Paaspistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Maandag verhuizen we van Hotel Condor naar Berghotel Zirm. Maar dat is alleen maar ander stukkie van Kronplatz.

Verwacht wel nog 1 dag naar 3 Zinnen te gaan.

Btw: heb jij al die landgenoten vandaag mijn richting opgestuurd. Mijn hemel zeg! Het is alsof geheel Vlaanderen hier is neergestreken…

Russische postorder bride, toch? 😉

Russische postorder bride, toch? 😉

DrPhil op 31 mrt 2024 13:19

Etnisch Russisch, maar op haar 18e naar de VS vertrokken en derhalve geen postorder. Sterker nog, toen ik haar leerde kennen woonde ze op jaloersmakende afstand van Snowworld Landgraaf.

Maandag verhuizen we van Hotel Condor naar Berghotel Zirm. Maar dat is alleen maar ander stukkie van Kronplatz.

Verwacht wel nog 1 dag naar 3 Zinnen te gaan.

Btw: heb jij al die landgenoten vandaag mijn richting opgestuurd. Mijn hemel zeg! Het is alsof geheel Vlaanderen hier is neergestreken…

DSvier op 31 mrt 2024 10:31

Paas vakantie is gestart in Vlaanderen.

Dag 4: summertime!

Op zijn Louis van Gaals dan… Zomertijd dus. Met als gevolg dat het extreem rustig bij de lift was op de vroege ochtend.

Het had in de nacht gesneeuwd en bovenop de berg lag best een serieus laagje (10 cm bij Pre da Peres, tot wel 15 cm bij het begin van Sylvester).

Bij Pre da Peres was mooi te voelen hoe de Deacons het doen onder de verschillende omstandigheden, want onderaan was het gewoon corduroy. En de Deacons bewijzen dan wel enorme allrounders te zijn.

Sylvester lag onderaan in een flinke mistbank, zodanig dat ik pas op het einde van het laatste steile stukje voordat het vlak wordt op het eind pas door had dat ik daar al was.

Herrnegg lag er dus weer het beste bij en het was er wederom erg rustig. De hen van gisteren was er nog steeds en deze was ook erg territoriaal, want later zag ik dat ze een skiër aanviel! Moet je ook maar niet te dichtbij komen…

Wederom besloten om op tijd de Ried te doen (die lag er opvallend goed bij). En daarna terug naar Herrnegg.

null
null

Toen ik in de lift naar boven zat begon het keihard te regenen. Gelukkig bovenaan sneeuw, maar duidelijk tijd om een stube op te zoeken voor de lunch.

Onderweg lager gelegen wel een flinke lading water meegekregen, dus snel uit de auto de regenjas gepakt.

Bovenaan de lift stond mijn vrouw al te wachten en die heeft voor het eerst volledig nuchter geskied. Beviel haar niets.

De stube in en daar dit keer geen foto vergeten te maken van de lunch:

null
null

Het ene voor mij, het ander voor mijn vrouw. U mag raden wie wat heeft gegeten…

Ik ben al snel weer de piste op gegaan, maar op een half droog uurtje na bleef het een kruising tussen waterskiën en gewoon skiën.

Ben er dan ook maar wat eerder mee gestopt.

Het was wel lekker rustig op de piste!

Paas vakantie is gestart in Vlaanderen.

jvr op 31 mrt 2024 15:01

Ik weet het.

De grootste vraag is eigenlijk: waarom hebben we in Nederland geen paasvakantie.

(En waarom brengt Josk Vlamingen zo graag naar Italië)

Vreemd dat ze dan allen op de Kronplatz te vinden zijn. Op de Sella Ronda links of rechts wel eens een Vlaming gezien, maar rekening houdende met het verkeer in de Alpen gisteren zijn ze toch allemaal in Oostenrijk neergestreken.

Dag 4.2: de schietbaan

Het blijft toch een leuke afwisseling om even te gaan schieten. Vandaag iets eerder opgehouden, zwembad in en vervolgens de tijd tussen het zwemmen en het eten (btw: honger!!!) op te vullen met wat vuurwapens.

In opperste concentratie:

null

Niet slecht…

null

Mijn resultaat:

null

Vreemd dat ze dan allen op de Kronplatz te vinden zijn. Op de Sella Ronda links of rechts wel eens een Vlaming gezien, maar rekening houdende met het verkeer in de Alpen gisteren zijn ze toch allemaal in Oostenrijk neergestreken.

Mathijs! op 31 mrt 2024 18:46

Tsja, het was overal een overdaad aan oranje Josk hesjes en de eerste 5 liften op rij die ik moest delen zaten vol met Vlamingen.

Ik zie trouwens ook geregeld bij Obereggen groepen. En ook wel bij de Sella groep, maar daar valt iedere bevolkingsgroep weg tegen al het volk dat er is.

