To the next question?

Een donsjas die weer nergens te krijgen is, ook niet vanuit Spanje helaas :P.

Zou jij voor een allmountain ski gaan, ook als je bijna alleen op de piste skiet (dus voor de papsneeuw e.d.)? Of dan toch gewoon een strakke pisteski?

Serfaus

Ik persoonlijk voor de Allmountain ski: handig voor in de papsneeuw of in de verse poeder als de pistes (nog) niet geprepareerd zijn. Een goede allmountain ski presteert voor mij goed genoeg op de piste.

Wat is je favoriete avondactiviteit op wintervakantie?

Het is bij ons gezin traditie om gedurende de skivakantie elke avond een potje te klaverjassen en op die manier een toernooitje te houden! Voor de rest is het natuurlijk altijd leuk om lekker het dorp in te lopen om te kijken wat er te doen is.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar anderen dus de vraag opnieuw:

Wat is je favoriete avondactiviteit op wintervakantie?

Niels op 29 nov. 2012 16:18

Kaartspelen gaan zeker mee … potje wiesen - hartenjagen - rikken - of de laatste tijd eens wat poker erdoor…

En natuurlijk de innerlijke mens verzorgen (koken + lokale specialiteit erbij drinken)

Maar omdat het hetzelfde antwoord is als hierboven … nog eens!

Wat is je favoriete avondactiviteit op wintervakantie?

Meestal borrelen in het appartement, gezellig kletsen. Soms een filmpje kijken. En als ik alleen met m’n vriendinnen ga dan gaan we ook een à twee avonden uit tot diep in de nacht; lekker dansen. En dan staan we wel om 09.00 uur gewoon bij de lift hoor!

  • maak jij op de piste foto’s en filmpjes met je smart phone of met je go pro Hero?

Jazeker, GoPro’tje op het dak van mn helm en gaat met die banaan! Na de vakantie alles in Final cut pro bewerken en dan online op youtube zetten ;)

Stel de sneeuw is zo slecht als in het seizoen 2006/2007 zou je dan een jaartje niet op wintersport gaan of ondanks de super slechte condities toch gaan?

Een jaartje uitstellen vanwege te weinig sneeuw is een no go,evt vanwege de financieen dat dan weer wel.
Ten 2e boek ik elk jaar redelijk vroeg,dus ik heb van te voren geen idee hoe de sneeuw is,maar boek meestal wel een gebied met een gletsjer in de buurt.

Als je weet dat iemand of meerdere van het forum in jouw gebied zitten,contacteer je ze dan of denk je laat maar zitten,het is vakantie met de familie?

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Pfoe, als ik het echt zou weten zou ik wel even op de piste afspreken is toch leuk. Verder hoef je er niet veel mee te doen, maar kan uiteraard wel.

Zou je liever naar een bekend gebied gaan, waar je zeker weet dat je je gaat vermaken, of een nieuw gebied waar je over twijfelt?

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik zou dan naar een nieuw gebied gaan wel wel goede positieve revieuws en andere berichten over bekend staan.
Alleen wintersport vakanties of ook een zomer(sport) vakantie?

Ik zou mijn zomervakantie zo opofferen voor 2 of 3 weken extra in de sneeuw. Maarja, mijn partner is juist een zomertype. Dus doen we allebei samen, en ook nog allebei apart van elkaar.

Welk dorp biedt nou de beste mix, en waarom?

  • Leuke, betaalbare chalets of appartementen op loopafstand van de piste
  • Gevarieerd skigebied, voor ieder wat wils… ervaren, beginner, jong, oud
  • Gezellig, maar niet te druk
  • etc.

Welk dorp biedt nou de beste mix, en waarom?

  • Leuke, betaalbare chalets of appartementen op loopafstand van de piste
  • Gevarieerd skigebied, voor ieder wat wils… ervaren, beginner, jong, oud
  • Gezellig, maar niet te druk
  • etc.
Jay op 30 nov. 2012 14:11

Je moet eerst het onderscheid tussen een Frans dorp (kunstmatig dorp) en een Oostenrijks (Zwitsers) dorp maken (echt dorp). Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen zoals Val d’Isère. Beide “soorten” hebben hun voor- en nadelen. Franse betondorpen liggen aan de piste maar hebben weinig charme alhoewel ik dat wel meevallen vind. Authentieke dorpen zijn dan weer gezelliger maar soms is het een eindje stappen tot aan de lift. Iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur. Mij maakt het niet zoveel uit, zolang er maar geskied kan worden :)

Geef je de voorkeur aan materiaal huren of kopen en waarom?

