Wat geven jullie uit aan eten/drinken?

ik ben in mn eentje tussen de 80 en 100 euro kwijt per dag.
Aan drinken en eten.
heb de skipas er niet bij gerekend.
En voor de rest heb ik alles zelf skischoenen skis en de hele reutemeteut

Wij zitten met 3 vrienden in een hotel ****s dus met ontbijt en diner, leeftijd 36 tot 43.
Kosten: 157,-- p.p.p.d
Eten en drinken op de piste en apres ski ca 75,-- p.p.p.d.
We gaan 5 dagen, met vliegtuig en taxi, dus komt totaal uit op ongeveer 1600/1700 euro pp
Hmmm, als ik dat zo bekijk kan het de volgende keer wel wat minder misschien…
Maar ach, je leeft maar 1 keer :-)

Bedrag: 315,- (voor lunch en drankjes, incl drinken in hotel)
Hoeveel personen: 2
Leeftijd pers ongeveer: 38 & 34
Hoe lang ben je dan weg: 8 dagen
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? Hotel met half pension
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? Na het skien een drankje, zeg 5x
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Altijd in een berghut

Ong. 20,- p.p.p.d. dus.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik let er nooit op, ben op vakantie (ook vaak in combi met werk)
Vorig jaar 3,5 dag effe naar Flachau kostte me al snel € 8-900,= (hardcore apres ski)
Toen ook voorgenomen het niet meer te checken

Bedrag: (800 pp voor de boeking incl. huur mat. en skipas) (500 a 600 pp voor de rest)
Hoeveel personen: 3x stel zonder kids
Leeftijd pers ongeveer: van 23 tot 31
Hoe lang ben je dan weg: 8 dagen
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? ongeveer 2 uit eten (+/- 50 pp), overig in appartement.
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? nee
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? 1 of 2 drankjes aan het eind van de middag
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Altijd eten+drinken op de piste!

€ 475 pppw voor hotel appartement
€ 100 pppd voor eten en drinken incl. apres ski (7 dagen, totaaal dus € 700,-)
€ 75 pp voor de reis (diesel)
€ 250,- voor skipas
€ 100 diversen

totaal € 1.600,- voor een weekje excl. materiaal, reken je echter inclusief gemiddelde jaarlijkse uitgaven aan materiaal dan ga je richting de € 1.800,-

weekendje winterberg met de voetbal koste me 500, 170 all in overnachting (kwa drank en maaltijd+ontbijt) voor de rest après-skiën tot we neervielen, daarna nog stappen en terug langs de mac.
wereld weekend gehad, maar voor 500€ ga ik niet meer mee, daarvoor kun je ook een budget week naar oostenrijk

Addict.

Bedrag: € 1200,- 1p. ( € 485,- app/skipas/ski’s) + busje huren
Hoeveel personen: 8
Leeftijd pers ongeveer: 25
Hoe lang ben je dan weg: week (zat-zat)

Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak?

niet standaard, afgelopen jaar 4 keer, jaar ervoor 1 keer.

Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen?

Nee (wel ontbijt)

Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak?

elke dag, soms laat (tot in de nacht) soms tot een uur of 10

Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste?

Elke dag op de piste

Ik denk dat het qua bedragen ook wel uitmaakt in welke periode je gaat. Wij zijn gebonden aan de dure voorjaarsvakantie en betalen voor ons appertement ( 2 volwassenen en 1 tienerzoon) 1200,- voor een week.

Hebben eigen materiaal, voor 2 x een skipas : 330,-

Broodjesservice 's ochtends : 40,-

Eten/drinken op de piste (2 personen): 200,-

Avondeten (vaak uit eten/iets halen, heel soms in appartement iets maken): 400,-

Apres-ski elke dag tot uurtje of 20.00: 700,-

Wat losse boodschappen (beleg, chips, drinken): 100,-

Totaal dus incl. verblijf: zeg maar € 3.000,- (excl. benzine)

Bedrag: ca. €750
Hoeveel personen: 2 volwassenen, 2 kids (maar we gaan met 5 gezinnen).
Leeftijd pers ongeveer: kids van 5 en 9
Hoe lang ben je dan weg: 1 week + 1 dag
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? Ja, bijna iedere dag. Eén of twee keer uit eten.
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? Nee
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? Ja, iedere dag, maar vooral in het appartement met vrienden. Ook wel biertje op het terras als kids aan het sleeen zijn
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Altijd thuis.

Bedrag heb ik uitgerekend door van het totale vakantie budget de reis, verblijf en skipassen af te trekken. De rest is grofweg voor eten en drinken.

Bedrag: 750 appartement, eten (lunch) op de piste en op heen en terugreis € 400
Hoeveel personen: 2
Leeftijd pers ongeveer: 44 en 46
Hoe lang ben je dan weg: 1 week, vr - za
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja zo ja hoe vaak? 4 avonden in appartement, 3 avonden buiten de deur
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? nee
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? Zelden of nooit, lekker wijntje in appartement met een olijfje, we zitten namelijk vaak in Italie.
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? We eten elke dag op de piste.

Bedrag: ca. 3.750 : 5 = 750 pp

Hoeveel personen: twee ouders en twee volwassen kinderen, waarvan één met partner
Hoe lang ben je dan weg: 1 week
Materiaal compleet aanwezig, geen les (meer)
Verblijf: appartement 1.050
Skipassen: 5 x 190, 950
Slijpen/waxen skis 5 x 10 = 50
benzine 300 diesel 200 (twee auto’s)

Ontbijt: brood/croissants/melk (andere ingredienten, koffie/brinta/kaas/hagelslag/jam/halvarine, van huis mee) 50
Lunch: meestal thuis (iets eenvoudigs, meegenomen soep o.i.d. met brood, soms op de piste 3 x 100 = 300
Avondeten: meestal thuis, 5 x 50 = 250, soms uit 2 x 200 = 400
Tussendoor koffie/choco op de piste (voordelig: Italie); geen apres-ski (Frankrijk!), maar wel thuis of op terras drankje, 200

Schatting is aan de ruime kant.
On topic: eten en drinken dus ongeveer 240 pppw.

PS We beknibbelen nergens op (behalve dat we niet zo vaak uit eten gaan), we letten niet op prijzen, koken om beurten uitgebreid en culinair verantwoord drie gangen en drinken uiteraard elke dag wijn bij het eten. Wintersport is voor ons quality time met 's avonds gezelligheid, tijd voor elkaar en bijpraten, omdat de kinderen het huis uit zijn en niet in de buurt wonen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Klinkt heel gezellig Frank…wat leuk dat jullie dat blijven doen met de uithuiszijnde kids + aanhang !!!

Plaats een reactie