"Ik reed van huis naar Oostenrijk in 6 uur"

Ik herken dat “nette” van duitsers eigenlijk niet echt hoor…Vroeger wel.

Tegenwoordig rijden ze ook in Zombie modus op de linkerbaan. Of gooien hem ertussen. Sowieso zijn de snelheden veel lager als pakembeet 20 jaar geleden toen er flink doorgeknald werd op de linkerbaan.

Kdtl op 12 mrt 2024 09:21

Idem. Het aantal Duitsers dat ik tegenwoordig rechts inhaal…

Let's Ride

Ik herken dat “nette” van duitsers eigenlijk niet echt hoor…Vroeger wel.

Tegenwoordig rijden ze ook in Zombie modus op de linkerbaan. Of gooien hem ertussen. Sowieso zijn de snelheden veel lager als pakembeet 20 jaar geleden toen er flink doorgeknald werd op de linkerbaan.

Kdtl op 12 mrt 2024 09:21

Idem. Het aantal Duitsers dat ik tegenwoordig rechts inhaal…

Op de piste of op de autobaan🤨

Schussboelie op 12 mrt 2024 09:56
Born to run. B.S.

Ik herken dat “nette” van duitsers eigenlijk niet echt hoor…Vroeger wel.

Tegenwoordig rijden ze ook in Zombie modus op de linkerbaan. Of gooien hem ertussen. Sowieso zijn de snelheden veel lager als pakembeet 20 jaar geleden toen er flink doorgeknald werd op de linkerbaan.

Ook qua drankgebruik moet ik soms schrikken wat er in duitsland nog normaal gevonden wordt. Over Oostenrijk hoeven we het niet te hebben…

Kdtl op 12 mrt 2024 09:21

Inderdaad , dat “hosanna” gevoel over de" gediciplineerde Duitsers" zie ik toch ook niet meer , rij ook 80k + km en vond het verkeer in Zweden veel hoffelijker dan in Duitsland “algemeen gezien” … voor zover dat kan … In Belgie is verkeer rond en in Brussel ook anders dan elders .

Er geldt nog altijd de regel : Je moet altijd kunnen stoppen voor voorzienbare hindernissen. Op snelweg lijkt het me duidelijk dat iedereen die voor jou rijdt “te voorzien” is, zelfs als die wisselt van rijstrook.
En ik laat de vakantie reeds vanaf " thuis "beginnen. Wat is nu die 2 uurtjes langer onderweg in een mensenleven ?
Als je tegen 200 per uur tegen een dier of een andere auto knalt heb je misschien geen leven meer ?

AldoS op 05 mrt 2024 14:39

Wisselen van rijstrook is een bijzondere manoeuvre, waarbij al het andere verkeer dus voorrang op je heeft…

Shane op 05 mrt 2024 14:49

Ik denk dat de constatering wie voorrang had (en wie niet) je laatste zorg is als je met 200km per uur op een voorganger knalt die 130 reed…

Qua dat betreft heb ik liever Fransen. Die gaan toch veel sneller naar rechts dan de Duitsers. Ze laten alleen de hele tijd de knipperlichten aan staan. Geen idee waarom.

Plaats een reactie