To the next question?

Ja, slalommen op een raceboard zoals Nicolien Sauerbreij lijkt me gaaf om eens te doen.

Zijn er hier wintersportliefhebbers die, net als ik, in de zomer eigenlijk best wel balen van die lelijke stoeltjesliften tijdens het bergwandelen omdat ze het landschap verpesten?

Ja, ik erger me er aan. In de zomer moet je de grote Franse en Oostenrijkse skigebieden mijden. Het is er echt lelijk en daarom ben ik terughoudend tegen uitbreidingen. Val thorens is spuuglelijk in de zomer, je kan geen enkele kant op of je zit in de skipistes en dat is zeker niet het enige plaatsje, in tegendeel…

Vind je het belangrijk dat je een mooi dorp hebt, of maakt het niet uit hoe het dorp eruit ziet?

Een mooi dorp maakt veel uit … wintersport = wintersfeer. Daar hoort voor mij ook bij dat je 's avonds eens iets anders ziet dan een betonnen hoogbouw.

Zijn er situaties (op de piste) waaraan je je mateloos kan ergeren?

Ik erger me mateloos aan voordringen bij de liften,en vooral als ik nieuwe ski’s heb en d’r weer een grote boer m’n rocker uit mijn ski probeert te dansen.grrrrrrr.

Zijn jullie net als ik bang dat er ieder jaar meer ongelukken gaan gebeuren off-piste omdat er een hele groep skiërs aan t ontstaan is die er zonodig bij willen horen( bij wintersport website’s en bv youtube filmpjes)en ongeprepareerd,onvoorbereid en zonder begeleiding off- piste gaan.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Nee hoor daar ben ik totaal niet bang voor. Als je naar de statestieken kijkt zie je dat het aantal lawine ongevallen gelijk blijft of zelfs een beetje dalende is, terwijl het aantal freeriders exponentieel stijgd. Voor zeg 2000 ging bijna iedereen offpiste zonder kennis of safetygear.

Gaan jullie in de regen de piste op? Of hou je het voor gezien?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Een van de weinige redenen dat ik ooit eerder gestopt ben is regen… Dus ja, bij (zware) regen hou ik het wel even voor gezien. Miezer is natuurlijk geen probleem.

Zou je een wereldreis maken om overal eens geskied te hebben, of om juist heel de wereld écht gezien te hebben?

Snow!

Dat is voor mij een beetje beide. Ik heb het idee dat je land pas goed leert kennen als je met een doel rondreist. Ik ben vanwege het beklimmen van bergen en het willen skiën van andere bergen op de meest bijzondere plekken geweest en bij de leukste mensen geweest. Ik zie het skiën als doel. Maar de weg ernaar toe leidt door fantastische landen en langs geweldige dingen om te zien.
Zo kan ik me de zeeleeuwen in Chili nog herinneren, net als een hippie die met haar paarden, honden en schapen midden in een dicht bos onder een vulkaan woonde. Fantastische momenten. Dan is de vraag wat is er belangrijker, het skiën of de reis?
Skiën is dus eigenlijk gewoon een heel leuk excuus ;-)

Is wintersport een echte sport? Dus waar je voor traint en je fysiek op voorbereid? Of helemaal niet?

Click. Click. Peace

Beide! Ik zou graag eens in elk werelddeel en in elk gebergte geskied hebben en om terwijl ook alle culturen die deze straken met zich meebrengen op te vangen is meer dan perfect!

Wat is de mooiste herinnering die je hebt van toen je in je kindertijd op de latten stond?

Mijn eerste offpiste ervaring als jochie van 5, vergeten worden door de ski leraar en vervolgens denken daar onder is het restaurant waar mama zit die piste gaat de andere kant op ik ga recht door. Voor de liefhebbers pizz cartas boven het restaurant bij de radons in savognin.

Vinden jullie het net als ik leuk om net op/over het randje van je kunnen te skien en jezelf te pushen? Of cruzen jullie liever?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Hangt ervan af, ik moet zeker zijn dat ik de piste en de hoge snelheid aankan. Heb vorige paasvakantie zo’n moment gehad. Ik en m’n 2 neven deden een rode piste die we al vrij goed kende. M’n neef zette z’n sportstracker op en we gingen een ‘recordje’ proberen te halen. Hebben ziek hard gecarved en 125km/uur gehaald volgens de gps :). Best een lekkere grens gehaald dus.

