De Russen komen!

Oh Gast 487…ik las al meerdere malen op o.a. dit topic dat Hinterglemm toch wel een oord was van zuipende Nederlandse jongelui. Wat mij om het even is hoor…ik doe gewoon gezellig mee ;-)

Maar bedankt voor de info. Ben erg benieuwd.

Deze vakantie een Rus even zn vet gegeven. Het is niet netjes, om je auto 10 cm van de mijne te zetten, zeker niet als je ziet dat ik skibox aan die kant heb zitten. Die l*l had ook nog fijn krassen op mn pasgespoten deur veroorzaakt, maar bewijs dat dan maar eens.

A propos, de verhuurder van ons appartement weigerde russen. Zegt ook wel iets.

mayerhofen is een paradijs voor Russen! Er zijn tal van rusische winkels, gelukkig niks van gemerkt bij de Apres ski :)

In Saalbach zie je ze iets meer dan in Hinterglemm, maar het beperkt zit tot een aantal clubs/kroegen waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Helaas schreeuwen ze bij buitenkomst het hele dorp bij elkaar. Maar eerlijk is eerlijk, ik hoor daar ook wel eens nederlands tussen. Afgezien hiervan heb ik nog nooit last gehad van de russen. Ik kan wel lachen om die geplamuurde vrouwen met hun bontjasjes.

Nog nooit een Rus in de Alpen gezien, zo lang ze in de zomer maar niet naar de Alpen gaan. Ik denk dat je ze kan mijden als je geen overbekend Oostenrijks skigebied kiest.

Vorig jaar naar Mayerhofen geweest…

Lawaai tot 's morgens vroeg. Overgeven op straat. Luidkeels zingen etc…

Heb ik me geërgerd? Neen.

… enkel, het waren Nederlanders…

En wees eens eerlijk. Ook ik heb in mijn jonge jaren eens zo luidruchtig geweest. En als je bestemmingen uitzoekt zoals mayerhofen en Ischgl, dan weet je gewoon op voorhand dat de kans er dik in zit dat je meer "luidruchtige" mensen zult tegenkomen.

Achteraf gezien had ik beter een andere bestemming gekozen. Maar uit nostalgie van toen ik daar nog mijn 18e verjaardag vierde wilde ik eens terug naar Mayerhofen.

Leef en laat leven.

Ik heb de laatste jaren ook met afschuw de toename van Russen en andere inwoners van het voormalig Oostblok kunnen vaststellen (Polen, Oekraïners etc), zowel op winter- als zomervakantie.

Echt grote hinder ervan heb ik gelukkig nog niet moeten ondervinden. Toch merk je duidelijk dat zij andere waarden en normen hebben (lees: ze zijn luidruchtig, praten luid, hebben geen respect voor omgeving, eigenen zich alles toe). Ze passen in mijn ogen niet thuis in de Alpen, waar respect, waarde, vriendelijkheid en traditie thuishoren. Hetzelfde geldt voor Nederlandse Gerlos-gangers met een hoog Oh Oh Cherso-gehalte of voor Engelse zatlappen. Bovengenoemden verpesten de aangename en gezellige sfeer die met name Oostenrijk uitstraalt.

De sfeer in Sankt Anton vond ik bijvoorbeeld wel zeer fijn. Het is één van de laatste dorpen dat nog niet veroverd is door het Oostblok. Er zijn verschillende nationaliteiten te vinden (NL, BE, DU, SE, DK etc.) en er is een goede en gezellige apresski sfeer zonder luidruchtige Oost-Europese bendes op straat.
Wat een verademing tegenover bvb Ischgl!

Dus Boris, Mariusz en Vladimir: ga lekker in de Oeral of in de Karpaten skiën maar blijf aub weg uit de Alpen!

Niels op 5 feb. 2013 10:27

Niels, ik ben een oost-european, dus van jou hoef ik niet meer te komen!

Leef en laat leven.

Kwan op 5 feb. 2013 19:11

Even een andere kreet ertegen: mijn vrijheid eindigt waar die van jou begint, én omgekeerd…

Wat jij beschrijft is gewoon overlast … niets meer, niets minder :).

