Op welk merk en type ski skiet u?

Ik ski op Elan SLX. Top ski.
Vind het leuk om te kijken naar websites van skimerken. Op http://www.allesoverskien.nl/skimerken/skimerken/ staat een mooi overzicht van verschillende merken met links naar desbetreffende website.

Ik ski op Fisher progressor 9+

Elan zenmaster 2008
dynastar legend myhtic rider 2009
binnenkort Fischer worldcup sc 2011

Ook ik heb Elan Black magic (dames ski). Pas een vakantie op geskied en binnenkort gaan we weer. Bevallen me prima!

Vorige week zijn mijn Salomon Equipe 24 Hours serieus beschadigd :(

Ter vervanging heb ik vandaag een paar Rossignol Zenith 9.5 gekocht. Begin maart kan ik ze ‘pas’ gebruiken :) !

dynastar legend sultan 85

Hoe serieus beschadigd? Alles is te repareren… :P

Heb sinds de eerste wintersport dit jaar mijn Fischer AMC 73’s van 2007 ingeruild voor de Fischer Progressor 9+ van 2011. Echt op alle vlakken een vooruitgang!

Alle toplagen van 1 ski zijn volledig ingescheurd. Na een ongelukkige val priemde de achterkant van de ski zich in de sneeuw en de ski brak als een lucifer. Hopelijk vergoedt de verzekering de schade.

Ik heb ook Salomon Equipe 24h, vorig jaar gekocht na een "huurkoop", eerst gehuurd en dit bedrag werd dan van de prijs afgetrokken toen ik ze definitief kocht.

Schitterende ski’s, na enkele jaren meestal Head’s te hebben gehuurd zijn de Salomons echt top. Carven, snelheid, offpiste, gewoon cruisen, echt super allround.

En dit jaar nieuwe Salomon boots bij gekocht, eind februari ga ik ze testen.

Ski nu zo’n 20 jaar / 35 weken, weeg 66kg en mijn techniek is goed te noemen. Heb heel lekker geskiet op de Salomon Equipe 24 Hours (vooral op hoge snelheid). Ik kom van echte slalomskies en vond de 24 Hours wat lang aanvoelen (niet lichtvoetig genoeg voor hele korte bochten). Ik kan dit voor een deel verhelpen door een maatje kleiner te nemen (154 ipv 162 cm). Probleem is dat de 24 Hours in 154 niet te vinden is. De zaak waar ik vaak kom, had nog een paar Rossignol Zenith 9.5 staan, in de juiste lengte (154) en tegen een hele mooie prijs.

De ski’s zijn van Rossignol Power Cut 10.6, mijn boards eveneens van Rossignol en Salomon…

@CY325i
ja, ik heb ze in maat 170 gekocht, eigenlijk te klein voor mij want ben zelf 1m90, maar daardoor zijn ze wel een pak wendbaarder, zodat je er ook makkelijk zwarte bobbelpistes mee kan doen. En kan nog steeds topsnelheden halen.

wij hebben salamon en head onder de voeten ,het verschil zit in het belag van de ski .salamon is een stuk kwetsbaarder dan head ,ik wax en slijp deze zelf dus ze gaan al enkele seizoenen mee en ondervind dat ik aan head minder werk heb.

Volkl Racetiger SL v

ik ski op Fischer AMC7.3. Tot vorige week naar alle tevredenheid. Echter de kunststof toplaag laat nu los. Er komt op de één of andere manier lucht tussen de toplaag en de rest van de ski. En dus tijdens skiën sneeuw. Dit is niet goed. heeft iemand anders hier ook last van (gehad)?

Hallo sneeuwvrienden,
Ik heb 15 jan. j.l. een vraag gezet op deze site,en ben nu inmiddels weer al terug(helaas)van mijn vakantie.
Ik vroeg toen wat voor skies jullie mij zouden adviseren,ik had de opties Elan waveflex 14, Fischer progressor 9+ of de Fischer motiv 80.
Ik heb de vraag ook gesteld bij die sportzaak maar hadden alle drie die skies niet.
Nu kreeg als alternatief de FISCHER PROGRESSOR 10+ mee.Wat een fijne ski is dat ,heerlijk stabiel,strak stuurend op zowel hoge als lage snelheid,korte en lange bochten echt een superlekkere ski.
Dus voor degene die een fijne ski zoeken,vergeet deze niet.

Groetjes sneeuwgek

Heb trouwens gelezen dat de Fischer Progressor 10+, qua karakter meer lijkt op de Progressor 8+ dan op de 9+. De 8+ is lichtvoetiger, speelser en meer geschikt voor korte bochten. De 9+ voelt langer aan, is minder speels en is meer geschikt voor langere bochten.

skies worden door iedereen anders ervaren natuurlijk, ik ben zelf er te spreken over mijn Head Supershapes

Fischer Amc 76

Rossignol Bandit B3 in 178cm

K2 Apache Explorer 184cm

Rossignol Alias A74 Composite. 156cm.

Atomic D2
Nordica Dobermann Spitfire Pro
Salomon 1080 Foil

F*** zeg, heb mijn nieuwe Salomon’s 24H al naar de kl**** geholpen :-(
Was iets te ver voorbij een splitsing geskied, dus nam ik een tussenwegje dat er goed besneeuwd bijlag, bleek dit uit te komen op een parking. Te laat gezien, bruusk gestopt door te weinig sneeuw, groeven onderaan mijn skis en een dikke kap erin door steengruis. Je kan er uiteraard nog wel mee skien, maar toch, splinternieuw en nu al zo beschadigd

Ook ski’s zijn gebruiksvoorwerpen.

Voor een tientje heb je ze weer als nieuw. :)

Altijd Rossignol geskied nu Salomon Lord en Dynastar.
Wil graag de nieuwe Salomon Lady Ski. Iemand ervaring?

Ik heb overigens Salomon Lord ski te koop. Iemand?

Vandaag mijn nieuwe ski’s: Head i.Supershape Speed ontvangen. Ga ze volgende week uitproberen.

Plaats een reactie