Nemen jullie de skigebied verzekering?

@ehic: wij fotograferen ze (of screenprint) en mikken ze even in de groepsapp van het gezelschap op dat moment. Lokaal de afb opslaan. Kan iedereen er bij in geval van nood.

Edwin van Riel

@LoveToSki als het noodzakelijk medisch vervoer is, wordt de helikopter ook vergoed vanuit de zorgverzekering. Gipsvlucht inderdaad niet. En extra kosten buitenland kun je vaak via de zorgverzekering ook aanzetten.

Ik heb die aan op de zorgverzekering + verzekering voor wintersport/ extreme sporten. Deels dubbel verzekerd dus, maar wil daar geen gedoe mee hebben dat er net iets ergens buiten valt. Sowieso was het moeilijk de juiste verzekering te vinden met de sporten die ik doe.

@ronaldkoopmans mocht de zorgverzekeraar een gedeelte niet vergoeden, dat gewoon doorschieten naar de NKBV, geen enkel probleem.

evr66 op 11 mrt 2024 10:40

Als de zorgverzekering alles dekt, heb je (met je reisverzekering) al een dubbele (overbodige) verzekering. De topic starter had het over een exta skigebeid verzekering. Oftewel een driedubbele verzekering. Het blijft de moeite waard om vooraf je ziektekostenverzekering goed uit te pluizen,

jannie20 op 11 mrt 2024 11:47

Volgens mij dekt de zorgverzekering alleen de medische kosten in het buitenland. Eventuele evacuatie van de berg, daar is de reisverzekering voor. Daarnaast dekt de reisverzekering ook andere bergsportongevallen, die (voor zover mij bekend) niet door mijn zorgverzekering gedekt worden.

Meer inhoudelijk richting de vraag van TS; een aanvullende verzekering vanuit het skigebied is denk ik niet nodig als je zelf een goede reisverzekering hebt (naast je zorgverzekering die de medische kosten in eerste instantie dekt). Ik vind het ook wel prettig dat ik de polisvoorwaarden in mijn eigen taal kan lezen, hoewel ik best goed Duits kan, zou ik me niet willen wagen aan vakterminologie.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Wij doen het wel. Vanwege de reden die Rogier aangeeft. Zodat we ter plekke geen gedoe hebben. Wij zijn ook verzekerd via de NSkiV.

sterHEster op 09 mrt 2024 11:55

Dan is de kans dus groot dat je dubbel verzekerd bent, puur om het voorschieten van een paar honderd euro te voorkomen? Daarnaast, maar hoe dat precies werkt weet ik niet, zou die skipas verzekering in hun voorwaarden wel eens iets kunnen hebben staan dat ze niet uitkeren voor door andere verzekeringen gedekte zaken?

Roy83 op 09 mrt 2024 15:07

In Frankrijk betaal je gewoon niets voor een redding op de piste als je die carte neige verzekering hebt. Die kijken dan niet of je een andere verzekering hebt. In andere landen weet ik het niet.

Click. Click. Peace

@LoveToSki als het noodzakelijk medisch vervoer is, wordt de helikopter ook vergoed vanuit de zorgverzekering. Gipsvlucht inderdaad niet. En extra kosten buitenland kun je vaak via de zorgverzekering ook aanzetten.

Ik heb die aan op de zorgverzekering + verzekering voor wintersport/ extreme sporten. Deels dubbel verzekerd dus, maar wil daar geen gedoe mee hebben dat er net iets ergens buiten valt. Sowieso was het moeilijk de juiste verzekering te vinden met de sporten die ik doe.

Tiny-M op 11 mrt 2024 12:41

Ja ik geloof dat wij precies zo verzekerd zijn, uitgebreide zorgverzekering en een reisverzekering. Nooit geen omkijk naar dingen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Reisverzekering is overigens veel breder dan alleen zorgkosten, hooguit zit er qua meerprijs van de hogere tarieven een dubbeling tussen bepaalde aanvullende zorgverzekeringen en de reisverzekering.

Reisverzekering is ook tegen diefstal, verlies etcetera. Ik denk niet dat de verzekering van een skigebied iets dekt dat die eerdere genoemde ook niet dekken, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie