De Russen komen!

Ik denk dat je niet zomaar alle russen als ongenodigde gasten op je wintersport kan afschilderen. Zoals velen hier al aangeven zijn niet de russen maar de meer het type persoon dat je ontloopt. De laatste 10 jaar is er een hoop nieuw geld verworven in Rusland en dat word nu uitgegeven in wintersportoorden maar ook in landen als Turkije. Zoals de rijkdom is ook deze luxe voor deze mensen nieuw en ze lijken nog te moeten leren hoe er mee om te gaan. Daarom vallen ze denk ik nu wat meer op dan andere toeristen.

Vergelijk het maar met amerikanen en engelsen. In Amerika en Groot-Brittannië kom je de alleraardigste mensen tegen, op vakantie kan ik ze wel schieten. Maar ook weer niet altijd. Zelfde geld voor de russen. Ben in Moskou en Siberie geweest maar kan je wel vertellen dat wat je op de wintersport tegenkomt waarschijnlijk uit de buurt van Moskou komt. ;)

MAND!

Vorig jaar in Niederau; geen idee wat het waren,iig oost-europees. Een ski-klas met zo’n 20 tot 30 kinderen
en een paar leraren die zich idd gedroegen alsof ze de liften bezaten. Leraar #1 duwt zichzelf vanaf de zijkant in de wachtrij om vervolgens een opening te creeren en zo z’n hele roedel in de lift voor te laten. Werd niet echt gewaardeerd door alle overige nationaliteiten aldaar. Maar denk je dat ze zich daar iets van aan trokken ?

Een paar jaar geleden zaten we met een paar stellen in een leuk hotelletje in Hochgurgl/Obergurgl. Op het moment dat we aan onze toetje begonnen, kwam een groep ladderzatte Belgen het restaurant in rollen, en dat elke dag. Moet ik nu de conclusie gaan trekken dat alle Belgen geen normen en waarden hebben en gewoon vreselijk irritant zijn?

CY325i op 6 feb. 2013 08:08

Even een nuance maken: natuurlijk kan je dat tegenkomen, maar ik denk wel dat er minder schreeuwerige zatte Belgen rondlopen dan Nederlanders, maar dat hangt van persoon tot persoon af.

Wel belangrijk om te weten is dat er erg veel Nederlanders naar België emigreren omdat dat financieel interessant is, als zij op wintersport het kot afbreken zijn dat dan Belgen? Net zoals die jongens die zomaar iemand in Eindhoven bijna doodsloegen. Volgens de media ‘Belgen’ waren. Niet waar, zij waren Nederlanders die in de chique buurten van mijn buurgemeente woonden.

Jeetje laten we de handen in eigen boezem steken, nederlanders, duitsers, alle nationaliteiten, kunnen er wel wat van, en schofterig/luidruchtig gedragen vooral als ze met een groep zijn. En de sneeuw is van ons allemaal, dacht ik zo.

Ik denk dat je niet zomaar alle russen als ongenodigde gasten op je wintersport kan afschilderen. Zoals velen hier al aangeven zijn niet de russen maar de meer het type persoon dat je ontloopt. De laatste 10 jaar is er een hoop nieuw geld verworven in Rusland en dat word nu uitgegeven in wintersportoorden maar ook in landen als Turkije. Zoals de rijkdom is ook deze luxe voor deze mensen nieuw en ze lijken nog te moeten leren hoe er mee om te gaan. Daarom vallen ze denk ik nu wat meer op dan andere toeristen.

Yo-han op 6 feb. 2013 13:37

Helemaal mee eens. Alsof wij ons allemaal netjes gedroegen toen we in de jaren '70 en '80 opeens massaal naar de Costa’s konden dankzij de toegenomen welvaart, vrijheid en touroperators.

Even een nuance maken: natuurlijk kan je dat tegenkomen, maar ik denk wel dat er minder schreeuwerige zatte Belgen rondlopen dan Nederlanders, maar dat hangt van persoon tot persoon af.

Mathijs op 6 feb. 2013 14:22

Er zijn natuurlijk ook wel iets meer Nederlanders die op vakantie kunnen dan Belgen, een grotere groep valt sneller op. Maar ik kan niet ontkennen dat de Belgen over het algemeen wat rustiger zijn in het buitenland dan Nederlanders. Maar in eigen land in een café, dat is precies zoals in Nederland.

Wel belangrijk om te weten is dat er erg veel Nederlanders naar België emigreren omdat dat financieel interessant is, als zij op wintersport het kot afbreken zijn dat dan Belgen? Net zoals die jongens die zomaar iemand in Eindhoven bijna doodsloegen. Volgens de media ‘Belgen’ waren. Niet waar, zij waren Nederlanders die in de chique buurten van mijn buurgemeente woonden.

