Nieuwe gear? Show it! (deel 2)

null

Net bij Skicenter Edelweiss mijn op maat gemaakte Head Raptor RS 110W opgehaald, met Superfeet Carbon zolen. Zaten echt perfect na het bootfitten, nu wachten tot 6 Januari om ze in het echt te testen

Winter is coming

null

Je kan maar beter voorbereid zijn!

Je kan maar beter voorbereid zijn!

Billy op 24 dec 2014 18:42

Materiaal is goed, kennis is beter :-P

When life gets too complicated.... SKI

null
null
null

In de categorie overjarige modellen. Nordica skischoenen en Peak Performance skipak

een nieuwe Bataleon The Jam 161w! laat die winter maar komen!

Running against the wind

Nieuwe goggle gekocht!

Nike x dragon APX

null

Na een middagje Rotterdam, de volgende twee items gekocht:

Electric EG2 Goggle.

null

Fischer Viron 10 Vacuüm Fit, incl Superfeet zooltje, zitten werkelijk als gegoten!!

null

Next step Atomic Panic skis.

Mijn “oude” ski jas maar ingeruild voor een Salomon jas,

En nu met plaatje.

null

Na mijn Jones Mountain Twin board, ook nog maar een nieuwe jas gekocht.

De Icepeak Beata :-)

null

Ik heb de Salomon X-drive 80 MG aangeschaft via dew decathlon. Gelukkig heb ik eerst een paar van een vriend kunnen testen in de hal, en daardoor kijk ik nog meer uit naar mijn skitripjes!

Ik ben zeker niet de enige op dit forum met deze tas, maar wat een toptas mocht ik onder de boom vinden. Lang getwijfeld of 11l wel voldoende was maar ben heul blij dat ik niet voor groter ben gegaan (gevraagd heb). Spiegelreflex, Go Pro incl accessoires, extra paar handschoenen, flesje water, paar koeken en wat gereedschap… past er allemaal goed in. Nu kan ik dus ook eindelijke mijn ski’s en stokken er aan hangen en eventueel nog de drie-eenheid mocht ik in de toekomst fanatieker offpiste worden.

null

''Powder to the people''

Net nieuwe latten gehaald…
Fischer Worldcup RC4 met fischer ZR12 bindingen…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Hey, @Amonives Je bent niet de enigste, ik heb hem ook gehaald :) Krijg hem als het goed is zo binnen. Hopen dat die goed is!

A winter without powder isn't a winter!

Net nieuwe latten gehaald…
Fischer Worldcup RC4 met fischer ZR12 bindingen…

Yuri op 30 dec 2014 14:04

Net nieuwe latten gehaald…
Fischer Worldcup RC4 met fischer ZR12 bindingen…

Yuri op 30 dec 2014 14:04

krijg de foto er niet bij gepost…?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

null

Met 2 kleintjes werd het allemaal wat krapper
Dus hierin moet alles wel meekunnen

Mijn allerlaatste aankopen van dit jaar (ski’s vandaag binnengekregen):

Anon Majestic Bleach Green Solex goggle

null

en K2 MissConduct 159 ski’s met Marker Squire 11.0 bindingen!

null

null

null

Ben snowboarder en wou nekeer iets anders proberen. Kadootje voor Nieuwjaar. Kga ze volgende week met de vrienden nekeer testen in Frankrijk . Iemand al kunnen testen/gezien ofzo?

null

Ben snowboarder en wou nekeer iets anders proberen. Kadootje voor Nieuwjaar. Kga ze volgende week met de vrienden nekeer testen in Frankrijk . Iemand al kunnen testen/gezien ofzo?

null

MisterD op 31 dec 2014 13:17

Wat zijn het eigenlijk?

Alleen filmpjes gezien van die dingen. Daar ook eigenlijk nog nooit iemand normaal op zien ‘boarden’. Anderzijds hebben ze er wel een hoop lol mee. Ben benieuwd als je ze straks geprobeerd hebt.

