Skigebied zonder stoeltjesliften

In Bad Gastein kun je bijna alle pistes wel pakken zonder een stoeltjeslift te nemen. Het Gasteinertal lijkt zo slecht nog niet als je stoeltjesliften wilt mijden.

Oostenrijk zonder stoeltjesliften gaat niet. Arolla in Zwitserland heeft bijvoorbeeld alleen sleepliften. Of Vals.

Bennie op 16 mrt 2024 15:57

Zonder helemaal niet, maar als je de rode 2 vermijdt, kan je volgens mij op de Hintertuxer Gletscher nergens gedwongen worden om een stoeltjeslift te nemen.

Hoi, ik zoek een leuk skigebied in Oostenrijk zonder stoeltjesliften! Helaas heb ik een paniekaanval in de stoeltjeslift gehad, maar sleepliften, treintjes en gondels zijn geen probleem. Iemand een goed idee?

Alix op 16 mrt 2024 15:47

EMDR-therapie, of in ieder geval naar een psycholoog gaan zou meer nut hebben denk ik.
Niets om voor te schamen.

Geraertshoven op 17 mrt 2024 13:14

Lijkt me alleszins goedkoper dan naar Zermatt te gaan.

In aanvulling op de suggestie voor de Kronplatz, in de Drei Zinnen en Gitschberg-Jochtal kan je zeer goed uit de voeten zonder stoeltjesliften. Beide skigebieden zijn inbegrepen in de DS-skipas en tevens bereikbaar per trein vanuit de Kronplatz.

Oké oké, op die manier kun je in Zell am See - Kaprun ook behoorlijk rond. In Zell am See kun je met de gondel naar de Schmittenhöhe in één keer de ronded rechtsom of linksom doen. En vanaf de Areitbahn kun je daar via de zwarte Trass (14) komen. Mis je alleen het hoekje Kapellenbahn en helemaal rechts op de pistekaart (mis je alleen wel een fijne eettent). Kaprun kun je helemaal met gondels en sleepliften doen, op een klein hoekje links op de pistekaart na.

In aanvulling op de suggestie voor de Kronplatz, in de Drei Zinnen en Gitschberg-Jochtal kan je zeer goed uit de voeten zonder stoeltjesliften. Beide skigebieden zijn inbegrepen in de DS-skipas en tevens bereikbaar per trein vanuit de Kronplatz.

Mathijs! op 19 mrt 2024 16:57

De kant van Jochtal mis je dan, daar zitten 2 stoeltjesliften. Die bovenop Gitschberg mis je niet zoveel aan. Ik had hier ook gedacht, maar vond al met al het stuk dat je zou missen net te groot :).

Wel goed te combineren met Kronplatz

*bericht bewerkt door Roy83 op 19 mrt 2024 17:29

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Obergurgl/Hochgurgl geeft ook uitzonderlijk veel cabines… Je mist enkel toegang tot het bovenste deel van twee bergtoppen… en op 2 punten in obergurgl een stuk onderaan (even op voorhand kijken dat je hier dan niet per ongeluk terecht komt)… wel niet het grootste gebied.

Nou, @Alix, meer dan 35 suggesties hier. Je hoeft dus de rest van je skileven niet met je angst voor een paniekaanval aan de slag.

Hoi, ik zoek een leuk skigebied in Oostenrijk zonder stoeltjesliften! Helaas heb ik een paniekaanval in de stoeltjeslift gehad, maar sleepliften, treintjes en gondels zijn geen probleem. Iemand een goed idee?

Alix op 16 mrt 2024 15:47

EMDR-therapie, of in ieder geval naar een psycholoog gaan zou meer nut hebben denk ik.
Niets om voor te schamen.

Geraertshoven op 17 mrt 2024 13:14

Hoi, ik zoek een leuk skigebied in Oostenrijk zonder stoeltjesliften! Helaas heb ik een paniekaanval in de stoeltjeslift gehad, maar sleepliften, treintjes en gondels zijn geen probleem. Iemand een goed idee?

Alix op 16 mrt 2024 15:47

EMDR-therapie, of in ieder geval naar een psycholoog gaan zou meer nut hebben denk ik.
Niets om voor te schamen.

Geraertshoven op 17 mrt 2024 13:14

Door een trigger te gaan vermijden wordt de achterliggende angst groter. Oplossing is exposure therapie te gaan doen.
Emdr is meestal snel effectief. Zeker voor een enkelvoudig specifieke situatie zoals dit.

Plaats een reactie