«Als je er leuk uitziet, ski je ook heter» 🤣

Nou FransL, er zijn wel grenzen hoor. Als ik iemand in spijkerbroek zie skien dan probeer ik toch wel op enige afstand te blijven. Geldt ook voor die carnavalsfiguren met of opweg naar een kegel.

Uiteraard, beetje inschatten kan geen kwaad. haha

Hilarisch topic op basis van zo’n schraal stukje Televaagklickbait. Hierbij een paar boude uitspraken uit het artikel:

„Als je er leuk uitziet, dan ski je ook beter”, is Teuntje van mening. „En als je niet kunt skiën, dan zie je er in ieder geval leuk uit”, vult Sarah aan, „al is het maar voor de après-ski.”

Vaak hebben ze [Nederlanders] wat opvallender kleuren aan, al dan niet met glitter of andere tierelantijn. Dat is heel anders dan wat ze hier dragen.” Volgens Schiebelhout kijken Oostenrijkers veel meer naar functionaliteit. „Maar dat komt ook omdat zij veelal aan toerskiën doen, wat in de kleding om andere kenmerken vraagt.”

Vroeger wist je dat je in januari veel sneeuw had en in februari mooie pisten met zon en een temperatuur van -5 graden. Tegenwoordig wisselen de omstandigheden elke paar dagen. Daar speelt zo’n all mountain ski, zoals dat heet, heel goed op in.”

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Ik durf toch wel aan dat ook de Oostenrijkers die aan toerskiën doen in de minderheid zijn…

Het is simpelweg alsof men een stagiair wat uit de duim heeft laten zuigen.

tsj…us wat slecht als dit echt allemaal uit dat artikel komt. Paar puntje die zo uit (een hele oude versie van) chatgpt oid gekomen zouden kunnen zijn.

Edwin van Riel

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had gedacht dat deze post 60+ reacties zou krijgen 🤣 Bijna wel wat glitters waard ✨

Goldbergh of Bogner mensen (ja zijn ook gwn mensen) genieten op hen eigen manier van hun wintersport. Dat het niet de “jouwe” is is ook prima maar laat iedereen gewoon in zijn waarde (ook buiten de piste). Ik zeik ook niet over over enthousiaste skiers met soms veel te dure of te hoog gegrepen ski’s, of typetjes die alleen maar uitstralen dat ze “dope” zijn. Leven en laten leven noemen we dat.

Ook typisch Nederlands wellicht dat als een groep Nederlanders van alle standen en rangen geniet van hun vakantie dat de “thuis” media er alles aan doet om er een negatieve klank aan te geven.

Oja vrouw draagt Goldbergh, ikzelf Montec/Dope net als de andere helft op de berg 😀 en noem het smakeloos maar wij hebben altijd een wintersport waar we van genieten

mwjanssen op 18 feb 2024 20:53

Dope/montec heeft wel echt een enorm slechte reputatie overal (yt/fb/fora) zie mensen het alleen maar uitkotsen, maar ik snap niet zo goed waarom. Mijn ervaring is dat als mensen zich eenmaal vastbijten in zoiets dan wordt het in den treure gehaat zonder dat men uberhaupt in eerste instantie weet waarom 😕

Ry33 op 18 feb 2024 22:40

Ik ben helaas ook 1 maal in die Instagram hype val getrapt voor enkele jaren.
Dope snow jas gekocht omdat je die door de diepsneeuw ziet knallen in de video’s en de waterdichtheid wordt dan aangeprezen.
Tja na 1 dag die jas aan te hebben bij een dag waarop het hele tijd sneeuwde kon ik enkel maar toegeven dat deze volledig waterdicht was maar het enorme nadeel was dat je het gevoel had een plastic vuilzak aan te hebben die 0 komma 0 ademt en bijgevolg stond je volledig in het zweet.
Jas dan niet meer gedragen en thuis in de wasmachine gestopt met speciaal wasproduct en wasprogramma, hoe deze eruit zag na 1 maal dragen en wassen had ik met mijn 8 jaar oude jas nog niet meegemaakt!
Kwaliteit is zeer ondermaats.
Vanaf heden weer verstand gebruikt, enkel nog kwaliteit en ervaring van bekende wintersportmerken voor mij 😉

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Dope/montec heeft wel echt een enorm slechte reputatie overal (yt/fb/fora) zie mensen het alleen maar uitkotsen, maar ik snap niet zo goed waarom.