Lijkt me de ideale manier om iets te breken…

null

IDEAAL!
Kan er alles indoen wat ik nodig hebt. Ook de 3 eenheid gaat wel lukken. ski’s kunnen er opzich wel goed op. Wel een beetje aan het zwabberen, maarja. Fijn tasje :)

A winter without powder isn't a winter!

Ben snowboarder en wou nekeer iets anders proberen. Kadootje voor Nieuwjaar. Kga ze volgende week met de vrienden nekeer testen in Frankrijk . Iemand al kunnen testen/gezien ofzo?

null

MisterD op 31 dec 2014 13:17

Deze dualboards een keer met het werk kunnen uitproberen en het duurt even voor je het onder de knie hebt. De kunst is om ze redelijk bijelkaar te houden zonder dat je in een split of spagaat terecht komt. ;)

null

Nieuw snowboard setje gekocht. Het is een overjaarsmodel geworden.
Een capita Ultrafear FK 153 Pro model, scott stevens (sleepy stevens graphics). Limited edition van de Ultrafear met wat extra tech blablabla.
Met Nitro Bindings.
Zelfde dag (laatste dag van het jaar) direct nog wisten testen indoor in terneuzen. Zalig boardje, speels onder de voet maar toch heel stabiel door de flatkick tips & tails en “flat camber” tussen de bindingen.
Heel snelle sintered base, het pakte snel wat snelheid (voor zover je hard kan gaan indoor). Liet zich heel gewillig van kant op kant rijden. Buttering (nog aan het leren op dat vlak) ging gemakkelijk (voor een board met een stijfheid van 6 denk eerder een 5 qua gevoel), af en toe eens op men neus door te blijven haken (maar ligt eerder aan mijn techniek dan aan het board).
Voelt heel licht aan de voeten.
Bij de box, plat erover, heel stabiel. Board slide midden , “locked” heel goed, stabiel , gefet extra vertrouwen waardoor ik ook enkele 180’s op en van de box heb geprobeerd.
Jumps, in het begin enkele malen zelfs bij kleine sprongen los op de snufferd bij het landen maar eenmaal ik het board gewoon was, geen probleem maar (meestal buiten bij overmoedigheid :p).
Enkele malen gewoon recht naar beneden, voelt heel stabiel op “snelheid” (indoor speeds woehoe :p)
Op de rails had ik het gevoel dat het board wou draaien of wegglijden maar zal eerder aan mij liggen.
1 mini tailslide gedaan maar verschoten hoe die flatkick daar op reageerde en overgetrokken :p.
Denk dat het een board is waar ik nog veel fun zal aan hebben en waarop ik kan evolueren naar een betere rijder.
Benieuwd wat het op de piste zal geven bij het carven. Maar zoals ik het voel is dit een super board voor overal op de berg buiten als je aan warp snelheid 11 naar beneden vlamt zal je beter een ander board nemen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Deze dualboards een keer met het werk kunnen uitproberen en het duurt even voor je het onder de knie hebt. De kunst is om ze redelijk bijelkaar te houden zonder dat je in een split of spagaat terecht komt. ;)

quickening op 1 jan 2015 13:34

Touwtje tussen de bindingen?

null

Nieuwe rugzak! ben benieuwd of het draaisysteem goed werkt

Deze dualboards een keer met het werk kunnen uitproberen en het duurt even voor je het onder de knie hebt. De kunst is om ze redelijk bijelkaar te houden zonder dat je in een split of spagaat terecht komt. ;)

Vermoed dat ik er op deze dualboards uit zou zien als een soort Bambi…

Ik heb mijzelf even een bonus in het nieuwe jaar gegeven :D.

Een setje nieuwe schoenen (Fischer Hybrid 12+)

null

en nieuwe handschoenen (Salomon Tactile Glove).

null

Bleek dus tijdens het kopen van de schoenen dat mijn oude ski schoenen een volle maat te groot waren… Maar mijn huidige schoenen zijn tenminste goed opgemeten en zitten als gegoten.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Plaats een reactie