«Als je er leuk uitziet, ski je ook heter» 🤣

Die verscheidenheid in stijlen vind ik wel mooi om te zien eigenlijk. Momenteel zitten we in 4-vallees, en daar zie je mensen in high-tec freeride gear, mensen in glimmende puffy outfits, en skipakken van de Lidl door elkaar. Nu lijkt er toch een redelijke correlatie te bestaan tussen de kledingstijl en waar in het gebied de drager zich bevindt, maar daar doe ik verder geen uitspraak over natuurlijk.

Hier draagt de oudste puber een Montec outfit trouwens. Had ik dus nog nooit van gehoord, maar was een leuke aanbieding online en mevrouw vond het mooi. Paps en mams dragen liever functioneel Ortovox. Dat ziet er ook leuk uit, maar kost een godsvermogen helaas, dus de kinders mogen eerst wel een beetje minder groeien voordat ze iets dergelijks aangepast krijgen. (Mijn hardshell jas en broek gaat al heel wat jaartjes mee, en zijn hopelijk nog lang niet afgeschreven)

Ik ben er denk ik achter waarom Dope/Montec zoveel haat krijgt, kwaliteit schijnt heel slecht te zijn:
Maar dus wel een hele grote social media invloed, men is kwaad want een deel van dat geld kan aan kwaliteitsverbetering besteed worden.

Ry33 op 19 feb 2024 17:08

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Broek is 4 vakanties mee geweest en na elke vakantie in de wasmachine geweest, tot nu toe geen problemen. Maar wie weet valt mijn broek volgend jaar uit elkaar en denk ik er dan anders over. Weet alleen dat de andere broeken die ik gepast heb in die prijsrange niet beter voelden. Had qua merk eerst ook liever een Picture broek gehad(milieubewust enzo), maar die was niet verstevigd bij de pijpen en dat durf ik niet aan, dan is het 1x fout vallen en er zit een snee in je broek…

Dat geld voor reclame aan kwaliteitsverbetering uitgegeven kan worden is een beetje makkelijk geredeneerd. Als ze door reclame veel verkopen, en daardoor meer omzet halen, hebben ze ook meer geld voor kwaliteitsverbetering. Uiteindelijk doen bijna alle merken op een bepaalde manier aan reclame. Montec/Dope sponsort volgens mij geen atleten of teams, maar focust zich vooral op social media reclame.

Thehenk op 20 feb 2024 09:21

Mijn persoonlijke ervaring is inderdaad ook anders. Ik gebruik mijn Montec jas en broek (bib) nu ongeveer twee jaar. Nog steeds geen problemen inderdaad. Naar mijn mening bieden ze dus tot nu toe kwalitatief goede spullen aan voor een goede prijs. Dat sommige modellen er wat meer instagramable of flashy uitzien is persoonlijke smaak denk ik? Of je daar behoefte aan hebt moet je wat mij betreft zelf weten. Ik heb door de jaren heen al van alles gedragen van Spyder, Protest, Oneill, Burton en nog andere merken. Voor mij is het belangrijkste bij mijn snowgear dat het zijn functie vervuld (mij warm houden en droog primair) en dat het de features heeft waar ik waarde aan hecht. Tot nu toe doen mijn Montec spullen dat prima. Daarnaast heb ik er geen behoefte aan om 10 jaar dezelfde jas te dragen en wil ik ook wel eens wat anders. Dat doe je toch iets minder snel met een jas van 600 euro (of ik tenminste).

Of je nou instragramable wil zijn, twee afdalingen wil doen en dan wil genieten van eten, drinken en de zon of de hele dag het liefste op de piste door wil brengen dat moet ieder toch lekker voor zichzelf bepalen? Wellicht moeten we wat minder oordelen over een ander en gewoon lekker genieten van de skivakantie?

Alle nederlandse kakkers hier op de berg dragen Lintberg. En ook gespot: veel nederlandsen met opvallend grote oorbellen. Handig voor onder je helm. Vandaag zowel een soort opgepofte goudkleurige glimmende jas van een soort plastic gezien als ook een glimmende rode versie. Verder lijken veel Nederlandse dames Nikkie te heten, want dat staat op hun jas. De nederlandse gezichtsuitdrukking in de lunchhut van dit jaar: chagrijnig, kijkend naar een mobiel met oordoppen in. Verder herken ik een trend van veel all weather banden onder Nederlandse auto’s die met de dump vandaag niet het iets hellende parkeerterrein op konden komen. Een achteruit glijdende zwarte lease volvo, was het beste in het volgen van deze modieuze trend.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 23 feb 2024 16:44

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik doe dus wel 10 jaar met mijn jas. 365 dagen per jaar.
Daarom heb ik er ook zoveel. Ze sllijten niet.

aan Dokter Phil

Waarom heb jij zoveel jassen als je 10 jaar aan 1 stuk , 365 d/j die jas draagt?😘🤔🤩

Born to run. B.S.

