file vermijden 2e week voorjaarsvakantie en rijden op zaterdag en zondag: overnachting zoeken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski amadé

Hi Mido,
Onze ervaring met zo-zo zijn qua files heel goed; op de heenweg met overnachting uur of 12 weg en zondagochtend uur of 5 vertrekken. Eerdere keren vertrokken wij op vrijdag na school 15.00 en dat was een drama wb files. Zowel naar oosterijk als naar Zwitserland

Nu heb ik een andere vraag: wij hebben van zondag tot zondag geboekt. Blijken de kinderen vrijdag studiedag te hebben… Nu overwegen we om te boeken en vrijdagochtend heel vroeg te vertrekken en in een keer te rijden naar Burchen (Zwitserland, Wallis), wat zijn jullie ideeën/ervaringen? Goed idee? of ook veel files als je zo vroeg vertrekt?

Als je naar Zwitserland gaat zou ik sowieso voor de Saarbrucken- Colmar route gaan, niet via Duitsland.

Vorig jaar was het op de vrijdag voor de krokusvakantie inderdaad drama in Duitsland. Wij gaan nu naar Oostenrijk dus Duitsland (en files op vrijdag) niet te vermijden.

Hi Mido,
Onze ervaring met zo-zo zijn qua files heel goed; op de heenweg met overnachting uur of 12 weg en zondagochtend uur of 5 vertrekken. Eerdere keren vertrokken wij op vrijdag na school 15.00 en dat was een drama wb files. Zowel naar oosterijk als naar Zwitserland

Nu heb ik een andere vraag: wij hebben van zondag tot zondag geboekt. Blijken de kinderen vrijdag studiedag te hebben… Nu overwegen we om te boeken en vrijdagochtend heel vroeg te vertrekken en in een keer te rijden naar Burchen (Zwitserland, Wallis), wat zijn jullie ideeën/ervaringen? Goed idee? of ook veel files als je zo vroeg vertrekt?

sill op 23 jan 2024 15:09

Vrijdagmiddag vertrek drama kwa files? Wij willen het wel eens uitproberen… we rijden als t goed is om 14:00 bij Oberhausen. Hopelijk komen we een heel eind richting München…

Wij gingen tot nu toe altijd vrijdagnacht weg, zo rond 02:00. Dan waren we voor 9:00 bij München en de meeste files voor…

Als je naar Zwitserland gaat zou ik sowieso voor de Saarbrucken- Colmar route gaan, niet via Duitsland.

Vorig jaar was het op de vrijdag voor de krokusvakantie inderdaad drama in Duitsland. Wij gaan nu naar Oostenrijk dus Duitsland (en files op vrijdag) niet te vermijden.

Claire op 23 jan 2024 15:16

Yup, daar stonden we middenin. Netjes na school rond 15u30 in de auto gestapt (itt vele andere gezinnen waarbij kinderen ineens “ziek” waren) en om 1 uur 's nachts in Basel. Pas na de afslag richting Oostenrijkse grens werd het rustig op de weg. Plan is om dit jaar over Frankrijk te gaan idd.

Het kan wel eens voordelig uitpakken dat de vrijdag in de voorgaande vakantieweek valt. Hopelijk is er dan minder forenzenverkeer.
Uiteindelijk komt het neer op een dagje doorbijten en 's avonds bereik je (tot nu toe iig) je bestemming.
Als je zaterdag op de piste staat blijkt het het allemaal waard te zijn.

En is 10:00 vertrekken dan ‘achter de files aan’ of ‘in het staartje van de files’?

Als we rond 10:00 wegkunnen kunnen we onder Neurenberg slapen en zondag nog heel erg op tijd er zijn namelijk.

MiDo op 17 dec 2023 10:11

Wij zijn ook van plan om rond 10 uur te vertrekken op dezelfde zaterdag. Vorige jaar inderdaad drama op de vrijdag, we hopen op deze manier een beetje achter de files aan te rijden. Ik denk dat je het beste in de ochtend google maps kan kijken hoe de files op dat moment zijn en daarop anticiperen.

Rond 15:00. Direct uit school vanuit de regio midden-Nederland. We dachten:'met wat file erbij zijn we zo in Neurenburg, hahaha, dat werd dus diep in de nacht. Was nog steeds prima hoor, maar wel zonde van de tijd.
Met studiedag op maandag daarom gevraagd aan hotel of zondag-zondag kon: was geen enkel probleem.

MiDo op 16 dec 2023 21:19

Ik ben van plan vrijdagochtend te vertrekken, om een uur of 9 ofzo, ook vanuit Midden Nederland. Iemand ervaring daarmee? Ik wil tot München.

EJEEE op 16 dec 2023 22:42

Als je dit doet vertrek je op vrijdag te laat (dus file) en sluit je ook op zaterdagochtend weer aan de in de file.

Als je dit echt soepel wil doen vertrek je op vrijdag rond 04:00 / 04:30 u. en rijdt je het liefst in 1x en als dit niet lukt zo zover mogelijk voorbij Munchen.

Plaats een reactie