Wat is je engste pistemoment?

Die laatste lift halen...

Zwaar ongeval zien gebeuren: volwassen skier skiet ongeremd, en ongecontroleerd, onderaan de piste een kinderskilesje binnen. Beetje een aangekondigd ongeval want de skier had al een paar afdalingen zichzelf van z’n beste kant laten zien (geen controle, geen techniek, zware overmoed). Dag nadien stond dat klasje met 2 kinderen minder op de latten …

Wat is je beste ervaring met einheimischen/locals/…?

Mijn bruiloft met een local ;-)

Maar ik vind het een leuke vraag dus ik stel hem nog een keer: Wat is je beste ervaring met einheimischen/locals/…?

Click. Click. Peace

Couchsurfen in een klein dorpje in Zwitserland en daar dan een gigantische wietplant in de woonkamer aantreffen… Nou ja, eigenlijk meer ‘grappigste/verrassendste’ dan ‘beste’…

Dertig jaar geleden hoefden pistes geen gladgestreken autobahnen te zijn en was een buckelpiste een leuke uitdaging. Nu worden complete landschappen platgebulldozerd voor de luie carver. Waar is het misgegaan?

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

Foutje bedankt haha

Het is misgegaan in de commercie.

Zou je een invoering van pistepolitie overal in elk skiresort willen zien om zo de kamikazepiloten en teveelgedronkenskièrs er af te halen en een flinke boete te geven?

Skiën. What else.

Niet overal en elk skiresort, maar wel hier:

null
(Ischgl. Het schijnt dat je er ook kunt skiën.)

Wat zijn je gedachten bij de fotos van Lois Hechenblaikner? http://www.hechenblaikner.at/

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

Allereerst: Wat een gave foto’s!

Lois Hechenblaikner legt vast wat mijn gevoel is bij veel skigebieden: pretparken. En daar hoort veel techniek bij, zodat het landschap herschapen kan worden om de grote massa binnen te kunnen halen en binnen te kunnen houden ook als er amper nog sneeuw is.

De Piramide (Berg) van Maslow geeft illustratief weer wat ieder mens probeert te bereiken in z’n leven:

null

Zelfontplooiing op de pistes:)

Stel dat in het Sauerland een skipiste met 1 sleeplift te koop of te pachten is voor een schappelijk bedrag. Zou je de stap maken om eigenaar te worden van je eigen skigebiedje?

Nee, ik persoonlijk niet. Na een seizoen daar gewerkt te hebben in de sneeuw heb ik het daar wat betreft skiën wel gezien. Niet dat ik er nooit meer wil gaan skiën maar zelf daar investeren in een lift en gebiedje, nee. Ik zoek m’n zelfontplooiing dan liever wat zuidelijker ook al is het dan niet in m’n eigen gebied.

Wie straalt voor jou het meeste wintersport uit? De kerstman, je buurman, Lindsey Vonn of iemand anders (die wij niet kennen)?

de vaste kern hier!

schrik je af van de prijs voor kleren of kop je toch echt wel wat je denkt nodig te hebben (en heb je dat dan ook echt nodig?)

euh... doen!?

de vaste kern hier!

Antoine op 27 nov. 2012 17:21

+1 voor Antoine

En nog eens bedankt om de meeting op poten te zetten :)
hopelijk ben je er volgende keer ook bij!

schrik je af van de prijs voor kleren of kop je toch echt wel wat je denkt nodig te hebben (en heb je dat dan ook echt nodig?)

Antoine op 27 nov. 2012 17:21

Dan efkes on-topique

Je bedoelt wintersportkleding?
Het is meestal een middenweg zoeken: niet de goedkoopste kleding die na 3 vlokken sneeuw drijfnat is, maar ook geen Bogner jas van 2000 ballen natuurlijk. Protest vind ik een goed merk que prijs/kwaliteit verhouding.

