Fernpas weer en verkeerssituatie

Komt natuurlijk doordat bijna alles scholen inmiddels studiedag voor de vakantie doen. Was vroeger niet zo.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Voor verkeersinfo vind ik deze ook steeds een goede routeplanner …
https://www.viamichelin.co.uk/web/Traffic/Traffic_info-Fernp…

Weet iemand rond welke tijd het op een zaterdag in het hoogseizoen rustiger wordt voor en op de fernpass? Ik heb vaak op de zaterdagen een stuk in Duitsland gereden, omdat we zondag tot zondag gingen. Om 10:00uur in de ochtend vertrek en zonder file tot Neurenberg gereden. Nu gaan we ergens anders heen en willen gewoon op de zaterdag om 06:00uur vertrekken vanuit west brabant en gelijk naar bestemming. Ik hoor bijna alleen maar reizigers die op vrijdag wegrijden en overnachten of dat ze in de nacht rijden. Is het na 15:00uur nog druk op de fernpass of is iedereen dit al gepasseerd in het seizoen? Wat zijn de ervaringen?

Weet iemand rond welke tijd het op een zaterdag in het hoogseizoen rustiger wordt voor en op de fernpass? Ik heb vaak op de zaterdagen een stuk in Duitsland gereden, omdat we zondag tot zondag gingen. Om 10:00uur in de ochtend vertrek en zonder file tot Neurenberg gereden. Nu gaan we ergens anders heen en willen gewoon op de zaterdag om 06:00uur vertrekken vanuit west brabant en gelijk naar bestemming. Ik hoor bijna alleen maar reizigers die op vrijdag wegrijden en overnachten of dat ze in de nacht rijden. Is het na 15:00uur nog druk op de fernpass of is iedereen dit al gepasseerd in het seizoen? Wat zijn de ervaringen?

Ivski op 22 jan 2024 16:48

Precies weet je t nooit, maar voor de kerst moesten wij ditmaal ook op zaterdag vertrekken. Meestal doen we dit op zondag of een doordeweeks dag.
Maar 9u vanuit Nijmegen vertrokken, zelfs in Duitsland geen noemenswaardige files gehad en het zal rond half 6 zijn geweest dat we op de fernpass aankwamen. Ook hier konden we zonder problemen doorrijden…

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Inderdaad, zaterdag erachter rijden is helemaal niet gek. Rijd je om 9, 10u weg dan zal je redelijk vrij baan hebben.
Reden dat mensen op vrijdag, of 's nachts rijden is dat op zaterdag nog boodschappen, skiles, skipassen, etc. geregeld worden, of als extra skidag.

Inderdaad, zaterdag erachter rijden is helemaal niet gek. Rijd je om 9, 10u weg dan zal je redelijk vrij baan hebben.
Reden dat mensen op vrijdag, of 's nachts rijden is dat op zaterdag nog boodschappen, skiles, skipassen, etc. geregeld worden, of als extra skidag.

Jay op 22 jan 2024 17:22

Voordeel wanneer je eigen woonruimte hebt, kunnen aankomen wanneer we willen, de skipas (Ski6) hebben we al en meestal gaan we 10dg, dus die extra skidag hebben we ook. Alleen de volgende dag na het skiën wat boodschappen halen😉

*bericht bewerkt door kesman op 22 jan 2024 19:06

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Ik heb gisteren en vandaag op verschillende tijden naar het verkeer gekeken, met name tussen Memmingen en het Ötztal. Google Maps geeft nu, zaterdag 10 februari rond 13:00 uur, twee opties aan.
Over de 7 en B179, dat is 165 km, aangegeven reistijd nu 3:17 uur. Of over de 96 en A14 (tolweg), dat is 235 km, aangegeven reistijd nu 2:52 uur.

Op de 7 staat, langs Reutte en voor de Fernpass, nu ruim een uur file.
Op de A14 staat, tussen Feldkirch en Sankt Anton, nu een half uur file.

Omrijden over de 96 is volgens Google maps nu dus een klein half uur sneller.

null

*bericht bewerkt door TJ op 10 feb 2024 13:25

Vanacht om 02.00u Fernpas overgestoken… Geen auto tegengekomen 😄

Ben ook wel benieuwd - wij gaan dit keer ook via de Fernpaß - we vertrekken vrijdagmiddag rond 14:30 bij ons thuis, midden NL.

Een overnachting doen voor of na de Pas, wat is dan handig? Of niet overnachten en rond een uur of 4 gaan rijden?

LoveToSki op 15 jan 2024 13:26

*bericht bewerkt door Roswitha_van_der_Zee op 11 feb 2024 09:07

Zojuist er zonder problemen doorheen gereden! Dat is dus op een zondagochtend rond 10:00. 👍🏻

Plaats een reactie