Btw: niets tegen onze zuiderburen, ik zie ze liever dan Hollanders en ook Duitsers (al ben ik aan beiden verwant).

*bericht bewerkt door DSvier op 31 mrt 2024 19:07

@dsvier “ En de Deacons bewijzen dan wel enorme allrounders te zijn.”

Leuk dit te lezen, precies waar ik ze voor gekocht heb 😉

Edwin van Riel

Maandag verhuizen we van Hotel Condor naar Berghotel Zirm. Maar dat is alleen maar ander stukkie van Kronplatz.

Verwacht wel nog 1 dag naar 3 Zinnen te gaan.

Btw: heb jij al die landgenoten vandaag mijn richting opgestuurd. Mijn hemel zeg! Het is alsof geheel Vlaanderen hier is neergestreken…

DSvier op 31 mrt 2024 10:31

Zie eigenlijk nooit veel vlamingen, dit jaar met uitzondering in madonna di campiglio, waar ze ze blijkbaar met de busladingen hadden afgezet tijdens de carnaval vakantie.

Nederlanders wel regelmatig, maar t meest toch mensen uit oosten, duitstaligen en engelsen ook regelmatig…

Leuke verslagjes weer! Kijk weer uit naar de volgende en hoop at t niet teveel water skieen wordt (toi toi toi)

Fijn dat de lunch foto’s dit keer inclusief zijn, ziet er weer smakelijk uit

Gang is alles

Het is iedere dag weer een genot om je te mogen volgen!
Is je nachtrust wel nog goed? Kleine tip van mijn kant; berg bij thuiskomst de kluis met kogels op een ander adres op. 🤐

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Vreemd dat ze dan allen op de Kronplatz te vinden zijn. Op de Sella Ronda links of rechts wel eens een Vlaming gezien, maar rekening houdende met het verkeer in de Alpen gisteren zijn ze toch allemaal in Oostenrijk neergestreken.

Mathijs! op 31 mrt 2024 18:46

Hier in Les Sybelles (Fr) zijn ze er in ieder geval ook. Hele skigebied is volledig overgenomen door Vlamingen sinds gisteren.

Dag 5: gedwongen slalom

Vandaag de laatste dag in Condor.

null

Kennelijk vinden ze dat in de hemel boven ons erg verdrietig want de hoeveelheid regen vandaag was extreem.

Er was goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws, af en toe hield het op met regenen. Het slechte nieuws… omdat het overging in natte sneeuw.

Ik heb zowaar de eerste lift gemist. 2 min later, maar toch. Geen haast en geen zin om in de regen te staan wachten tot de lift open gaat.

Het begin van Sylvester had sneeuw die flink remde, wat bepaald niet lekker skiede. Gelukkig al snel overgaand in snelle corduroy.

Herrnegg was lekker rustig, waardoor ik daar bleef hangen. Tot 11u maar 1x een groepje van 3 ingehaald. Verder was het een privé piste voor mij. Maar… wat heeft deze piste te lijden gehad onder de vele regen. Veel plekken waar het gras doorheen kwam en zeker het laatste stuk moest je flink slalommen…

Benieuwd of deze piste morgen nog open is (Erta is al een paar dagen geleden gesloten).

Vroege lunch gedaan om 11.45u. Corones.

null

Vol met Vlamingen overigens. Waarvan er niet 1 enigszins Duits spreekt. Wordt dat daar niet gegeven op school?

Over Vlamingen gesproken: omdat de meesten met Josk zijn gekomen, komen ze ook bijna allemaal gelijktijdig aan. Met als gevolg een dikke en lange rij voor de lift. Die dan vervolgens ook weer heel tijdelijk is. Daarna vrijwel iedere lift alleen gezeten. De regen zal daar wel iets mee te maken hebben gehad.

Na de lunch begon de regen wat te minderen, zodanig dat mijn vrouw zich buiten durfde te wagen. Dus een tweede kunch (halve pizza omdat mijn vrouw het zonde vindt om haar pizza niet op te eten, maar ze ook geen hele wil eten want teveel…), zij het slechts 15 minuten voor mij.

De regen was inmiddels beperkt tot zeer lichte motregen. Pistes aan deze kant hadden weinig te lijden gehad omdat er nauwelijks iemand aan het skiën was daar. En rond 2 uur was het dan eindelijk droog en ging ook mijn vrouw de piste op.

Ik had inmiddels mijn drijfnatte handschoenen verwisseld voor droge en zo nog lekker comfortabel geskiet.

Vervolgens de Furkelpas over richting Berghotel Zirm. Even lekker blazen, er is toch verder niets te doen daar…

In de parkeergarage zag ik een auto die de benzine die hij verbruikt echt verdient:

null

Uitgeladen en de wellness in. Mijn vrouw is ineens helemaal into wintersport.

