Thanks

Hij draagt zijn bril beperkt in het dagelijks leven, maar klaagde recent over wat minder zicht qua diepte e.d… Dus we hoopten dat die bril mogelijk juist dan zou helpen om dat te verbeteren, want nu skiet hij zonder bril (over veiligheid gesproken…). Ook daar sta ik zeker open voor andere opties, maar lenzen zijn qua leeftijd nog geen optie (los van de vraag of dat bij zijn oogafwijking een optie is, daar ben ik niet zo in thuis).

MiKeZZa op 06 feb 2023 10:54

Mij viel de opmerking over lenzen op. Ik weet niet hoe oud je kind is maar tzt zijn nachtlenzen geweldig. Overdag zie je prima en geen last van bril of lenzen tijdens het sporten. Daarnaast remmen ze het achteruit gaan van de ogen.

Weet natuurlijk niet wat voor oogafwijking hij heeft of lenzen kan hoor!

Onze zoon zag geen diepte. Bleek 1 slecht oog te hebben. Met ander oog zag hij meer dan 100%. Hij heeft toen 1 nachtlens gedragen

Maar even off topic maar wie weet heb je er wat aan

reiziger14 op 16 feb 2023 01:37

Zullen we t.z.t. bij de oogarts eens vragen. Wie weet… Dank je!

MiKeZZa op 14 feb 2023 19:15

Ik zal morgen eens kijken welke skibril ik heb. Alle brillen die ik heb gehad (grote en kleine monturen) passen er gewoon onder.

En voor brilpootjes zit er een uitsparing

reiziger14 op 16 feb 2023 01:42

Ik heb een Bollé skibril. En idd zoals hierboven beschreven OTG. Staat verder helaas geen type op.

reiziger14 op 16 feb 2023 12:25

We hebben geen kinderbril gevonden waar een bril onder past. Denk dat die toch wel echt een slag kleiner (te klein) zijn…> Bij Atomic kom je dan uit op de Savor, maar die heeft weer een andere pasvorm dan de Revent+. Mijn zusje kreeg de Savor ook niet lekker op, maar de Revent+ was perfect.

Qua bril heb je dan nog opties:

  • OTG skibril, dan is er ruimte om er een normale bril in te dragen
  • inserts; soort bril die je in je skibril kan klikken. Weet niet of iedere skibril daar lekker mee werkt.

Als het gaat om contouren zien, is het natuurlijk ook erg afhankelijk van weersomstandigheden en de lens die je gebruikt. Misschien zou het helpen om 2 brillen mee te nemen, een voor de zonnige dagen en een voor de bewolkte/sneeuw dagen. Ik heb zelf een bril met verwisselbare lens en dat maakt echt een mega verschil.

milannieubuur op 16 feb 2023 07:02

De Savor paste inderdaad minder lekker. Jammer…

Verder best wat brillen geprobeerd, maar de keuze qua ‘brilachtige’ opties er in/onder voor skibrillen was vrij beperkt.

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 16 feb 2023 21:23

Motoport doet dit alleen bij 1 type helm, in samenwerking met de fabrikant. Dus niet bij ‘random’ helmen.

En baumsport.nl gaf aan dat ze hooguit wat kunnen spelen met een klein beetje opvulling o.i.d. (en dat ze een mooi assortiment hebben), maar doen niet aan helmen echt op maat maken en ze kennen helaas ook geen andere partijen die dit wel doen.

Uiteindelijk toch de Dremel in de helm gezet. Dat leek te helpen en het alternatief was geen helm. Maar uiteindelijk viel het toch tegen toen we in Oostenrijk zaten. Daarna kwamen we op onze zoektocht in Oostenrijk in wat zaken, waaronder Hervis. Daar ging alles voor 50% weg ivm einde seizoen, maar nog véél belangrijker; 1 helm voor volwassenen had een wat kleiner vizier en paste onze 7-jarige als gegoten :)

Plaats een reactie