Hoeveel procent van de skiers denk je dat technisch beter skiet dan jou en hoeveel procent denk je dat dat zullen zijn over 5 jaar?

ging idd over wintersportkleding (redelijk vanzelfsprekend dacht ik hier :-) )

Is je vraag aan Kristof bedoelt? (zie feesttopic) (sorry Kristof. Kan alleen maar op de verslagen van Martijnski afgaan aangezien ik je niet heb zien skieen. Hoewel het 100% beter is dan de mijne hoor ;-)
)

euh... doen!?

Niemand skiet/board beter dan ik natuurlijk, ook niet over vijf jaar! (kom maar op met die G.N.A.R. puntjes) ;-)

Op welke andere manier dan skiën of boarden zou je nog eens van een berg af willen knallen? En waarom op die manier?

If you snooze, you loose!

@Jeff, hoezo? Ga je met je stokken slaan, in adams costum snowboardend een clif jumpen terwijl je je moeder belt en tegelijk de kabouter vind?!?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Daarom Jeff, we geloven het pas als er beelden van te zien zijn. Nog even toevoegend aan Bartus; voor +10 GNAR puntjes nog even ‘Jeff’ op je borst schrijven met zo’n dikke watervaste stift voordat je indropt, daarna pas je moeder bellen :D

En Antoine, er is niks mis met Kristof z’n skistijl en/of techniek (denk ik…). Ik heb Kristof namelijk helemaal niet de helling af zien komen. Ik heb eigenlijk niemand de helling af zien komen. Zag bij de liftrij pas weer wat forummers voorbij komen. Wat me wel opviel was dat Roel en Kristof vaak als laatste daar aankwamen.

Aanvulling op martijnski, ontbijten bij de lift, 6 redbulls uitdelen en roepen dat je de sikkest skier on the mountain bent

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

hmm is dat dan in ws.nl trui om de schouders gebonden?!

na 1 cola en een halve Erdinger al geen forummers meer kunnen herkennen… (en ik gokte al op een lichte sarcastische ondertoon hoor Martijnski. Kon alleen het open doel over de skivraag niet aan me voorbij laten gaan na jou samenvatting gelezen te hebben. Ps vriendin alweer wat afgekoeld?!)

euh... doen!?

@Bartus en Martijnski

Met stokken slaan als boarder vind ik dan ook weer zo wat…Maar een ontbijtje doen aan de lift is dan wel weer een leuk idee :-)

If you snooze, you loose!

Hahaha, ik moet de volgende keer toch maar mee gaan skiën. Dan kan ik daarna waarschijnlijk wel gewoon een Erdinger drinken zonder er telkens over aangesproken te worden :D By the way, ik geloof Elly beaamde mijn verhaal vandaag nog in één of ander topic. Afgelopen zomer skiede men daar al op zand en door dat gezandstraalde glas kon je bijna niemand herkennen. Gelukkig had Martijn het telefoonnummer van Kristof en konden zij een verbinding leggen en aangeven wanneer ze weer in de lift stonden. Als ik dan scheel keek en m’n hoofd een beetje draaide zag ik vaag ‘bekenden’ voorbij schuiven.

Maar om hier eindeloos over door te zeveren hoort niet bij dit te leuke topic. Laten we dat dan in het Forumgangersseizoensopeningsfeest Landgraaf… topic doen. Dit is de laatste vraag gesteld door Jeff:

Op welke andere manier dan skiën of boarden zou je nog eens van een berg af willen knallen? En waarom op die manier?

Jeff op 27 nov. 2012 22:08

euh vorig jaar in Plagne een band en een schotel geprobeerd, band was hopeloos en schotel zit ik me nu eigenlijk af te vragen of ik die wel echt getest heb. om een andere manier te verzinnen: zo’n drieskier lijkt me wel gaaf (3wieler zonder wieltjes)

en ben eigenlijk wel benieuwd of andere nog een manier hebben. Herhaling van de vraag dus voor de volgende!

euh... doen!?

Vorig jaar ben ik op een dienblad de piste af geknald;) Uiteraard wel toen deze helemaal leeg was haha.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar mijn skies.

Wat staat er bovenaan je wensenlijstje voor Sinterklaas?

Thank God summer is over!

Plaats een reactie