Mathijs op 6 feb. 2013 14:22

Niet belangrijk om te weten, dat soort figuren hoef je niet aan een nationaliteit te koppelen. Verdienen maar 1 titel: dwazen.

– verwijderd –

– verwijderd –

Gast458 op 6 feb. 2013 14:54

Wat is dit nu weer? :)
Het is door dit soort dingen dat men hier ooit nog eens de gastfunctie gaat uitschakelen, denk ik.

– verwijderd –

Gast458 op 6 feb. 2013 14:54

Wat is dit nu weer? :)
Het is door dit soort dingen dat men hier ooit nog eens de gastfunctie gaat uitschakelen, denk ik.

Niels op 6 feb. 2013 15:42

Nee joh, anders hebben wij niets meer te doen. ;)

MAND!

– verwijderd –

Het topic gaat over Russen op de wintersport. NL vs BE vetes mogen worden uitgevochten op nujij.nl of op het schoolplein.

Geen slechte ervaring mee, ligt meer aan de personen zelf en uit welke provincie ze komen. Rotterdammers en Brabanders zijn immers ook anders.

Die russen zitten natuurlijk in de Alpen omdat ze in Rusland teveel sneeuw hebben…fakking veel sneeuw daar…damn

http://rt.com/news/winter-snow-russia-weather-275/

Not all who wander are lost

de Russen komen misschien niet meer… of minder.
In 2013 waren er nog meer dan 500 000 russische toeristen in Oostenrijk, door de economische sancties zal dit volgend skiseizoen een pak minder zijn.

Moeten we ons niet allemaal als goede europeanen gedragen en een skivakantie meer boeken dan anders?

goed punt.
de sancties tegen Europa vanuit Rusland kunnen ervoor zorgen dat er minder russen naar de alpen kunnen.
en komen ze toch, krijgen ze geen vlees, vis, groente en fruit bij het eten :| (bij de menukaart in het russisch deze lijst erbij toevoegen, de dingen die ze niet kunnen bestellen: http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/3846906/lijst-van-produc… )

blijft alleen drank nog over…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

de Russen komen misschien niet meer… of minder.
In 2013 waren er nog meer dan 500 000 russische toeristen in Oostenrijk, door de economische sancties zal dit volgend skiseizoen een pak minder zijn.

Moeten we ons niet allemaal als goede europeanen gedragen en een skivakantie meer boeken dan anders?

hanss op 31 aug 2014 14:27

Ik hoop dat er minder en minder russen komen, een keer mee gemaakt, wat een asociaal rot volk.

Goh … Russen zijn, an sich, eerder bourgondisch (en melancholisch) ingesteld en zeker niet per definitie een rot volk … het is pas als je ze in groep treft (met bijhorend haantjesgedrag, drink- en eetgewoontes) dat ze hatelijk worden. Dat geldt ook voor Nederlanders, Vlamingen, Walen, Fransen, …

in de dolimieten afgelopen winter zag je genoeg russen, allemaal oude bejaarde mannen (jaar of 40) met geld die dan een of twee vriendinnen mee hadden tussen de 18 en 24 en overal uitgebreid zoenend. afgezien van dit laatste had ik er geen problemen mee al die meiden zagen er super uit en dat maakte de wintersport toch net even leuker ;)

Gewoon de leuke kanten bekijken van elk volk, ieder volk brengt vervelende dingen mee op welke vakantie dan maar ook, maar elk volk brengt ook zijn positieve invloeden mee naar de vakantie gebieden

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart: bejaard? 40? :0

Aftellen maar!

Nog 10 jaar en ik op pensioen.
Yes :)

@birdheart Bedankt hoor! 'k ben van '74.

@Matthieu en @hanss
Sorry ben nog maar 24 lentes jong :P
dus is alles boven de 40 toch nog een pokken eind weg voor mij,
moet je na gaan hoe erg het voor mijn ouders is beide bijna 60 :D en dan alle 4 de kinderen die zeggen dat 40 bejaard is :P

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@michelr graag gedaan :P
ik heb vrienden van rond de 40 en die zeggen altijd als we gaan sporten (omdat ze me vaak niet meer bij kunnen houden) kan het niet rustiger ik ben al bejaard hé, ik ben geen tien meer

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tsja, ik heb de Russen goed en slecht meegemaakt. Op zonvakantie in Spanje zijn ze tot diep in de nacht zo luidruchtig als de pest, tijdens de laatste skivakantie had ik er weinig last van.

Plaats een reactie