Ik geef de voorkeur aan eigen materiaal (kopen dus). Voor de schoenen zit 'm dat niet alleen in de hygiëne, maar ook in de pasvorm. Verschillende modellen schoenen hebben verschillende pasvorm en eigenschappen, net zoals mensen. Dus voor de beste ski-ervaring (en ik neem een beetje aan dat dit voor boarden ook geldt), heb je een schoen nodig die bij je voet en bij je skistijl past. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor ski’s, vind ik. Naast de financiële overwegingen wegen voor mij de argumenten m.b.t. eigenschappen van de ski’s die moeten aansluiten bij mijn skistijl, -niveau en -voorkeuren het zwaarst. Dat ik dan zelf het onderhoud moet organiseren of plegen is dan maar zo.

Wat ga je doen op een dag dat er door het slechte weer (liften en pistes gesloten) niet geskied/geboard kan worden?

Als het van te voren bekend is wat uitslapen broodjes halen genieten van iedereen in t dorp daarna sleeën of een wandeling. Begin dit jaar in plagne vast gezeten. Einde van de middag waren er een paar liften open. Dus toch nog 10 km kunnen doen. Maar wat tijd extra voor boodschap en bak koffie in de drukte had ook wat. Iedereen wacht op de liftopening

Kerst/ oud jaar in de sneeuw is anders dan thuis vanwege…

euh... doen!?

Het gemis van de gemütliche feestdagen met familie en vrienden.

Welke muzieknummers horen bij jouw om in een vakantie stemming te komen/zitten?

Welke muzieknummers horen bij jouw om in een vakantie stemming te komen/zitten?

Tim op 1 dec. 2012 18:30

Als we naar Oostenrijk gaan, de Duitse aprèsski hits van Mickie Krause enz.

Met welk vervoersmiddel ga je meestal skiën en waarom?

Met de auto, omdat we eigenlijk nog nooit echt anders hebben geprobeerd. Je hebt lekker zelf het initiatief hoe je rijdt, wanneer je even zin hebt om te stoppen en je zit niet gebonden aan vaste tijden, dus de behoefte om anders te reizen heb ik ook niet echt.

Hoe maak je een keuze qua skigebied als je op vakantie gaat? Wat is in deze keuze van groter belang en wat is minder belangrijk?

Zelf heb ik eigenlijk nog nooit een skigebied uitgekozen om op vakantie te gaan. Eerst altijd met mijn ouders geweest en daarna georganiseerde reis met de studie.

Heb echter wel een skigebied uitgekozen om een seizoen les te geven, hierbij had ik wel een aantal criteria:

  • Moeten afwisselende pistes zijn (van blauw t/m zwart)
  • Het gebied moet genoeg bieden voor 4 maanden sneeuw
  • In zoveel mogelijk dorpen kunnen skieen zonder afhankelijk te zijn van eigen vervoer.
  • Het gebied moet bij normale sneeuwval open zijn van december t/m april
  • Het gebied moet niet een tweede Nederland zijn ( a la Westendorf, Gerlos)
  • Het gebied moet gezellige apres ski bieden en wat leuke eettentjes maar zeker niet massaal zijn.

Uiteindelijk gekozen voor Salzburger Sportwelt en heel erg goed bevallen:)

Wat doe je in het dagelijks leven? (werk, studie, sport etc.)

Thank God summer is over!

opstaan, ontbijten, iets doen, lunchen, iets doen, avondeten, nog even iets doen en dan slapen.
ahja en ondertussen dit forum bekijken.

Op vakantie, de snurkende kamergenoot wakker maken of lekker laten …want het blijft toch je vriend en die kan zijn nachtrust goed gebruiken voor de volgende dag winterpret?

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Nee, ben ik absoluut niet het type boarder voor. Voor mij hoeft het niet hard te gaan. Laat mij maar lekkere bochten maken op m’n eigen tempo en wat jibben tussendoor. Misschien wel wat fijner voor in de poeder, maar gezien ik het merendeel op de piste doorbreng, is dat ook geen reden.

Als je nu 10.000 euro zou krijgen voor een wintersport vakantie, waar zou je naar toe vertrekken en waarom?

Ik ga de hele kerstvakantie al lekker skiën in de Alpen, daarna ben ik twee weken in Nederland en dan ga ik wéér een weekje. Al decadent genoeg natuurlijk, maar met 10.000 euro zou ik de twee weken daartussen in een luxe chalet gaan zitten (met bubbelbad, sauna etc.) in Zermatt bijvoorbeeld. Dan zou ik ook vast beginnen met het testen van mijn volgende ski, een keer een gids huren en off-piste gaan, parapenten etc.