Nog 3 dagen skiën. Hopelijk houden we het eens een keer droog. De vooruitzichten zijn in ieder geval beter en het schijnt flink kouder te worden. Met wat geluk morgen betonplaten!

Mooi verslag!

Benieuwd naar je ervaring in Berghotel Zirm. Dit hotel (en zijn buurman Kristall) staat op onze shortlist voor volgend jaar voorjaarsvakantie. Ik kom er bijv. niet helemaal uit of het hotel echt aan de piste ligt. En of je niet meteen ‘s ochtend bij de Olang 1 kan aansluiten als je richting skischool moet (voor jou natuurlijk niet relevant :)).

Zo zeg, das een mooi karretje!!

Edwin van Riel

Opnieuw een leuk verslag.

Om te antwoorden op jouw vraag over de Duitse geletterdheid van mijn Vlaamse medeburger, de meeste richtingen in de middelbare school onderwijzen geen Duits. Sommige richtingen in het ASO, maar tijdens de laatste jaren en beperkt in uren (bijvoorbeeld 1 uur per week). Vanaf de leeftijd van tien jaar is Frans de tweede taal die wordt aangeleerd en op 14 of 15 jaar begint men met Engels taalonderwijs.

Ondanks het waterballet hielden de pistes in het Sella gebied het wonderbaarlijk goed uit. De zwarte Saslong en de piste naast Piza Pranseies heb ik nog nooit zo goed geweten!

Wij zitten in Sestrière.
In ons hotel enkel Italianen ( die veel lawaai maken) Op de piste nog maar 2 x Vlamingen tegen gekomen. Voor de rest allemaal Italianen. Het was vandaag behoorlijk druk. Hopelijk morgen veel minder druk.

Mooi verslag!

Benieuwd naar je ervaring in Berghotel Zirm. Dit hotel (en zijn buurman Kristall) staat op onze shortlist voor volgend jaar voorjaarsvakantie. Ik kom er bijv. niet helemaal uit of het hotel echt aan de piste ligt. En of je niet meteen ‘s ochtend bij de Olang 1 kan aansluiten als je richting skischool moet (voor jou natuurlijk niet relevant :)).

V700 op 01 apr 2024 19:40

Er zit een weiland tussen. In januari ski in-ski out. Momenteel zul je door een weiland moeten banjeren.

Voorjaarsvakantie zul je meestal ski in-ski out hebben.

Ik vind Zirm top. Mijn vrouw is ook ‘not displeased’ (zie Silicon Valley voor de referentie).

Mooie kamers. Wellness is top. Eten ook erg goed. Vandaag met live muziek (pianist), volgens mij standaard, maar ik heb er niet zo goed op gelet vorige keer.

Nagerecht van vandaag, tiramisu:

null

Ik ben nooit naar Kristall geweest, dus kan het niet vergelijken, maar Zirm kan ik dus aanbevelen en wij zijn best verwend.

Opnieuw een leuk verslag.

Om te antwoorden op jouw vraag over de Duitse geletterdheid van mijn Vlaamse medeburger, de meeste richtingen in de middelbare school onderwijzen geen Duits. Sommige richtingen in het ASO, maar tijdens de laatste jaren en beperkt in uren (bijvoorbeeld 1 uur per week). Vanaf de leeftijd van tien jaar is Frans de tweede taal die wordt aangeleerd en op 14 of 15 jaar begint men met Engels taalonderwijs.

Ondanks het waterballet hielden de pistes in het Sella gebied het wonderbaarlijk goed uit. De zwarte Saslong en de piste naast Piza Pranseies heb ik nog nooit zo goed geweten!

Mathijs! op 01 apr 2024 21:07

Als ik het moet inschatten heeft Bruneck ook wel echt de volle laag gekregen. De kant van Enneberg/Marebbe had duidelijk veel minder te verwerken gekregen.

Wij zitten in Sestrière.
In ons hotel enkel Italianen ( die veel lawaai maken) Op de piste nog maar 2 x Vlamingen tegen gekomen. Voor de rest allemaal Italianen. Het was vandaag behoorlijk druk. Hopelijk morgen veel minder druk.

anndebacker op 01 apr 2024 21:30

Is ook wel een bestemming waar Nederlanders/Belgen en ook Duitsers minder snel voor kiezen.

Italianen zijn per definitie luidruchtiger trouwens. ;)

@V700: ik heb even een foto gemaakt voor het beeld.

null

Zoals je zal zien ligt Zirm beter, want je kan heel gemakkelijk naar de piste glijden (uitgaande van sneeuw op het weiland). Bij Kristall zul je toch meestal over de weg moeten.

