SYTYCS (So You Think You Can Ski)

"Let op! Het laatste bericht in dit topic is al meer dan 6 maanden oud."

Tijd voor een upje dus :)

Zelf heb ik nog wel iets van vorig jaar Februari/Maart. Skiënd te zien in de gele broek, vanaf 0:55

Yannick95 op 7 okt. 2013 16:05

Basistechniek is goed. Skihouding/ positie knieën is wat geforceerd waardoor "klappen" niet helemaal goed opgevangen worden.

Mooi filmpje!

Ziet er leuk uit, alleen je maakt bochten vanuit je heupen. Zorg dat je die knieën gebruikt. Nog meer zakken en je armen mogen ook wel breder uit elkaar zodat je een sportiever houding gaat aannemen. Vrij statisch deze skihouding.

Eentje van mij dan maar, saalbach afgelopen maart, bloedheet en papsneeuw.

Nogal lastig te beoordelen… Is in Leogang zo te zien.

Ziet er leuk uit, alleen je maakt bochten vanuit je heupen. Zorg dat je die knieën gebruikt. Nog meer zakken en je armen mogen ook wel breder uit elkaar zodat je een sportiever houding gaat aannemen. Vrij statisch deze skihouding.

Tim. op 8 okt. 2013 17:57

Zo klinkt het alsof hij zijn heupen niet mag gebruiken, een beetje meer de knien mee laten werken kan niet kwaad maar om bij dit soort grote bochten de bocht in te zetten van uit de heup prima. Dit is immers je grootste gewricht en sterkste spier.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Wat een leuke Youtube filmpjes zie ik voorbij komen allemaal. Mooi staaltje techniek. Ik ben recent ook op wintersport geweest naar Skiliftkarussell in Sauerland met de kids heerlijk skigebied zeker een aanrader.

Groetjes Hans

Ik hoor het ook graag eens aan, beelden zijn niet optimaal maar brand maar los ;)
http://youtu.be/PZdfpKG-n5E

Eentje van mij dan maar, saalbach afgelopen maart, bloedheet en papsneeuw.

MarceldeSkier op 8 okt. 2013 19:15

We waren daar op dezelfde moment begin maart.

Roy, wat zou men daarvan moet vinden?
Is dit niet zowat hetzelfde als hetgeen je elke ochtend ziet als je opstaat?
Een camera op je hoofd en wat omgevingsbeelden opnemen, snap ik nog ( een klein beetje ), maar zoiets?

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Die laatste 2 filmpjes valt natuurlijk helemaal niets van te zeggen. Het helpt nogal als je zelf ook in beeld bent zeg maar.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

LOL

When life gets too complicated.... SKI

Er valt inderdaad niet veel te zien, behalve dat er nogal gezwierezwaaid wordt met de stok. Beweging van de stok moet uit de pols komen en je moet je stokken voor je houden niet ergens naast je.

https://www.dropbox.com/s/as1qy6qb9xsg32k/Obergurgl%20vers.m…

20-04-2013 in Obergurgl tijdens de Indoorski Veenendaal trip, overnacht 20-40 verse maar zware neuschnee.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Geprobeerd wat filmpjes te schieten afgelopen week, ik ben benieuwd naar de reacties!

Waarom heb je stokken?

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik heb ook twee filmpjes… Die met de oranje broek ben ik. Zoals jullie wel kunnen zien is mijn ervaring qua skiën nog niet zo groot. Ik sta op deze filmpjes voor de zesde jaar op de piste. Ik heb één jaar les gehad. Die bucklepiste is mijn eerste ervaring ooit op zo’n type piste… zie mij lopen :p Ik moet dus nog heel erg veel leren, maar daarom juist is het leuk/leerzaam om deze hier te plaatsen.

http://youtu.be/Xb_HHganwKM

http://youtu.be/7C9CIQGym5w

let's get this party started!!

@JobH,

Je skied netjes, wel een erg klassieke houding voor carve skies. Met de huidige skies is het eigenlijk de bedoeling dat je knieen niet meer bij elkaar zijn maar ter hoogte van je schouders. En je stokken voor je lichaam niet ernaast.

@ Lalja,

Je komt idd naar beneden maar misschien is een paar uur les geen weggegooit geld. Als je je techniek verbeterd ga je nog meer plezier hebben.

Member of global cooling initiative

@ lajla

Ik vind het erg moedig van je, dat je hier je filmjes neerzet.

Ik zie inderdaad dat je nog het een en ander moet leren (moeten we dat niet allemaal?). Al ziet het er echt niet slecht uit hoor :)

Alleen zou ik je adviseren toch nog les te pakken, vooral omdat het lijkt dat je het niet geheel onder controle hebt.

Ook vindt ik het geen goed idee, dat je van zo’n buckelpiste afgaat. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Het is gevaarlijk voor jezelf en voor anderen als je onderuit gaat. Vraag een skileraar om het je te leren (als je dit echt wilt). Dit vereist toch een bepaalde techniek.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

@JobH ik denk dat je lajla bedoel ;)

Haha ja… misschien is een paar lesjes niet helemaal overbodig, echter beleef ik aardig plezier aan deze manier van skiën. Ik kom groen, blauw en rood af. Ik denk erover om dit jaar nog ff lekker te gaan en dan volgend jaar misschien weer wat lessen.

let's get this party started!!