Ry33 op 18 feb 2024 22:40

Snap het ook niet zo goed, volgens mij puur omdat je de stijl goed kunt herkennen en veel mensen een matchende set dragen.

Als ik mensen zie in Goldbergh, Borgner, Dope, Montec of andere popi jopi en/of onnodig dure modemerken dan is het enigste wat ik denk: Die zullen vast niet kunnen skiën. Dit zijn uiteraard de vooroordelen die ik en mijn vrienden hebben over dit soort merken.

Jeroen999 op 19 feb 2024 09:26

Dope/Montec is wat mij betreft meer vergelijkbaar met Decathlon dan Bogner etc. Relatief betaalbaar en toch een goede kwaliteit membraam. Heb vorig jaar 5 bibs gepast van rond de 200 euro en de Montec voelde gewoon het beste aan. Inmiddels een dag of 30 mee geskied en doet zijn werk perfect. Genoeg zakken, goede, degelijke stof en ritsen, veel ventilatie, voert vocht af en houdt het buiten, ook bij natte omstandigheden en als we in de sneeuw naast de piste pauzeren.

Snap niet dat mensen zo graag oordelen over wat iemand anders aan heeft of doet op vakantie. Mijn Decathlon broek van 60 euro heeft het 40 skidagen volgehouden voor hij bij slecht weer of naast de piste zitten wat vocht door liet. Niet iedereen heeft het budget voor GTX spul van de “geaccepteerde merken” als Norrona, HH of Aceteryx, en iedereen die liever op het terras zit skiet mij in elk geval niet in de weg.

Thehenk op 19 feb 2024 10:18

Ik ben er denk ik achter waarom Dope/Montec zoveel haat krijgt, kwaliteit schijnt heel slecht te zijn:

Maar dus wel een hele grote social media invloed, men is kwaad want een deel van dat geld kan aan kwaliteitsverbetering besteed worden. Van wat ik lees zijn het vooral gehypte tell sell achtige tactieken, dus berichtjes, videos, advertenties en veel social media influencers die dik betaald worden om het te promoten.

*bericht bewerkt door Ry33 op 19 feb 2024 17:29

Ach, of je nu duur materiaal draagt en niet of wel kunt skiën, of je draagt oud en / of goedkoop materiaal en niet of wel kunt skiën, als ieder maar plezier heeft. Ik denk altijd maar zo; iedereen is in de blote kont geboren, van koningin, president, artiest, politieagent, bestuurders van dikke lease auto’s van de zaak, bestuurder van de Fiat 500, postbode tot putjeschepper. Ieder zal vast plezier beleven aan de wintersport.

Xx10

Dope/montec heeft wel echt een enorm slechte reputatie overal (yt/fb/fora) zie mensen het alleen maar uitkotsen, maar ik snap niet zo goed waarom.

Ry33 op 18 feb 2024 22:40

Snap het ook niet zo goed, volgens mij puur omdat je de stijl goed kunt herkennen en veel mensen een matchende set dragen.

Als ik mensen zie in Goldbergh, Borgner, Dope, Montec of andere popi jopi en/of onnodig dure modemerken dan is het enigste wat ik denk: Die zullen vast niet kunnen skiën. Dit zijn uiteraard de vooroordelen die ik en mijn vrienden hebben over dit soort merken.

Jeroen999 op 19 feb 2024 09:26

Dope/Montec is wat mij betreft meer vergelijkbaar met Decathlon dan Bogner etc. Relatief betaalbaar en toch een goede kwaliteit membraam. Heb vorig jaar 5 bibs gepast van rond de 200 euro en de Montec voelde gewoon het beste aan. Inmiddels een dag of 30 mee geskied en doet zijn werk perfect. Genoeg zakken, goede, degelijke stof en ritsen, veel ventilatie, voert vocht af en houdt het buiten, ook bij natte omstandigheden en als we in de sneeuw naast de piste pauzeren.