Ik ski altijd in budget spul waar je dat niet aan af ziet. En waarom zou je er slecht uitzien als je er met dezelfde moeite ook goed uit kan zien? :-D

aan Dokter Phil

Waarom heb jij zoveel jassen als je 10 jaar aan 1 stuk , 365 d/j die jas draagt?😘🤔🤩

dan58 op 23 feb 2024 16:39

Waarom hebben vrouwen 86 paar schoenen?

aan Dokter Phil

Waarom heb jij zoveel jassen als je 10 jaar aan 1 stuk , 365 d/j die jas draagt?😘🤔🤩

dan58 op 23 feb 2024 16:39

Waarom hebben vrouwen 86 paar schoenen?

Omdat ze dagelijks verwisselen🤔

DrPhil op 23 feb 2024 23:30
Born to run. B.S.

Blij dat wij gewoon lekker kunnen door skiën zonder ons bezig te houden met fashion of niet! Mijn broeken (één voor kou, één als het warmer is) zijn van een snowboardmerk, maar mijn jas (zelfde kleur grijs) heel goedkoop aangeschaft en ik doe er al 7 jaar mee. Voor mijn zoon koop ik bij Decathlon. Betaalbaar en prima spul! Het is niet zo dat ik als een slons op de piste sta, in tegendeel, maar elk jaar de nieuwste outfit? Zo zonde voor die ene week of 2x per jaar!

*bericht bewerkt door mukkie op 24 feb 2024 10:20

aan Dokter Phil

Waarom heb jij zoveel jassen als je 10 jaar aan 1 stuk , 365 d/j die jas draagt?😘🤔🤩

dan58 op 23 feb 2024 16:39

Hij draagt ze over elkaar aan 😜

Wel af en toe de buitenste jas afwisselen anders slijt hij sneller

De titel verklaart dus waarom ik niet zo’n goede skiër ben 😂

Gisteren avond een Oostenrijkse dame ontmoet die in Hinterglemm op een Almhut werkt. Zij begon over al die Nederlandse dames, en kinderen, die in GB lopen/zitten te paraderen met hun bubbels, zijn vaak arrogant en onaardig, niet allemaal hoor. De Dames van GB hadden voor haar cheffin een GB jas mee als presentje ;).
Nu ging ik even googlen bij de site, maar ik ben overstag, geeft zoveel meer zelfvertrouwen als je in een Goldbergh off piste gaat skiën, ze hadden het niet over een biebs, maar ws niet nodig.

“Goldbergh viert de onafhankelijkheid en het vrouw-zijn. Elke vrouw zou het vertrouwen moeten hebben om af en toe off-piste te gaan. Het is belangrijk om te gaan voor wat je wilt. Je moet je kunnen uiten. Leef het leven tot het uiterste!'”
Lieke van den Berg

"Goldbergh belooft luxe en kwaliteit, maar ook persoonlijkheid. De Goldbergh-vrouw heeft een twinkeling in haar ogen, ze is niet bang om risico’s te nemen. We begrijpen hoe vrouwen over hun lichaam denken, omdat we zelf vrouw zijn.’
Sandra Peet

null

*bericht bewerkt door Elly3 op 27 feb 2024 17:12

Dienten Die Alte schule

Eerlijk is eerlijk, ik heb ook een GB jas, maar niet zo’n model wat je het postuur van een gorilla geeft als hierboven. Mijne is gewoon een gevoerde jas, goed gevoerd en vooral heel warm. Vind het persoonlijk de fijnste jas die ik heb, maar ik ben dan wel eerlijk dat ik m kocht met 80% korting en hem afwissel met goedkopere merken (protest, luhta, roxy)

Ik heb alleen niet de illusie dat ik met mn GB jas nou zoveel beter ski… of heter ben (al denkt @LoveToBoard daar misschien anders over). En ik zit ook niet de hele dag in de champagnebar want dat kost me teveel kilometers LOL.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 27 feb 2024 17:16

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Gisteren avond een Oostenrijkse dame ontmoet die in Hinterglemm op een Almhut werkt. Zij begon over al die Nederlandse dames, en kinderen, die in GB lopen/zitten te paraderen met hun bubbels, zijn vaak arrogant en onaardig, niet allemaal hoor. De Dames van GB hadden voor haar cheffin een GB jas mee als presentje ;).
Nu ging ik even googlen bij de site, maar ik ben overstag, geeft zoveel meer zelfvertrouwen als je in een Goldbergh off piste gaat skiën, ze hadden het niet over een biebs, maar ws niet nodig.

