2022-2023 was ons laatste seizoen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Ik snap 300 euro voor een liftkaart zoals in saalbach of dolomiti superski best met die megagrote gebieden waar je overal heen kan en mag.
Dat juich ik alleen toe.
Maar waarom moet een 3 sterrenhotel tegenwoordig kosten wat de prijs zou zijn voor 5 sterren all in resort.

Dennis089 op 19 jul 2023 08:31

Ik denk dat het één hier met het ander te maken heeft Dennis. De kleinere gebieden die rekenen inderdaad maar iets (zeg 30%) minder voor hun liftkaart. Je kunt echter wel je voordeel er mee doen want ook de horeca en vooral verblijven (wellicht zelfs wel -50-70% als je niet al te kieskeurig bent) zullen fors goedkoper zijn bij een kleiner gebied.

Kortom alles is een keuze; heb je een kleinere beurs dan kun je niet verwachten dat je een Porsche kunt rijden. Zo is het net met skiën, zeker in de vakantieperiode. Heb je een kleiner budget, verwacht dan niet in in de voorjaarsvakantie in Saalbach op loopafstand van de gondel te kunnen zitten.

Het leven bestaat uit keuzes die je moet maken gebaseerd op de mogelijkheden die je hebt. En zelfs die mogelijkheden heb je zelf in de hand gebaseerd op hoeveel tijd en moeite je ergens zelf in stopt.

Ik wil gewoon betaalbare verblijven.
Ik snap 300 euro voor een liftkaart zoals in saalbach of dolomiti superski best met die megagrote gebieden waar je overal heen kan en mag.
Dat juich ik alleen toe.
Maar waarom moet een 3 sterrenhotel tegenwoordig kosten wat de prijs zou zijn voor 5 sterren all in resort.

Blijkbaar heb jij in ieder geval tot voor kort de luxe gehad om in een hotel te gaan zitten op een A locatie.
Hebben we hier nooit gedaan. Weet je hoe dat heet? De tering naar de nering zetten.
Altijd een betaalbaar appartement gezocht, soms wat meer afstand tot de piste, zelf koken en met mate consumeren op de piste. Eigen spullen voordelig aangeschaft.

It is an amazing world

Sorry maar dat noemt men gewoon arm zijn.
Waarom moeten wij in de laatste 3 pagina’s met veel pijn en moeite een goedkope vakantie boeken (prijsklasse 500 tot 800p.p.) wat trouwens veel geld is.

Er zijn dan nog 20 pagina’s over met allemaal te dure verblijven (vakanties) voor de dikkoppen.
Hoe kun je 1200 euro p.p. normaal vinden voor één weekje wintersport.
Dan moet je gwn minstens 5000 euro netto per mnd verdienen om dat normaal te vinden.
Die diknekken moeten maar eens gaan inleveren.

Beseffen jullie dat wanneer iedereen 10 procent loon erbij krijgt dat de arme man met 2000 euro netto maar 200 erbij krijgt en de diknek met 5000 netto er 500 euro erbij krijgt. Dus meer dan 2x zoveel.

Daarom zijn er zoveel diknekken en hebben ze zoveel meer.
Het wordt tijd dat er eens flinke revolutie komt.
Om een quote van Game of Thrones (high sparrow) aan te halen; “A life of wealth and privilege has left you blind in one eye - you are the few, we are the many, and when the many stop fearing the few…”

Nu haak ik af. Zoveel jaloezie en bekrompenheid kan ik niet op reageren.

gr een dikkop/nek.

Totales Vollidiot

Tsja economische hoogtijperioden komen en gaan en de groep die zich luxe vakanties kan veroorloven is nu voor het eerst sinds de jaren '40 aan het krimpen. In Europa althans, in Azië bijvoorbeeld groeit deze groep nog door de enorme bevolkingstoename. Dan kun je heel zuur gaan stellen dat de groep die dit nog wel kan betalen uit diknekken bestaat maar dat zal weinig uithalen. 1200 euro pp voor een week wintersport is inderdaad veel geld maar ik denk over een paar jaar heel normaal. Een revolutie zal het wintersportgebrek niet teweegbrengen vrees ik, daarvoor moet het economisch tij nog veel slechter worden.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

@ Dennis089 Wellicht dat als je een skivakantie in de voorjaarsvakantie op een A locatie als basisrecht ziet, je zelf ook een Dikkop/ diknek bent?