Snap niet dat mensen zo graag oordelen over wat iemand anders aan heeft of doet op vakantie. Mijn Decathlon broek van 60 euro heeft het 40 skidagen volgehouden voor hij bij slecht weer of naast de piste zitten wat vocht door liet. Niet iedereen heeft het budget voor GTX spul van de “geaccepteerde merken” als Norrona, HH of Aceteryx, en iedereen die liever op het terras zit skiet mij in elk geval niet in de weg.

Thehenk op 19 feb 2024 10:18

Ik ben er denk ik achter waarom Dope/Montec zoveel haat krijgt, kwaliteit schijnt heel slecht te zijn:

Maar dus wel een hele grote social media invloed, men is kwaad want een deel van dat geld kan aan kwaliteitsverbetering besteed worden. Van wat ik lees zijn het vooral gehypte tell sell achtige tactieken, dus berichtjes, videos, advertenties en veel social media influencers die dik betaald worden om het te promoten.

Ry33 op 19 feb 2024 17:08

Denk dat deze merken een mooie weerspiegeling zijn van de fckdup maatschappij…

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen deze 2 merken trouwens…
Of, is dit gewoon weer marketing trucage…

Ik zal een reviewtje voor je schrijven als ik het getest heb @Ry33 😅. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er voor de zeer schappelijke prijs geen high end kwaliteit van verwacht qua ademend vermogen etcetera, maar eerste indruk is echt wel prima. Het waren voor mij trouwens de Google advertenties en enkele wel positieve YouTube reviews.

*bericht bewerkt door Shane op 19 feb 2024 20:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zal een reviewtje voor je schrijven als ik het getest heb @Ry33 😅. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er voor de zeer schappelijke prijs geen high end kwaliteit van verwacht qua ademend vermogen etcetera, maar eerste indruk is echt wel prima. Het waren voor mij trouwens de Google advertenties en enkele wel positieve YouTube reviews.

Shane op 19 feb 2024 20:09

Ben benieuwd! Wanneer ga je?

Ik trok vorige week op vakantie de rits van mijn ski-jas kapot, en trok dus een nieuwe van het uitverkooprek. Knalroze, halve prijs, in mijn maat, ik helemaal blij. Toen kreeg ik van mijn tiener het commentaar dat het een mooie jas was, maar niet zó mooi dat ik eruit zag alsof ik niet kon skiën. Daar heb ik wel even heel hard om gelachen. Ik wist ook precies wat hij bedoelde.

Ik zal een reviewtje voor je schrijven als ik het getest heb @Ry33 😅. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er voor de zeer schappelijke prijs geen high end kwaliteit van verwacht qua ademend vermogen etcetera, maar eerste indruk is echt wel prima. Het waren voor mij trouwens de Google advertenties en enkele wel positieve YouTube reviews.

Shane op 19 feb 2024 20:09

Ben benieuwd! Wanneer ga je?

Ry33 op 19 feb 2024 22:40

Ergens in de week na de voorjaarsvakantie, dus ergens rond 5 maart heb ik zeer waarschijnlijk wel een mening gevormd. Jij wil het ook nog kopen begrijp ik? 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zie ik het over het hoofd of is er echt nog geen reactie gegeven op de titel van dit topic 😉🤣
Leg eens uit: ski je ook “heter”…
Sommige typVoutjes zijn te leuk… tenminste ga ff uit van een typfoutje 🤭

Zie ik het over het hoofd of is er echt nog geen reactie gegeven op de titel van dit topic 😉🤣
Leg eens uit: ski je ook “heter”…
Sommige typVoutjes zijn te leuk… tenminste ga ff uit van een typfoutje 🤭

Jillcrijns op 19 feb 2024 23:00

De 3e reactie al…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mooi ook, dat vooroordeel dat je in mooie kleding loopt ter compensatie van het feit dat je niet kunt skiën 🙈

Ik heb twee setjes skikleding: een ‘sportief’ met een jas van Picture en een broek van Icepeak, en een ‘mooi’ met een jas van Bogner (ah oh) en een broek van Kjus.
Ben benieuwd of er nu echt anders naar mij gekeken wordt als ik van kleding wissel 😂
Voor de zekerheid kies ik op dag 1 van de groepsreis met onbekenden maar voor het sportieve setje, denk ik…

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik zal een reviewtje voor je schrijven als ik het getest heb @Ry33 😅. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er voor de zeer schappelijke prijs geen high end kwaliteit van verwacht qua ademend vermogen etcetera, maar eerste indruk is echt wel prima. Het waren voor mij trouwens de Google advertenties en enkele wel positieve YouTube reviews.