(PS: niet tegen jou persoonlijk bedoelt, gewoon, het was een voorbeeld)

Niels, ik ben een oost-european, dus van jou hoef ik niet meer te komen!

maliviski op 5 feb. 2013 20:07

Ik heb nota bene zelf ook Oost-Europees (Pools) bloed. ;)

Ik zeg 2 dingen:

  1. Je hoeft niet te komen als je het te bont maakt en de plaatselijke waarden en normen niet respecteert.
  2. Ik heb persoonlijk een slecht beeld van Oost-Europeanen omdat ik er al vaak ben tegen gekomen die ik erg storend vond. Net zoals ik een slecht beeld heb van een appelmerk waarvan er in een gekochte doos van 100 appels 20 rotte appels zaten. ;)

Lui die zich asociaal gedragen zijn er in alle nationaliteiten. We moeten ze niet allemaal over één kam scheren.

Verder erg jammer om te lezen dat er zo negatief wordt gesproken over plaatsen zoals Gerlos en Mayrhofen. Alsof iedereen die daar op vakantie gaat daar alleen maar komt om te zuipen!

Ik herken het van verschillende skitrips naar de Dolomieten. Bij hotels en skishops liggen de Russische woordenboeken klaar op de toonbank. Mits je zorgt dat je op tijd aan het ontbijt zit (voor de Russen wakker zijn en de buffetten veroveren), heb je weinig last van ze. Het enige is dat de Russische heren veelal een postuur waardoor je niet in volle vaart geraakt wilt worden op de piste.

Ik laat me er niet door afschrikken, over 1,5 week heerlijk opnieuw een week naar de Dolomieten!!!

Van 2 tot 9 janauri jl. in Les Clarines in Les Menuires gezeten. Werd elke ochtend in de skikelder
omringd door 10/12 russen. Geen problemen en de meeste spreken goed Engels en zijn bovendien
nog geïnteresseerd in waar jezelf vandaan komt. Je kunt wel zien aan hun totale uitrusting dat ze
niets tekort komen. En wat ook opviel dat ze in de middagpauze niet terug kwamen om te eten.
Kennelijk zijn de pisterestaurants er goed mee. Ook hoorde ik dat ze per vliegtuig tot in Milaan kwamen
en zich vervolgens doodleuk met een taxi naar Les Menuires lieten vervoeren.In Courchevel zijn ze
overigens nog in grotere getale aanwezig.

Grappig dat zoveel mensen Ischgl noemen waar Russen voor overlast zorgen…
Nu al twee jaar op rij ondervonden dat er redelijk veel russen zijn, echter heb ik:
A) ze nooit echt in Duitstalige apres ski kroegen gezien (kuhstal, trofana alm), zullen wel meer van de pasha etc. Zijn
B) wij gaan meestal rond 23:00 richting huis, en ik heb ze nog nooit overdreven lawaai horen maken??

Ik vraag me dus af of deze mensen dat allemaal van "horen zeggen" hebben, of het echt zelf hebben ondervonden

Wat een onzindiscussie. Ik ben zelf een fervent Frankrijk skier en als ik me al stoor/schaam tijdens de wintersport is het voornamelijk aan mijn landgenoten. Onlangs nog een boeiende discussie gevolgd een terrastafel verderop. Een heel gezelschap Nederlanders dat midden op de dag luid zat te verkondigen wat een asociaal volk die Fransen wel niet zijn. Er respectvol vanuit gaand dat die asociale Fransen geen Nederlands spreken. Na de lunch werd de volle tafel (inclusief de zelf meegebrachte etensverpakkingen) achter gelaten en ging de groep gezellig verder. Iedere andere terrasbezoeker bracht zijn dienblad zoals de bedoeling was even naar het daartoe bestemde punt. Misschien wat minder generaliseren, een beetje zelfreflectie en verder lekker wintersporten (eventueel in de Oeral of Kaukasus).

Wat een onzindiscussie. Ik ben zelf een fervent Frankrijk skier

Gast843 op 5 feb. 2013 22:30

Daar zeg je het al. In frankrijk zitten ze minder, of het moet in Courchevel zijn.
Zelfreflectie: De meeste Belgen gedragen zich netjes en hebben respect, in mijn ogen.

@willen, helemaal mee eens kan ik je zeggen na 6x Ischgl! Al haal ik 23:00 uur zelf ook niet ;-)

In de krokus vakantie overigens ook weinig russen in Ischgl!

Heb er op wintersport nog nooit overlast van ondervonden!