@maartje mee eens hoor!! Zet mij niet op een echte bucklepiste, want dat is echt zo levensgevaarlijk voor een ieder. Dit was een tussenstukje van een paar metertjes tussen twee pistes. Veel hoger dan een taluut was het niet ;)

Wat betreft die lessen, zie mijn opmerking hierboven.

let's get this party started!!

Leuk topic, ik ga mij niet uitspreken over andere hun skitechniek ;) eerst de mijne op punt krijgen :p
Daarom hier een filmpje van mij in maart in Kaprun, ik ben de skiër met de blauwe broek.
Ik heb op een vorige reis al een volledige week les gehad, maar volgens mij kan mn techniek toch wat beter ;) Ben van plan om toch is een dag privéles te nemen om dit aan te pakken.
Laat alvast de tips maar komen ;)

Ik heb er verder ook niet zo heel veel verstand van, maar ik zie wel dat je nog veel vanuit je bovenlichaam skiet.
Je draait zeg maar bij iedere bocht je bovenlichaam naar de berg toe in plaats dat je bovenlichaam naar het dal gericht blijft.

Een dagje privéles zal je hier zeker bij helpen.

Succes!

Don`t eat yellow snow

Inderdaad, probeer je bovenlichaam naar het dal gericht te houden. Staan genoeg oefeningen op youtube om zelf eens een dagje uit te proberen. Bijvoorbeeld:

http://youtu.be/buulMSiIDCU

http://youtu.be/9Qvs0gez9LA

Jep! Privéles ook echt nemen! Want anders zou je wel eens voor langere tijd jezelf een verkeerde techniek aanleren.
Stokinzet, schouders naar het dal, meer op de bal van je voet gaan staan en meer door de knieën.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Thanks voor de tips ;).
Ik ga sowieso tijdens mijn volgende reis al wat oefenen op de techniek van Bart met de stokken, heb dit tijdens eerdere lessen wel al moeten doen maar er werd nooit bijverteld wat het uiteindelijke doel was en als je met 8 bent voor 1 leraar is er altijd wel iets dat over het hoofd gezien word.
Daarom ook privé les ;)

top, veel succes ermee! Als je tijd hebt is het misschien ook leuk om het resultaat te filmen?
gr

Is alleen niet te bekijken op je mob.
het gaat om de rode jas… niet heel veel duidelijj film materiaal…

Kunnen jullie eens naar onderstaande beelden kijken.
Ik zal aankomend jaar een filmpje maken bij mooi weer van het bovenaanzicht. Er was die dag veel gevallen.
Ik weet dat ik de stokken meer moet gebruiken en meer door de knieën moet gaan. Heb 8 jaar terug lessen gehad, daarna nooit meer (ski een weekje per jaar). Kom elke berg goed af, maar krijg vaak te horen dat ik te nonchalant ski, en heb het idee dat ik constant hetzelfde patroon neem.
Alle tips zijn welkom. Aankomende ski vakantie wil ik toch weer wat lessen nemen. Wat raden jullie aan privé of groep?

Kunnen jullie eens naar onderstaande beelden kijken.
Ik zal aankomend jaar een filmpje maken bij mooi weer van het bovenaanzicht. Er was die dag veel gevallen.
Ik weet dat ik de stokken meer moet gebruiken en meer door de knieën moet gaan. Heb 8 jaar terug lessen gehad, daarna nooit meer (ski een weekje per jaar). Kom elke berg goed af, maar krijg vaak te horen dat ik te nonchalant ski, en heb het idee dat ik constant hetzelfde patroon neem.
Alle tips zijn welkom. Aankomende ski vakantie wil ik toch weer wat lessen nemen. Wat raden jullie aan privé of groep?

Teun3 op 11 jan. 2014 00:11

Dat is precies wat ik dacht zonder je tekst vooraf gelezen te hebben, je staat wel heel nonchalant te skien. Hoewel les zeker niet verkeerd is zou ik eerst eens wat peper in je achterste stoppen als ik jouw was. Je bent aan het sporten, val die berg aan!

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik ook dan maar eens. Kort stukje door te veel volk. Vanavond moet ik terug les geven, dan is de baan bijna leeg en zal ik eens een langer proberen maken :) Op reis ben ik ook altijd de cameraman of ben ik les aan het geven, door dit topic besef ik nu pas dat ik praktisch geen eigen beeldmateriaal heb.

Eigen opmerkingen: Binnenski loopt achter de feiten aan :) er zit een vertraging op tov de buitenski en dit doordat ik volgens mezelf nog steeds te veel druk op de buitenski probeer te zetten voor Kurze Radien, skiën doen we op 2 benen :) Binnenski’s houden wel contact met de sneeuw nu, was een grote stap, voordien deed ik bij korte bochten een minuscule stembeweging.
Alpine basishouding zit goed, enkel met mijn linkerhand ben ik boterhammen aan het smeren. Vroeger speelde ik wel accordeon tijdens het skiën, is dus al veel progressie :p
En als laatste, wat ski ik hier lui zeg :) betrap mezelf er telkens op op makkelijke pistes. Meer input nodig!

Plaats een reactie