“Goldbergh viert de onafhankelijkheid en het vrouw-zijn. Elke vrouw zou het vertrouwen moeten hebben om af en toe off-piste te gaan. Het is belangrijk om te gaan voor wat je wilt. Je moet je kunnen uiten. Leef het leven tot het uiterste!'”
Lieke van den Berg

"Goldbergh belooft luxe en kwaliteit, maar ook persoonlijkheid. De Goldbergh-vrouw heeft een twinkeling in haar ogen, ze is niet bang om risico’s te nemen. We begrijpen hoe vrouwen over hun lichaam denken, omdat we zelf vrouw zijn.’
Sandra Peet

null

Elly3 op 27 feb 2024 17:10

Dank voor deze tip; blijkbaar kun je zelfvertrouwen kopen (of aantrekken) 😉

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Broek is 4 vakanties mee geweest en na elke vakantie in de wasmachine geweest, tot nu toe geen problemen. Maar wie weet valt mijn broek volgend jaar uit elkaar en denk ik er dan anders over. Weet alleen dat de andere broeken die ik gepast heb in die prijsrange niet beter voelden. Had qua merk eerst ook liever een Picture broek gehad(milieubewust enzo), maar die was niet verstevigd bij de pijpen en dat durf ik niet aan, dan is het 1x fout vallen en er zit een snee in je broek…

Dat geld voor reclame aan kwaliteitsverbetering uitgegeven kan worden is een beetje makkelijk geredeneerd. Als ze door reclame veel verkopen, en daardoor meer omzet halen, hebben ze ook meer geld voor kwaliteitsverbetering. Uiteindelijk doen bijna alle merken op een bepaalde manier aan reclame. Montec/Dope sponsort volgens mij geen atleten of teams, maar focust zich vooral op social media reclame.

Thehenk op 20 feb 2024 09:21

Mijn persoonlijke ervaring is inderdaad ook anders. Ik gebruik mijn Montec jas en broek (bib) nu ongeveer twee jaar. Nog steeds geen problemen inderdaad. Naar mijn mening bieden ze dus tot nu toe kwalitatief goede spullen aan voor een goede prijs. Dat sommige modellen er wat meer instagramable of flashy uitzien is persoonlijke smaak denk ik? Of je daar behoefte aan hebt moet je wat mij betreft zelf weten. Ik heb door de jaren heen al van alles gedragen van Spyder, Protest, Oneill, Burton en nog andere merken. Voor mij is het belangrijkste bij mijn snowgear dat het zijn functie vervuld (mij warm houden en droog primair) en dat het de features heeft waar ik waarde aan hecht. Tot nu toe doen mijn Montec spullen dat prima. Daarnaast heb ik er geen behoefte aan om 10 jaar dezelfde jas te dragen en wil ik ook wel eens wat anders. Dat doe je toch iets minder snel met een jas van 600 euro (of ik tenminste).

Of je nou instragramable wil zijn, twee afdalingen wil doen en dan wil genieten van eten, drinken en de zon of de hele dag het liefste op de piste door wil brengen dat moet ieder toch lekker voor zichzelf bepalen? Wellicht moeten we wat minder oordelen over een ander en gewoon lekker genieten van de skivakantie?

Skyzerox op 23 feb 2024 15:57

Nou dat geld wordt dus niet aan kwaliteitskleding besteed, het zijn gewoon ordinaire dropshippers zoals ik het zie, want wat ik hier nu zie, heb ik mijn mening bijgesteld en begrijp ik COMPLEET de controverse rondom dopesnow en montec, het is letterlijk goedkope Alibaba troep, die ze 30,- voor een heel pak kost inclusief verzending (in de kwantiteit die ze afzetten) en vervolgens voor 500,- euro doorverkopen. Echt te bizar voor woorden.
https://www.alibaba.com/product-detail/Custom-ski-jacket-men…

EXACT zelfde pak bij Montec/dopesnow:
https://www.montecwear.com/nl/doom-ski-outfit-heren-gold-bla…

Maar dan voor 500,-
Je bent letterlijk beter af als je skikleding random van Aliexpress bestelt waarmee je waarschijnlijk dezelfde kwaliteit krijgt maar dan voor 1/5 van de prijs…

Er wordt veel kritiek geuit op decathlon ook, maar die hebben op zn minst een team die het hele proces van A tot Z in de gaten houdt, ontwikkelt, test, feedback vraagt/krijgt en dan doorontwikkeld.

Montec/Dopesnow kopen in bulk containers van goedkope chinese troep op en verkopen het dan voor het tienvoudige, het merk bestaat al 3-4 jaar dus dat betekent dat ze geen ene ruk aan kwaliteitecontrole en ontwikkeling doen, gewoon keihard cashen dit

*bericht bewerkt door Ry33 op 28 feb 2024 01:39

Hier een goed verhaal over Montec, door iemand met goede kennis van de kleding industrie:
https://femignarly.com/2023/02/06/montec-brings-fast-fashion…

*bericht bewerkt door Slim op 28 feb 2024 03:12

Hier een goed verhaal over Montec, door iemand met goede kennis van de kleding industrie:
https://femignarly.com/2023/02/06/montec-brings-fast-fashion…

Slim op 28 feb 2024 03:11

Misschien zit ik ernaast en is dit een gevalletje van Montec/Dope namaak door populariteit, en niet het omgekeerde zoals je op Alibaba ziet, want dat zou echt heel sneu zijn.

*bericht bewerkt door Ry33 op 28 feb 2024 03:55

Hier een goed verhaal over Montec, door iemand met goede kennis van de kleding industrie:
https://femignarly.com/2023/02/06/montec-brings-fast-fashion…

Slim op 28 feb 2024 03:11

Deze video trekt de boel ook wel goed uit elkaar en geeft een inkijkje:

Plaats een reactie