Mooi hotel

Riffelalp in Zermatt natuurlijk.
Helicopter transfer is mogelijk.

Bergwelt Design Hotel in Grindelwald is erg mooi. Alles redelijk nieuw, goed ontbijt (evt met champagne) en allemaal design meubilair. Ook een super mooie spa met zeer grote buiten jacuzzi met uitzicht op de Eiger. Kost wat maar heb je ook wat. Gebied zelf ook om door een ringetje te halen , vooral qua uitzichten

DaphneK op 10 mrt 2023 19:16

Ik sprak onlangs iemand die in het Jungfraugebied was.
Macaroni met vieze kaassaus voor 32 CHF.
Dat is inderdaad heel chique…

*bericht bewerkt door Liezen op 10 mrt 2023 22:50

Bergwelt Design Hotel in Grindelwald is erg mooi. Alles redelijk nieuw, goed ontbijt (evt met champagne) en allemaal design meubilair. Ook een super mooie spa met zeer grote buiten jacuzzi met uitzicht op de Eiger. Kost wat maar heb je ook wat. Gebied zelf ook om door een ringetje te halen , vooral qua uitzichten

DaphneK op 10 mrt 2023 19:16

Ik sprak onlangs iemand die in het Jungfraugebied was.
Macaroni met vieze kaassaus voor 32 CHF.
Dat is inderdaad heel chique…

Liezen op 10 mrt 2023 22:48

Tsja…… Zwitserland is nou eenmaal duur…. Ook zijn er zat prima en goede restaurants te vinden en ook wel meer dan de standaard schnitzel en pizza zeg maar. Dat vond ik ook van t eten op de piste. Het Jungfraugebied is zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste (vond Zermatt duurder bijv). Je weet van te voren dat er in Zwitserland hoge prijzen zijn voor eten in restaurants. Zelfde geldt voor bijv. skipasprijzen. Dus dat neem je op de koop toe. Anders gewoon lekker zelf koken of ergens anders heen gaan.

*bericht bewerkt door DaphneK op 11 mrt 2023 01:56

Bergwelt Design Hotel in Grindelwald is erg mooi. Alles redelijk nieuw, goed ontbijt (evt met champagne) en allemaal design meubilair. Ook een super mooie spa met zeer grote buiten jacuzzi met uitzicht op de Eiger. Kost wat maar heb je ook wat. Gebied zelf ook om door een ringetje te halen , vooral qua uitzichten

DaphneK op 10 mrt 2023 19:16

Ik sprak onlangs iemand die in het Jungfraugebied was.
Macaroni met vieze kaassaus voor 32 CHF.
Dat is inderdaad heel chique…

Liezen op 10 mrt 2023 22:48

Tsja…… Zwitserland is nou eenmaal duur…. Ook zijn er zat prima en goede restaurants te vinden en ook wel meer dan de standaard schnitzel en pizza zeg maar. Dat vond ik ook van t eten op de piste. Het Jungfraugebied is zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste (vond Zermatt duurder bijv). Je weet van te voren dat er in Zwitserland hoge prijzen zijn voor eten in restaurants. Zelfde geldt voor bijv. skipasprijzen. Dus dat neem je op de koop toe. Anders gewoon lekker zelf koken of ergens anders heen gaan.

DaphneK op 11 mrt 2023 01:41

Ik wil best betalen voor kwaliteit. Maar in Zwitserland speelt iets anders. De hoge prijzen worden veroorzaakt door de dure CHF. En die dure CHF wordt veroorzaakt door de Zwitserse banken. Door het foute geld wat van oligarchen, oliesjeiks en dictators naar Zwitserland blijft stromen. Wij gaan dáarom niet meer naar CHwitzerland

*bericht bewerkt door Liezen op 11 mrt 2023 13:22

Bergwelt Design Hotel in Grindelwald is erg mooi. Alles redelijk nieuw, goed ontbijt (evt met champagne) en allemaal design meubilair. Ook een super mooie spa met zeer grote buiten jacuzzi met uitzicht op de Eiger. Kost wat maar heb je ook wat. Gebied zelf ook om door een ringetje te halen , vooral qua uitzichten

DaphneK op 10 mrt 2023 19:16

Ik sprak onlangs iemand die in het Jungfraugebied was.
Macaroni met vieze kaassaus voor 32 CHF.
Dat is inderdaad heel chique…

Liezen op 10 mrt 2023 22:48

Tsja…… Zwitserland is nou eenmaal duur…. Ook zijn er zat prima en goede restaurants te vinden en ook wel meer dan de standaard schnitzel en pizza zeg maar. Dat vond ik ook van t eten op de piste. Het Jungfraugebied is zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste (vond Zermatt duurder bijv). Je weet van te voren dat er in Zwitserland hoge prijzen zijn voor eten in restaurants. Zelfde geldt voor bijv. skipasprijzen. Dus dat neem je op de koop toe. Anders gewoon lekker zelf koken of ergens anders heen gaan.