Je kunt het natuurlijk beredeneren vanuit een deel van Nederland wat het beter heeft. Echter bestaat er ook (een nog veel groter deel) van Nederland wat een skivakantie al nooit betaalbaar heeft gevonden. En dan nog niet te spreken over de rest van de wereld waarbij zeiken op een forum dat je skivakantie iets duurder is geworden wel als extreem first world problem voor speknekken wordt gezien.

*bericht bewerkt door Amelm op 20 jul 2023 12:27

Ik wordt in de toekomst wel een dikkop/diknek.
We hebben een eigen huis gekocht.
Zonnepanelen met batterij.
We gaan nu ‘sparen’ voor later.
En als ik dan de diknek ben dan lever ik dan ook niks in en heb schijt aan de rest.
Zo ga ik dan ook leven. Men leert ^^

Mooi joh. Dat citaat doet het hem ook he, hoe liep het ook alweer af met die high sparrow? :)

Er is ook nog een topic dat gaat over met welke auto er naar de mondaine wintersportoorden wordt gereden, misschien kun je je licht daar ook nog even later schijnen, zal vast ook hilarisch leesvoer opleveren.

Kuch *kapsones * kuch

Born to Ride

Nu haak ik af. Zoveel jaloezie en bekrompenheid kan ik niet op reageren.

gr een dikkop/nek.

Kdtl op 20 jul 2023 10:59

Juist,
Dennis is de typische complotdenker, ergens tegenaan schoppen voor het schoppen…
Dat zie je in al zijn reacties.
Kortom een forumtrol

Disturbing the peace since 1975

Nu haak ik af. Zoveel jaloezie en bekrompenheid kan ik niet op reageren.

gr een dikkop/nek.

Kdtl op 20 jul 2023 10:59

Juist,
Dennis is de typische complotdenker, ergens tegenaan schoppen voor het schoppen…
Dat zie je in al zijn reacties.
Kortom een forumtrol

Supergrover op 20 jul 2023 12:49

Nee geen complotdenker, een communist die vind dat iedereen op de wereld gewoon even veel, of even weinig, moet verdienen. Ongeacht de inzet en het niveau van werk.

Born to Ride

Ik vind gewoon dat ik weer een nieuwe Ferrari moet kunnen kopen.
Wie komt er voor mij op.

In ieder geval kan niemand meer een vanMoof aanschaffen, dus heeft Dennis toch een kleine overwinning op de Diknekken.

Al heeft ie niet door dat ie zelf al lang een Diknek is, want een koophuis en geld voor zonnepanelen en niet een tochtige ( sociale) huurwoning.

Ow en ik heb een audi a4 avant diesel uit 2017. Wel met Duitse kenteken.
Misschien ben ik dan toch die diknek geworden :p
Wel inderdaad een hot topic. Heb ik nog nooit eerder gehad.

Een A4 Avant diesel uit 2017? Dat is ook schraal, nog even beter je best doen hoor op tot de diknekken te horen.

Na al dat gezanik blijkt Dennis gewoon zelf een dikkop te zijn! Een eigen huis, een Audi A4, wintersport op A locatie…sommige mensen hebben zo totaal niet in de gaten hoe goed ze het hebben. 🤦‍♀️

Sorry maar dat noemt men gewoon arm zijn.
Waarom moeten wij in de laatste 3 pagina’s met veel pijn en moeite een goedkope vakantie boeken (prijsklasse 500 tot 800p.p.) wat trouwens veel geld is.

Dennis089 op 20 jul 2023 10:39

Dat is geen armoede Dennis.
Dat is het maximale eruit halen en daardoor drie keer per jaar op wintersport gaan waarvoor jij 1 keer in je duurbetaalde hotel zit.
Het gaat ons om skiën. En niet om luxe te overnachten. Om luxe geven wij amper. Om ervaringen verzamelen des temeer.

Ik hoop in ieder geval nooit zo’n triest figuur als jij tegen te komen. Klagen in plaats van aanpakken en aanpassen.
Generatie watjes zo te horen. Er zullen altijd mensen zijn die het beter hebben en ook altijd mensen die het slechter hebben.
Dat is het leven. Niet mekkeren.