Niels, dat merk ik soms ook, maar dat ligt hier ook wel wat gevoeliger ;o) Het hangt gewoon vaak af van waar je naartoe gaat, ook met Nederlanders. Je vindt bvb ook veel zatte britse studenten in Val Tho, en ga je in de lesvrije week naar Tignes, dan loop je ook wel een kleine kans om wat bonte Belgische studenten tegen het lijf te lopen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik weet niet hoor, maar volgens mij maakte de topicstarter alleen de opmerking dat hij/zij veel russen was tegengekomen. Maar het kan natuurlijk aan mij liggen :P

Let it snow, let snow, let it snow!

@ Niels, Jaja Belgen, een beter volk bestaat er natuurlijk niet…

Een paar jaar geleden zaten we met een paar stellen in een leuk hotelletje in Hochgurgl/Obergurgl. Op het moment dat we aan onze toetje begonnen, kwam een groep ladderzatte Belgen het restaurant in rollen, en dat elke dag. Moet ik nu de conclusie gaan trekken dat alle Belgen geen normen en waarden hebben en gewoon vreselijk irritant zijn?

Ja maar dat Belgen zo zijn dat wisten we al. De confrontatie met russen is voor vele van ons nieuw

''Powder to the people''

Grappig dat zoveel mensen Ischgl noemen waar Russen voor overlast zorgen…
Nu al twee jaar op rij ondervonden dat er redelijk veel russen zijn, echter heb ik:
A) ze nooit echt in Duitstalige apres ski kroegen gezien (kuhstal, trofana alm), zullen wel meer van de pasha etc. Zijn
B) wij gaan meestal rond 23:00 richting huis, en ik heb ze nog nooit overdreven lawaai horen maken??

Ik vraag me dus af of deze mensen dat allemaal van "horen zeggen" hebben, of het echt zelf hebben ondervonden

William op 5 feb. 2013 22:25

Ik vraag me voornamelijk af waarom je twijfelt aan de reacties op dit forum, puur op basis van je eigen ervaringen. Mijn ervaring is zoals die is: Niet van horen zeggen, maar van horen schreeuwen ;-)

Beste mensen,

Ik ben de topic niet begonnen om de Russen neer te zetten als asociale wintersporters. Onhebbelijk gedrag zit hem niet in nationaliteit, maar bij de persoon zelf. Wat ik heb willen aankaarten is de potentiele volume van deze groep nieuwe wintersporters. Uiteraard gun ik iedereen zijn wintersportplezier, ook de Russen. Maar het gaat de komende jaren gewoon veel drukker worden op de pistes en in de rijen voor de liften. Iets om rekening mee te gaan houden.

dat was dus gisteren precies mijn punt :)

Let it snow, let snow, let it snow!

De kruisraketten van de tachtiger jaren weer uit de mottenballen en op Rusland richten en als ze dat niet meer bereiken dan maar op Saalbach/Hinterglem

Mag dat dan na 2 maart svp !!!

Ik ben in afgelopen januari voor het 5e jaar in Gerlitzen (Oostenrijk) geweest. Hier komen erg veel Roemenen.
Ik heb eigenlijk nooit last van ze gehad.

Het topic is wel ontzettend gemixt tussen keiharde beweringen en politiek correcte antwoorden.

Laat ik gewoon eerlijk zijn: Russen zijn weliswaar mensen zoals iedereen, maar dat betekend nog niet dat ik ze zo nodig hoef te zien op wintersport en hun alcohollucht moet ruiken. Zelfs op Nederlanders heb ik het lang niet altijd, alhoewel vriendelijke en gezellige Nederlanders wat mij betreft meer dan welkom zijn! Toch heb ik liever een schreeuwerige Belg of Duitser dan zo’n Nederlander die ook nog begint te vloeken en schelden. Hoewel ik niet zo religeus ben, kan ik me er toch kapot aan ergeren wanneer Nederlanders continu gvd en kanker lopen te schreeuwen. Als je gewoon eens fuck, shit o.i.d. uitkraamt lucht het ook op en is voor anderen een stuk prettiger, zonder erbij te moeten schreeuwen en vloeken.

Een paar jaar geleden zaten we met een paar stellen in een leuk hotelletje in Hochgurgl/Obergurgl. Op het moment dat we aan onze toetje begonnen, kwam een groep ladderzatte Belgen het restaurant in rollen, en dat elke dag. Moet ik nu de conclusie gaan trekken dat alle Belgen geen normen en waarden hebben en gewoon vreselijk irritant zijn?

CY325i op 6 feb. 2013 08:08

Verhoudingsgewijs ben ik veel meer storende Russen tegengekomen dan storende Belgen, NL’ers, Duitsers, Denen, Zweden enz.

Plaats een reactie