ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Idd, kijkend naar de totale tijd, dacht dat je in winterberg max 2 min naar onder zou gaan, maat deze gast heeft er wat langer overgedaan zonder erg veel te remmen en laatste gedeelte veel steentjes. Maar toch… Kan niet wachten !!

WInterberg gaat a.s. zaterdag open, maar hoeveel pistes… nog onbekend. De hechting is nog niet geweldi en de sneeuw is dan snel afgeskied. Helaas heeft het net te weinig gedooid afgelopen nacht om de pistes even goed doorweekt te krijgen en ze daarna weer op te laten vriezen.

De sneeuwverwachtingen wisselen nogal. Tot nu toe heeft Winterberg de volle laag helaas gemist, maar er kan toch nog zo’n 20 cm vallen voor het weekend.
De temperatuur gaar de kelder in richting -8, hetgeen betekent dat je komend weekend zeer waarschijnlijk een erg frisse neus kunt halen tussen de volop blazende sneeuwkanonnen. Het lijkt er op dat er de komende 10 - 12 dagen volop sneeuw gemaakt kan worden en dat daarmee het seizoen tot en met de krokusvakantie nagenoeg sneeuwzeker is.

bron?

Lap, lig met stevige buikgriep in bed :-( hopelijk komt het Winterberg weekend niet in gedrang. Als de lift van de Kappe nog niet open is, heb je daar een lege piste met dikke poeder op. Zie ook mijn live van vorig jaar, als iemand die even kan re-posten… Slaapwel voor nu :-(

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Astu Kristof:

En beterschap!

Ik hoop dat de liften open gaan, ik kon niet meer wachten heb geboekt voor vrijdag 14 december en anders is het gebied volgens mij leuk genoeg voor ander soort plezier.

Iemand een tips voor het goedkoop huren van ski’s voor 1 dag in Winterberg?

Wanneer je de ‘hoofdroute’ naar Winterberg volgt kom je al diverse keren mogelijkheden tegen om ski’s tegen een gereduceerde prijs te huren. In Winterberg zelf is Skiverhuur Klante erg prominent aanwezig. In het algemeen is de kwaliteit voldoende tot goed, maar verwacht zeker geen topkwaliteit.

@Frans heeeeelp, gaan ze dit weekend nu open of niet? ik sta klaar om er a.s. vrijdag (7 december) heen te gaan, maar hoor nu tegenstrijdige berichten.

Op skiliftkaroussel.de staat:
Für das erste Adventswochenende melden die Wetterdienste sinkende Temperaturen. Treffen die Prognosen ein, werden wir flächendeckend Schnee machen. In dem Zuge wäre ein Saisonstart zum zweiten Adventswochenende hin möglich.

Dat is dan toch het 2e weekend van december? dat zou dus aanstaand weekend zijn (7 dec)

Heb weinig zin om er heen te gaan als er niets open is. (ga het hele weekend vandaar)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Bericht van de Facebook pagina van de skiliftkarussell Winterberg:

Jetzt kann’s los gehen! In der kommenden Nacht wird’s wohl los geht mit der Beschneiung. Dauerfrost ist für die nächsten Tage angekündigt und bis Freitag noch einige Zentimeter Neuschnee. Und das heißt: Wir starten in die Saison. Am Wochene…nde werden nach den heutigen Stand der Planungen etwa 10 Lifte laufen. Schau bitte Freitag und Samstag in die Schneelageberichte, dort steht genau, wie viele und wo. Flutlicht wird aller Voraussicht nach noch nicht sein. http://www.skiliftkarussell.de/skigebiet/lift-pisteninfo.htm…

@Harm, thanks. gedeeltelijk open dus (stuk of 10 liften) maar 10 liften is beter dan niets, kortom ik ga er gewoon heen :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Neuastenberg (Postwiese) is sowieso open. Wij rijden ook die kant op zaterdag en komen dan toch door Winterberg. Als daar wat te doen is stoppen we daar en anders rijden we door naar Neuastenberg…

Iemand al een update? We zouden graag er graag nu vrijdag gaan skiën…

Weet iemand ook of het doordeweeks ook open blijft of is het alleen het weekend?

Sneeuwkanonnen op de Flutlichthang staan aan. En zojuist stond op hun facebook pagina dat dit weekend een stuk of 10 liften open gaan.

Ja weet iemand als ze door de weeks ook open zijn??
Maandag 10 dec gaan we 4 daagjes heen.

Volgens mij zijn er (beperkt) vanaf zaterdag gewoon pistes open maar check anders voordat je gaat even de site van het gebied…

De liften zijn ook op werkdagen open. Meestal een beperkt aantal, maar wel zo dat je vrijwel het hele gebied kunt pakken. Volgende week wordt een droomweek en met de kunstsneeuw + sneeuwval in de komende dagen ziet het er zeer goed uit, ook al dit weekend. Dat ze maar een lift of 10 open doen zal te maken hebben met de slechte bereikbaarheid door het zware winterweer op vrijdag, ook in het laagland.

maar goed welke locaties gaan er nu wel open dan

zou graag heen willen maar niet voor niks…

net geboekt het is goed :) postwiese is zowieso open en de karousel stuk of 10 liften… is nog beter dan die 10 cm die hier heeeeel misschien gaat vallen (op een vlakke ondergrond) :-)

@Harm thanks voor de info… als het anders is weet ik je te vinden haha ;-)…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Prima, dan verwijs ik je weer door naar de site van het skigebied… :p

Daar ga ik namelijk zelf ook op af… :D

30 tot 50 liften open komend weekend. Besneeuwing draait v anaf nu 24 uur per dag http://www.wintersport-arena.de/de/aktuelles/ski-und-snowboa…

Men is momenteel ook bezig de Kappe (zwarte piste) te besneeuwen, dus wie weet vind je me daar wel dit weekend ;o)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Kristof, hopen dat die nieuwe verbinding ook open is, dan kom je er wat makkelijker :-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Rund 10 Lifte werden am Wochenende laufen, ab Samstag oder Sonntag auch der neue Schneewittchenlift. Die Lifte auf der Kappe und bei Möppis Hütte bleiben geschlossen. Auch Flutlichtbetrieb wird nicht angeboten. Statt dessen werden wir die Nächte hindurch weiter Schnee machen, damit erst einmal gute Reserven da sind.

Robin, dat aantal van 10 is inmiddels opgeschroeft naar tussen de 30 en 50… :D

Ik denk dat jij het over het ganse Sauerland hebt en ik enkel over winterberg. Volgens mij hebben ze zelf geen 30 liften in Winterberg.

@Robin.
11 stoeltjesliften, 11 sleepliften, 2 lopende banden, 5 lopende skischoolbanden = 29 liften. Net niet dus.
De 30-50 liften zijn voor het hele Sauerland (in totaal zijn daar ca. 120 liften). In Winterberg zal denk ik 70% van de pistes open zijn.

Ben benieuwd, het zal wel flink druk worden, zo het eerste weekend.

Denk het ook! Zover het er nu uitziet zal ik er woensdag zijn :)

Plaats een reactie