Shane op 19 feb 2024 20:09

Ben benieuwd! Wanneer ga je?

Ry33 op 19 feb 2024 22:40

Ergens in de week na de voorjaarsvakantie, dus ergens rond 5 maart heb ik zeer waarschijnlijk wel een mening gevormd. Jij wil het ook nog kopen begrijp ik? 😉

Shane op 19 feb 2024 22:47

Haha nee, maar ik vind het goed om andere onbevooroodeelde meningen te lezen. Ik heb zelf een siroko w1 iceberg jas gescoord met een slope siroko snowboard broek. Staat ook al jaren bekend om kwalitatief erg goed spul maar dan in andere takken van sport.

Gisteren een dame regengekomrn in een zilveren pailletten jas. Disco is back.

It is an amazing world

Gisteren een dame regengekomrn in een zilveren pailletten jas. Disco is back.

Henrike op 20 feb 2024 06:27

Ik wil best geloven dat je een vrouw in een dergelijke jas bent tegengekomen. Maar een dame…?

Gisteren een dame regengekomrn in een zilveren pailletten jas. Disco is back.

Henrike op 20 feb 2024 06:27

Wij ook! Incl glitterhelm! Ik had echt even een oogverblindend gevoel haha.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 20 feb 2024 08:25

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

ik voel me zeker niet aangesproken maar is het verplicht om er een sportieve vakantie van te maken? Ieder zijn eigen vakantie toch.

mwjanssen op 19 feb 2024 09:34

Ja en nee. Natuurlijk mag iedereen doen wat zhij zelf wil, maar de mensen die alleen of vooral voor een feestje komen, daar heb ik het niet zo op. Die maken het drukker op de weg, drukker en duurder in het vliegtuig, drukker en duurder in het skidorp.

En ze zorgen voor lawaai- en visuele overlast in de bergen.

Kortom, ze verminderen de kwaliteit van de ervaring voor de anderen, die wel vooral willen wintersporten.

Als ze zo graag willen feesten, dan zijn er genoeg andere plaatsen waar dat beter kan. Dichter bij huis (denk aan het milieu, lieve jongeren!) en heftiger, terwijl wintersport maar op enkele plekken kan. Waarom moeten die feestvierders nu net daarnaartoe komen, terwijl ze de overige 99.9% van Europa zouden kunnen kiezen en dan vrijwel niemand storen?

Ik ben er denk ik achter waarom Dope/Montec zoveel haat krijgt, kwaliteit schijnt heel slecht te zijn:
Maar dus wel een hele grote social media invloed, men is kwaad want een deel van dat geld kan aan kwaliteitsverbetering besteed worden.

Ry33 op 19 feb 2024 17:08

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Broek is 4 vakanties mee geweest en na elke vakantie in de wasmachine geweest, tot nu toe geen problemen. Maar wie weet valt mijn broek volgend jaar uit elkaar en denk ik er dan anders over. Weet alleen dat de andere broeken die ik gepast heb in die prijsrange niet beter voelden. Had qua merk eerst ook liever een Picture broek gehad(milieubewust enzo), maar die was niet verstevigd bij de pijpen en dat durf ik niet aan, dan is het 1x fout vallen en er zit een snee in je broek…

Dat geld voor reclame aan kwaliteitsverbetering uitgegeven kan worden is een beetje makkelijk geredeneerd. Als ze door reclame veel verkopen, en daardoor meer omzet halen, hebben ze ook meer geld voor kwaliteitsverbetering. Uiteindelijk doen bijna alle merken op een bepaalde manier aan reclame. Montec/Dope sponsort volgens mij geen atleten of teams, maar focust zich vooral op social media reclame.

ik voel me zeker niet aangesproken maar is het verplicht om er een sportieve vakantie van te maken? Ieder zijn eigen vakantie toch.

mwjanssen op 19 feb 2024 09:34

Ja en nee. Natuurlijk mag iedereen doen wat zhij zelf wil, maar de mensen die alleen of vooral voor een feestje komen, daar heb ik het niet zo op. Die maken het drukker op de weg, drukker en duurder in het vliegtuig, drukker en duurder in het skidorp.