Wat eet jij het allerliefst na een dag in de sneeuw?

Daar kan geen eenvoudig antwoord op komen :)

  • in oostenrijk op restaurant – schweinshaxe
  • in oostenrijk op apparterment – swiebelsteak
  • in italië op restaurant – gesmoorde varkensribbetjes
  • in italië op appartement – brood, kaas, hesp, salami, opgelegde rode pepers met geitekaas, …

Hoeveel moeite moet jij nu doen om je rustig te houden bij beelde van besneeuwde webcamlandschappen?

Zeer veel moeite. Ik krijg dan namelijk spontaan zin om te gaan skiën en met een dag als vandaag, dat er hier buiten ook sneeuw ligt, word ik nog wat gekker :D

Wat is de steilste piste die je geskied hebt en viel het tegen of achteraf toch mee?

Kan ik mij eigenlijk niet voor de geest halen.

Zou jij als er straks weer redelijk wat sneeuw valt in Nederland en je hebt bijvoorbeeld een mooie heuvel in de buurt hier heen gaan en vanaf skieen?

Thank God summer is over!

Nee, niet de moeite, Ik moet wel bekennen dat ik pas toen er nog geen sneeuw lag met mijn boardje in de tuin me aan het uitleven was met springen, maar doe dat 10 minuten en je bent kapot !!

Hoe beleef jij de afgelopen en de komende dagen met deze dumps?

  • forum volgen?
  • webcams volgen?
  • op weg naar de sneeuw?
  • boarden of skieen?
  • iets anders?

Deze website check ik meerdere keren per dag, ik lees de nieuwe nieuwsberichten en kijk geregeld op het forum.
Verder bekijk ik nu dagelijks de webcams en weersvoorspelling van het gebied waar ik binnenkort heenga om les te geven.
Over iets meer dan een weekje vertrek ik naar de sneeuw en daar ga ik dan heerlijk skieen, ben van plan om ook het boarden weer een beetje op te pakken.
Verder droom ik ook weg bij de mooie foto’s die vrienden posten op FB omdat zij al in Oostenrijk zitten en nu al genieten van de sneeuw die daar valt!

Wat is je meest indrukwekkende herinnering die te maken had met enorm veel sneeuw? Bijvoorbeeld ingesneeuwd geraakt, enorme muren waartussen je moest autorijden etc.

Thank God summer is over!

begin dit jaar Plagne Bellecote. Telefoon vanuit NL of we niet in de sporthal moesten bivakeren omdat we van de buitenwereld afgezonderd zaten.

sneeuwmuren 1,5m/2m hoog (alleen de sneeuwploegen staken er duidelijk bovenuit). Auto’s ingesneeud en mensen voorzichtig prikken om de hunne te vinden.

Zelfs de overdekte parkeergarage lag vol sneeuw (20 cm ongeveer). Het was dan wel met dak, zonder echte dichte muren, maar toch. Hoorde van local dat het voor het eerst in 30 jaar (waarin La Plagne in zijn huidige vorm bestaat) dat alle (behalve gondel tussen Bellecote en Belle plagne) dicht waren. Hadden ze nog nooit meegemaakt.

ga je de discussie aan om ’ niet sneeuw gekken’ in je omgeving te overtuigen?

euh... doen!?

Ik vertel gewoon al mijn fantastische verhalen, dan moeten die "niet sneeuw gekken" zelf weten wat ze hiermee doen. Ik zal altijd mijn ervaringen blijven vertellen, puur uit enthousiasme, niet om mensen te overtuigen.

Welke skischoenen heb jij (+ plaatje)?

Thank God summer is over!

Een keer bij de einde-seizoen uitverkoop gekocht, geweldige schoenen voor een toen goed prijsje!

null

Ga je graag een offpiste avontuurtje aan? Waarom wel of niet?

Nee ga niet of piste omdat ik geen 3 eenheid heb/ genoeg kennis om lawine gevaar e.d te kunnen herkennen.

aan 1 stuk door rijden naar wintersport of met een overnachting in een hotel onderweg?

Toen ik nog met mijn ouders op wintersport ging reden wij altijd aan 1 stuk door.
Later met de bus geweest en dan doe je dat ook.

Wat is een van je doelen voor het aankomende wintersportseizoen?

Thank God summer is over!

Plaats een reactie