Welk gebied is dit?

Vail in Amerika?

Wildcat Mountain, New Hampshire

Wildcat Mountain, New Hampshire

Martijnski op 13 jan. 2013 16:26

Jazeker Martijnski! hoe heb je hem gevonden? Ooit geweest?

Deze foto is uit mijn eigen collectie van Juli 2011.
Hij is op de weg naar de top van de Mount Washington genomen, de hoogste berg van het Noord-Oosten van de VS. Hier is de hoogste windsnelheid ooit gemeten, 371 km/h!

Nee, nog nooit in die hoek van de VS of Canada geweest. Ben wel een beetje bekend met de ski mogelijkheden in het noordoosten van de VS dankzij m’n vroegere werk in het toerisme. Het was even twijfelen tussen een Spaans Pyreneeën gebiedje en deze regio maar toen vond ik 'm al. Lekker windje trouwens daar, pfff.

Volgende opgave:

null

Flims-Laax-Falera?

Nee

De berg rechtsboven komt me bekend voor, maar verder echt geen idee waar het is.

Matternhorn?

Berg rechtsboven is ook wel een herkenningspunt voor dit gebied. Het is niet Zermatt/Matterhorn en ook niet in Zwitserland.

grosslockner?

No sweat no glory

Mölltaler gletscher?

Nee, stukje groter en verkeerde land.

Hint: Het is zowel een Sunweb als Bizztravel bestemming :)

Val frejus?

Juiste land Niels maar wel een heel klein gebiedje ten opzichte van de opgave. Nu moet het toch niet meer zo moeilijk zijn?

Bonneval sur Arc?

Kasper, je zit wel erg dichtbij maar ik denk dat Bonneval net niet op deze foto te zien is…

bessans

May the ski force be with you !!

Jongens, het is niet een klein gebiedje. Ze zeggen dat ze meer dan 200km pistes hebben.

tignes

May the ski force be with you !!

Espace Killy!

Gebied is inderdaad Espace Killy, Tignes maakt daar onderdeel van uit. Ik vind dat Mathijs het 100% correcte antwoord heeft gegeven en dus een nieuwe opgave mag plaatsen. CJA Hulskamp krijgt een eervolle vermelding!

Helemaal gelijk, aan Mathijs de eer.

May the ski force be with you !!

null

Nieuwe opgave :)

lijkt me oostenrijk, maar waar ben ik nog niet uit.

No sweat no glory

Sölden- Ötztal Arena?

lijkt me oostenrijk, maar waar ben ik nog niet uit.

andreas lycke op 2 feb. 2013 15:10

Correct, nu het gebied nog.

Sölden- Ötztal Arena?

SerfausFissLadis op 2 feb. 2013 15:15

Erg koud.

Zinal

Zinal, Oostenrijk??

Zinal, Oostenrijk??

PHT op 2 feb. 2013 16:43

Hahaha, tegelijkertijd met Mathijs gepost. Niet gezien dat ie Oostenrijk bevestigde. Ik weet natuurlijk wel dat Zinal in Frankrijk ligt, ben er zelf pas 4x geweest :)

Zinal, Oostenrijk??

PHT op 2 feb. 2013 16:43

Hahaha, tegelijkertijd met Mathijs gepost. Niet gezien dat ie Oostenrijk bevestigde. Ik weet natuurlijk wel dat Zinal in Frankrijk ligt, ben er zelf pas 4x geweest :)

Martijnski op 2 feb. 2013 16:48

Ligt dat in Frankrijk? Ik dacht dat het in Italië lag, maar jij zal het wel beter weten, ik ben er nog maar 1x geweest. :)

Plaats een reactie