It is an amazing world

Nou ik vind het wel armoede als je 30 pagina’s met hotels hebt en je moet zoeken in de eerste 3 pagina’s. Dan heb je niet veel bereikt in je leven in mijn ogen. En dat is geen verwijt aan jou adres maar bedoel ik in het algemeen.
Een vriendin van mij die arts assistent is, 10 jr geleden eigen huisje gekocht. Single. Die reist elk jaar 4 a 5x op vakantie. Landen zoals zuid afrika, honduras, Maleisië, nepal, etc etc. Zij heeft wat bereikt vind ik en die hoeft echt niet als een miezerig arm werkslaafje op de eerste pagina het goedkoopste te vinden.

Ik zou een afspraak maken bij een psycholoog Dennis, als ik jou was!

Kan ie na jouw behandeling weer mooi op vakantie.

Das een goed idee idd. Iedereen verdient vakantie. Zelfs de arme asielzoekers. Ik vind dat jullie wat meer moeten afgeven. Maar iets minder hebben. Zodat de armste ook kunnen leven.

Gadver. Ik lees het nu toch…Stom.

Ik vind het echt ongelooflijk hoe je je hier loopt aan te stellen als een verwend kind. En voor wat betreft “iets bereiken in het leven” --> als je dat moet afmeten aan wel of niet op vakantie kunnen gaan ben je echt enorm sneu bezig.

Een vriendin van mij is geen arts assistent. Is ook niet single. Heeft het niet breed. Woont in een huurhuis en gaat nauwelijks op vakantie (op een weekje budget camping na).
Ze heeft 3 schatten van kinderen die dol zijn op haar. Een uitgebreide vriendenkring en een goede band met haar familie.

Ik vind dat ze meer bereikt heeft in haar leven dan iemand die chagrijnig en jaloers in een stinkende audi diesel (met economisch vluchtelingen-kentekenplaat uit DL) anderen al misgunnend inhaalt op de autobahn op weg naar Saalbach.

Totales Vollidiot

Haha heerlijk ^^
Totales vollidiot auch eronder ^^

*bericht bewerkt door Dennis089 op 21 jul 2023 09:40

Ow en ik heb een audi a4 avant diesel uit 2017. Wel met Duitse kenteken.
Misschien ben ik dan toch die diknek geworden :p
Wel inderdaad een hot topic. Heb ik nog nooit eerder gehad.

Dennis089 op 20 jul 2023 14:30

Ik snap niet hoe je überhaupt in de Alpen bent gekomen. Je weet toch dat je minimaal een dikke 4x4 bak nodig hebt daarvoor?

Ik heb liever een dikkop dan een plaatvoordekop 😜

Ik ben benieuwd welke keuze @Dennis089 nu zal maken voor het aankomende seizoen.
De hogere prijzen toch betalen, inboeten op enkele aspecten van zijn vakantie of toch maar thuisblijven?

Dit jaar helaas thuisblijven. Of ik moet een baan krijgen in de diknek ict sector. Met dikneksalaris.

Sja Dennis, als je nu wat beter je best had gedaan op school, en geen kinderen had gekregen, had je nu ook arts- assistent kunnen zijn. En dan had jij ook uit die andere 12 pgina’s kunnen kiezen. Dus eigen schuld dat je nu een armoedzaaier bent.

Mooi joh. Dat citaat doet het hem ook he, hoe liep het ook alweer af met die high sparrow? :)

Er is ook nog een topic dat gaat over met welke auto er naar de mondaine wintersportoorden wordt gereden, misschien kun je je licht daar ook nog even later schijnen, zal vast ook hilarisch leesvoer opleveren.

franksplinter op 20 jul 2023 12:38

Haha jou moet ik wel credits geven dat je precies weer waarover ik het had en dat je ook nog weet wat er daarna met die gast gebeurde :p

Man man man wat een zielig taalgebruik. Dennis neemt wel heel erg een kinderachtige slachtofferrol aan. Het ligt allemaal aan de diknekjes, elite etc. Maar het ligt nooit aan hemzelf!

Wees volwassen, ga niet zo in een hoekje zitten huilen en het slachtoffertje spelen.Er zijn zat opties voor een betaalbare wintersport, maar dat betekent dat je het e.e.a. moet uitzoeken. Maar volgens mij is Dennis liever lui dan moe en is vooral bezig met zijn vingertje wijzen.

Ik vind het in ieder geval heerlijk dat ik Dennis niet ga tegenkomen op de piste! Dan zit ik toch liever tussen de diknekjes ;)

Plaats een reactie