Foto's uit skigebieden 2023-24

null
null
null

Powdertagen in Sölden

null
null
null
null

Mooie offpiste dagen in Sölden.

null
null
null

null
null
null

Cervinia 15-12-2023

Dat weet ik sneeuwzeker!❄️

null
null
null

Ehrwalder Alm vandaag. Sneeuw is super en niet te druk op de pistes.

null
null
null

Ehrwalder Alm vandaag. Sneeuw is super en niet te druk op de pistes.

Olafski op 16 dec 2023 12:39

Ook vandaag is de Ehrwalder Alm nog prachtig 😁

null

null

Winterberg vandaag

null

De laatste van afgelopen zaterdag in Riezlern…helaas tijdens het laatste rondje heel onhandig ten val gekomen en een abrupt einde aan mijn skibreak…hopen op herstel voor februari :(

Geen foto, maar een filmpje met relaxte en toepasselijke muziek vanuit de Dolomiten.

Erg zonnig en op en top genieten!

null

https://streamable.com/kbthah

Ik moet er een gewoonte van maken wat betere foto’s/video’s te maken, maar dit was een week geleden in Montafon. Vorstgrens lag op het middelstation (~1500m) en het weer leek niet geweldig… Maar wat bleek, het zicht was eigenlijk perfect en we hebben de hele dag in verse sneeuw kunnen skieën. Was super!!

*bericht bewerkt door WispoboysVo op 19 dec 2023 08:18

null

En nog eentje, dit was de “Seizoensstart”. 2-3 weken geleden in Davos. Het weer was super, de meeste mensen hadden nog niet in hun hoofd dat de gebieden al gereed waren, want er was nauwelijks verkeer en de meeste pistes waren super!

Wel interessant, er lag zoveel poedersneeuw dat je zou denken dat off-piste geweldig zou zijn. Dan zie je maar weer hoeveel kleine details hier bij komen te kijken, want het was alsof je gewoon door de sneeuw zakte zonder enige weerstand. Waarschijnlijk was er niet genoeg tijd om een wat stevigere ondergrond te vormen, waardoor je niet echt een “einde” kon voelen. Ben dus weer lekker terug de piste op gegaan!

Col Raiser in Val Gardena, deze ochtend.

null

null

Damüls-Mellau vandaag. Flink veel natuursneeuw, veel pistes open. Prachtig weer. Sneeuw wordt ondertussen wat hard hier en daar.

@Mathijs! Dat ziet er echt geweldig uit. Een omgeving waar je van blijft genieten.
Ik tel met smart af.

It is an amazing world

null
null

Bewolkt in de ochtend in Sölden. Zonnig weer ‘s middags in Hochgurgl. Opvallend dat de sneeuw in Hochgurgl heel veel beter was dan in Sölden. Oriëntatie van de pistes maakt veel uit. In beide gebieden heerlijk rustig!

*bericht bewerkt door Olafski op 20 dec 2023 21:07

Deze voormiddag bewolkt, in de namiddag zonnig en helder. De groene Sella Ronda voltooid met een passage richting Pozza di Fassa.

null

Deze voormiddag bewolkt, in de namiddag zonnig en helder. De groene Sella Ronda voltooid met een passage richting Pozza di Fassa.

Mathijs! op 20 dec 2023 22:27

Vind ik altijd zo leuk om naar Pozza te gaan. Prachtig ook als je daar boven komt bij Ciampac nadat je vanuit Alba? weer de gondel omhoog hebt gepakt. En die zwarte piste terug ligt er ook vrijwel altijd goed bij. Vanuit de grote gondel vanaf de Lupo Bianco naar beneden (of terug omhoog) zijn ook altijd gemzen te spotten (heb er daar echt nog nooit geen gezien in de 10-15x ofzo dat ik er geweest ben).

*bericht bewerkt door brakes op 21 dec 2023 10:20

Deze voormiddag bewolkt, in de namiddag zonnig en helder. De groene Sella Ronda voltooid met een passage richting Pozza di Fassa.

Mathijs! op 20 dec 2023 22:27

Vind ik altijd zo leuk om naar Pozza te gaan. Prachtig ook als je daar boven komt bij Ciampac nadat je vanuit Alba? weer de gondel omhoog hebt gepakt. En die zwarte piste terug ligt er ook vrijwel altijd goed bij. Vanuit de grote gondel vanaf de Lupo Bianco naar beneden (of terug omhoog) zijn ook altijd gemzen te spotten (heb er daar echt nog nooit geen gezien in de 10-15x ofzo dat ik er geweest ben).

brakes op 21 dec 2023 10:19

In januari verbleven we ook in het Val di Fassa en de pistes waren toen ook goed. Vooral de Vulcano droeg onze voorkeur uit. Gisteren lagen de pistes er waanzinnig goed bij in dat gedeelte. De pistes onder de Pala de Geiger en Col de Valvacin waren boterzacht. Ook de zwarte piste naar Alba was ge-wel-dig.

De voorbije dagen was het trouwens opvallend rustig in het grotere centrale gebied. Er stond 's middags bijvoorbeeld letterlijk niemand aan te schuiven bij Bioch en ook op Sas Bece was het een of twee stoeltjes wachten.
Op de Saslong kon ik op bepaalde plaatsen nog corduroy vinden.

Nochtans zijn bepaalde pistes op het einde van de namiddag erg ijzig. Meerdere zware valpartijen gezien vanmiddag, bijvoorbeeld op de Salere in Arabba of de Saslong B. Voor die laatste val moest zelfs een helikopter opgetrommeld worden en werd de piste een tijdlang afgezet.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 21 dec 2023 21:33

Vandaag de Sella Ronda oranje met een uitstap naar La Crusc en enkele afdalingen in San Cassiano. Uitzicht op Corvara vanop de piste Col Alt.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 21 dec 2023 21:37

null

Verse poedersneeuw in Obereggen vandaag!

null

Hochkrimml….lange stroomuitval vanochtend dus het is wachten tot de liften gaan draaien. Zal alleen de sleepliftjes worden, want er staat nog teveel wind en sneeuwt op dit moment nog als een malle 😃 …jammer van de stroomuitval, want het zijn unieke poederomstandigheden…

null
null

Heerlijke weersomstandigheden in Gröden vandaag. Uitzicht vanop de zwarte Paprika.

null

null

Vandaag op de Riederalp in de Aletsch Arena

Paul

null
null

Best versierde kerstbomen van het jaar.

null

Altijd leuk skiën op een wisseldag. Het was lekker rustig vandaag in Oz (Alpe d’Huez) na een heerlijke lunch with a view

null

Gisteren in LA NORMA😍☃️!

LA NORMA😍☃️

null
null
null

Goed te doen zo.

Plaats een reactie