DaphneK op 11 mrt 2023 01:41

Ik wil best betalen voor kwaliteit. Maar in Zwitserland speelt iets anders. De hoge prijzen worden veroorzaakt door de dure CHF. En die dure CHF wordt veroorzaakt door de Zwitserse banken. Door het foute geld wat van oligarchen, oliesjeiks en dictators naar Zwitserland blijft stromen. Wij gaan dáarom niet meer naar CHwitzerland

Liezen op 11 mrt 2023 13:21

Dan ga je er niet heen, ha ha

Hallo, ik ben opzoek naar een mooi hotel (minimaal 4*)met goed eten voor volgend voorjaar. Ski in/ski out, zwembad, redelijk groot ski gebied en land maakt niet uit.

Marinkwak op 08 mrt 2023 19:50

En? Al iets goeds langsgekomen qua suggesties

?

Hallo, ik ben opzoek naar een mooi hotel (minimaal 4*)met goed eten voor volgend voorjaar. Ski in/ski out, zwembad, redelijk groot ski gebied en land maakt niet uit.

Marinkwak op 08 mrt 2023 19:50

En? Al iets goeds langsgekomen qua suggesties

?

reiziger14 op 11 mrt 2023 22:15

Hi, ja bedankt mensen. Zit zeker wat nuttigs tussen. Zwitserland heeft niet mijn voorkeur. Wij gaan met een paar gezinnen, dus kan in ieder geval wat opties op tafel gooien.

*bericht bewerkt door Marinkwak op 12 mrt 2023 08:42

Hi, ja bedankt mensen. Zit zeker wat nuttigs tussen. Zwitserland heeft niet mijn voorkeur. Wij gaan met een paar gezinnen, dus kan in ieder geval wat opties op tafel gooien.

Marinkwak op 12 mrt 2023 08:38

Ah mooi! Ik was al benieuwd. Komt niet vaak voor dat iemand zegt 'budget maakt niet uit". En ik zag ook wat reacties langskomen waarvan ik dacht mmm dat klinkt wel negatief op feit dat budget niet uitmaakt…

Wij hebben ooit paar dagen in Schlosshotel gezeten (Fiss). Voor ons boven budget maar er was leuke aanbieding voor 3 nachten. Nacht ervoor en erna beneden aan de berg overnacht en opeens heb je betaalbare optie. Maar wauw wat was dat een verwennerij en voldoet aan de wensen die je hebt:

Heerlijk eten, 's middags staan de middag hapjes al klaar (en nee, dat zijn niet alleen de left overs van de dag ervoor), goede wellness (het is hier nooit slecht weer maar wij hadden prompt 1 dag met zoveel sneeuw dat we zowaar hiervan gebruik hebben gemaakt) en je gaat vanuit skiruimte met lift omhoog en hop je staat op de piste. Leraren (priveles) staan je daar dan op te wachten. Als jullie met aantal gezinnen gaan, kan je op deze manier makkelijk de les starten.

Deze vakantie was voor ons één van ‘nu het voor laatste keer zonder kinderen is, nemen we het er even van’. Waren voor het eerst in dat gebied en zeiden toen tegen elkaar ‘als de kinderen meewillen/we ooit met kinderen gaan skien, dan gaan we hierheen’. Vervolgens zijn we wel 10 jaar achter elkaar daar geweest. Nee, niet in Schlosshotel :).

Echt walhalla voor de kinderen (maar zeker ook voor volwassenen!)

PS: en als je terugkomt van skien, worden je skies aangepakt en voor je weggezet, elke avond je vaste ober… werden in de watten gelegd.

*bericht bewerkt door reiziger14 op 12 mrt 2023 17:19

Plaats een reactie