En ze zorgen voor lawaai- en visuele overlast in de bergen.

Kortom, ze verminderen de kwaliteit van de ervaring voor de anderen, die wel vooral willen wintersporten.

Als ze zo graag willen feesten, dan zijn er genoeg andere plaatsen waar dat beter kan. Dichter bij huis (denk aan het milieu, lieve jongeren!) en heftiger, terwijl wintersport maar op enkele plekken kan. Waarom moeten die feestvierders nu net daarnaartoe komen, terwijl ze de overige 99.9% van Europa zouden kunnen kiezen en dan vrijwel niemand storen?

bj op 20 feb 2024 08:29

Jij gaat elk jaar voor het skieën naar Gerlos begrijp ik?

I can stick uphill ice, on my saucer...

ik voel me zeker niet aangesproken maar is het verplicht om er een sportieve vakantie van te maken? Ieder zijn eigen vakantie toch.

mwjanssen op 19 feb 2024 09:34

Ja en nee. Natuurlijk mag iedereen doen wat zhij zelf wil, maar de mensen die alleen of vooral voor een feestje komen, daar heb ik het niet zo op. Die maken het drukker op de weg, drukker en duurder in het vliegtuig, drukker en duurder in het skidorp.

En ze zorgen voor lawaai- en visuele overlast in de bergen.

Kortom, ze verminderen de kwaliteit van de ervaring voor de anderen, die wel vooral willen wintersporten.

Als ze zo graag willen feesten, dan zijn er genoeg andere plaatsen waar dat beter kan. Dichter bij huis (denk aan het milieu, lieve jongeren!) en heftiger, terwijl wintersport maar op enkele plekken kan. Waarom moeten die feestvierders nu net daarnaartoe komen, terwijl ze de overige 99.9% van Europa zouden kunnen kiezen en dan vrijwel niemand storen?

bj op 20 feb 2024 08:29

Die mensen gaan ook naar gebieden met veel apres ski, zoals Gerlos enzo. Daar ga ik dus niet heen.

Die haat op Montec en Dopesnow snap ik echt niet, het is gewoon echt mooi spul, het is redelijk betaalbaar en ik heb meerdere Montec outfits waar ik eigenlijk alleen maar complimenten over krijg.

Wat ik wel herken is dat de meeste mensen die deze kleding dragen (vooral Dopesnow) er niet veel van kunnen. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat overal het algemeen 80% van de berg er geen zak van kan.

*bericht bewerkt door Rossignol1991 op 20 feb 2024 13:30

Gisteren een dame regengekomrn in een zilveren pailletten jas. Disco is back.

Henrike op 20 feb 2024 06:27

Wij ook! Incl glitterhelm! Ik had echt even een oogverblindend gevoel haha.

LoveToSki op 20 feb 2024 08:25

Lekker shinen op de piste!

Uiteindelijk willen ze er leuk uitzien voor INSTA de pistes zijn het decor en de kleding moet het goed op beeld doen…

De zelfverliefdheid van de wintersporters is groeiende…

Nooit geweten dat je beoordeeld wordt op je kledingkeuze/merkkeuze.🙈
Hier dragen de pubers Dope/Montec/Protest.
Blijkbaar zeggen de 1e 2 merken iets over je ski niveau.
Vraag me af wat jullie te zeggen hebben over Spyder en Icepeak.

*bericht bewerkt door Eliza op 20 feb 2024 22:04

Uiteindelijk willen ze er leuk uitzien voor INSTA de pistes zijn het decor en de kleding moet het goed op beeld doen…

De zelfverliefdheid van de wintersporters is groeiende…

Bruuuno op 20 feb 2024 21:14

Ik vind meeste ski en snowboard kleding echt niet mooi. Dus ik snap het gat wat dope en montec vullen, die zien er gewoon onwijs goed en fashionable uit. Jammer van de vermeende kwaliteit, maar je zou toch denken dat het een gat is die mooi opgevuld kan worden (stijl + kwaliteit)

Plaats een reactie