Dat is precies andersom als er geen sneeuw ligt. Dan is het simpeler om vanaf Kristall over de weg te lopen naar de piste.

Wat een service, dank voor de foto en uitleg. Geniet er nog even van daar!

Wij zitten in Sestrière.
In ons hotel enkel Italianen ( die veel lawaai maken) Op de piste nog maar 2 x Vlamingen tegen gekomen. Voor de rest allemaal Italianen. Het was vandaag behoorlijk druk. Hopelijk morgen veel minder druk.

anndebacker op 01 apr 2024 21:30

Is ook wel een bestemming waar Nederlanders/Belgen en ook Duitsers minder snel voor kiezen.

Italianen zijn per definitie luidruchtiger trouwens. ;)

DSvier op 01 apr 2024 22:48

Trek effe een chauvinistische kaart… Italianen hier vinden toch vooral Duitsers luidruchtig en op de 2de plaats de reserve Duitsers (Nederlanders) ;-) :-P

Trek effe een chauvinistische kaart… Italianen hier vinden toch vooral Duitsers luidruchtig en op de 2de plaats de reserve Duitsers (Nederlanders) ;-) :-P

Asterino op 02 apr 2024 08:50

Daar kan ik prima mee leven. ;)

Wij zouden vorige week als Predazzo een weekje als uitvalsbasis gebruiken, maar iets met Spaans Vastgoed viel helaas in deze week 😬

Nog iets leuk Tesla+Ski https://www.instagram.com/reel/C5OTGwRLxd6/?igsh=bTFxcXRzMjZ…

May the ski force be with you !!

Wij zouden vorige week als Predazzo een weekje als uitvalsbasis gebruiken, maar iets met Spaans Vastgoed viel helaas in deze week 😬

Nog iets leuk Tesla+Ski https://www.instagram.com/reel/C5OTGwRLxd6/?igsh=bTFxcXRzMjZ…

CJAHulskamp op 02 apr 2024 09:46

Geweldig!!

Dag 6: het hagelt, het hagelt…

De zon is er vroeg bij en schijnt vol onze kamer binnen als ik de gordijnen open doe. Daar waren we wel aan toe na gisteren.

Bij het ontbijt wordt gewaarschuwd dat de Olang piste onderaan is afgesloten. Eerlijk is eerlijk, daar kun je nog best wel skiën. En dan is dit de oplossing voor het weiland…

null

Echter, ik ben maar naar Pre da Peres gegaan om op te stappen.

Als ik daar naartoe rij over de Furkelpas zie ik twee herten oversteken. En daarna nog een derde vlak voor mijn auto, waar ik met een noodstop kan voorkomen dat de menukeuze van vanavond wordt beïnvloed.

Het heeft in de avond weer gesneeuwd dus het zijn weer wisselende omstandigheden. Reden voor mij om de GS om te ruilen voor de Deacons voordat ik naar de kroon ga.

Sylvester ligt er vandaag prima bij. Het is kouder geworden. Gelukkig.

Het is wederom stervensdruk bij de lift met half Vlaanderen, maar de Kronplatz 2000 lift trekt nauwelijks volk. Onbegrijpelijk dat 90% die lift links laat liggen.

Hernegg hebben ze ook op weten te lappen en er zijn wel wat bruine vlekken, maar overall helemaal prima.

En wat verderop in de ochtend blijkt zelfs Ried er over het geheel prima bij te liggen.

null
null
null

Iets voor 12 uur Corones ingedoken. Een tijdelijk gerecht trekt mijn aandacht: zweierlei von lamm. Lamssucade en lamsfilet. Lekker. Wel erg veel.

null

Vervolgens weer de pistes op, richting de Erta die aldus de site van DS open is.

null

Onderweg herinnert Facebook mij eraan dat ik 12 jaar geleden ook al op (zeer) hoge snelheid bergafwaards (en op…) aan het gaan was:

null

De Erta bleek niet open. Sterker nog, de Bronta ook niet en het hele gebied daarachter. Dan maar andere opties opzoeken en kijken wat de staat van Olang momenteel is (vanuit de lift).

null
null
null

Vanuit de lift zie ik dat mijn vrouw minder hard aan het werken is dan ze zegt… Who can blame her?

null

Weer boven gekomen zie ik neerslag aankomen:

null

Het blijkt hagel te zijn. Dat hadden we nog niet gehad…

Elders is het nog wel mooi:

null

Terug in het hotel is het weer terug bij het oude (van vandaag, dus afwisselend zon met wolken).

null

Er staat een ruime keuze aan snacks te wachten (niet alleen taart, ook sandwiches, pasta en fruit), waar ik nog even snel opduik voordat ik mij bij mijn vrouw voeg.

Mooi dagje zo!

Leuk verslag! Ik lees met plezier mee.

It is an amazing world

Plaats een reactie