Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Franse skigebieden willen duidelijkheid over boostervaccin voor buitenlanders

Ik heb ook maar 1 vaccin gehad (Astra Zeneca) vanwege een besmetting in september 2020. Hiervan geen herstelbewijs. Dat deden ze toen nog niet.
Dus op mijn app staat (waarschijnlijk net als bij het Janssen vaccin) dosis 1/1.
Iemand een idee hoe hier mee wordt omgegaan?

null

Afgaande op bijgevoegd plaatje (bron: https://www.diplomatie.gouv.fr/en/coming-to-france/coronavir…) zou je zeggen dat het verplicht is om een booster te halen indien je Janssen hebt gekregen toch?

Ik begin hier ook vrij zenuwachtig te worden. Sunweb stuurde vandaag een mail dat ik gratis kan omboek als ik val onder de groep die geen geldige vaccinatie meer heeft, d.w.z.: vanaf 15 december 65+ en geen booster, óf vanaf 15 januari voor iedereen zonder booster. Geen woord over Jansen. Terwijl ook de website van de ambassade helder is: https://amsterdam.consulfrance.org/Se-rendre-en-France#Entre…
Deze informatie is specifiek gericht op mensen die van NL naar Frankrijk reizen.

“A compter du 15 décembre 2021, le passe sanitaire des personnes vaccinées avec le vaccin Janssen ne sera plus actif si le rappel vaccinal avec un vaccin ARN n’a pas été effectué dans un délai de 8 semaines à compter de cette injection.”

M.a.w.: Janssen is vanaf 15 december niet meer geldig, tenzij je een booster hebt gekregen binnen 8 weken na de Janssen-vaccinatie.

De Nederlandse website rept er weer met geen woord over. https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/r…

Zou best fijn zijn om dit helder te krijgen. Dan weet ik NL of mijn vakantie doorgaat :(

  • ersonen die gevaccineerd zijn met Janssen moeten een extra injectie krijgen vanaf 4 weken na vaccinatie en een boosterdosis vanaf 5 maanden na vaccinatie. § Rogier op 01 dec 2021 10:00

Dag Rogier, allereerst, erg veel dank voor de constante informatiestroom vanuit jouw zijde. Dit wordt, mede vanwege de erg versnipperder informatieverstrekking vanuit de Franse overheid, enorm op prijs gesteld! Lees ik bovenstaande zinsnede correct als ik interpreteer dat ik, mits dit voor toeristen gaat gelden, na mijn Janssen prik twee ‘booster’ prikken Pfizer nodig heb om mijn pass sanitair te behouden? In dat geval zou eenmalig op en neer naar Frankrijk rijden helaas ook geen soelaas bieden.

JerryJ op 01 dec 2021 13:30

Ja volgens mij wel. Maar de boosterprik pas vijf maanden na de tweede prik. Dus dat hangt er vanaf wanneer je die hebt gekregen. Het is de laatste prik die geldt. Zo begrijp ik het tenminste.

Rogier op 01 dec 2021 13:39

Dit baart mij wel zorgen. Dat zou namelijk betekenen dat als je in Nederland een boosterprik haalt na Janssen je 5 maanden lang als gevaccineerd geldt in Frankrijk, maar dat je na die 5 maanden een derde prik nodig hebt. Die derde prik is zeer waarschijnlijk in Nederland dan nog niet te verkrijgen, aangezien Nederland deze prik ziet als de tweede boosterprik. Dan zou het in de zomer alsnog lastig zijn Frankrijk in te komen.

  • ersonen die gevaccineerd zijn met Janssen moeten een extra injectie krijgen vanaf 4 weken na vaccinatie en een boosterdosis vanaf 5 maanden na vaccinatie. § Rogier op 01 dec 2021 10:00

Dag Rogier, allereerst, erg veel dank voor de constante informatiestroom vanuit jouw zijde. Dit wordt, mede vanwege de erg versnipperder informatieverstrekking vanuit de Franse overheid, enorm op prijs gesteld! Lees ik bovenstaande zinsnede correct als ik interpreteer dat ik, mits dit voor toeristen gaat gelden, na mijn Janssen prik twee ‘booster’ prikken Pfizer nodig heb om mijn pass sanitair te behouden? In dat geval zou eenmalig op en neer naar Frankrijk rijden helaas ook geen soelaas bieden.

JerryJ op 01 dec 2021 13:30

Ja volgens mij wel. Maar de boosterprik pas vijf maanden na de tweede prik. Dus dat hangt er vanaf wanneer je die hebt gekregen. Het is de laatste prik die geldt. Zo begrijp ik het tenminste.

Rogier op 01 dec 2021 13:39

Dit baart mij wel zorgen. Dat zou namelijk betekenen dat als je in Nederland een boosterprik haalt na Janssen je 5 maanden lang als gevaccineerd geldt in Frankrijk, maar dat je na die 5 maanden een derde prik nodig hebt. Die derde prik is zeer waarschijnlijk in Nederland dan nog niet te verkrijgen, aangezien Nederland deze prik ziet als de tweede boosterprik. Dan zou het in de zomer alsnog lastig zijn Frankrijk in te komen.

WillemG op 01 dec 2021 15:01

‘Deze zomer’ dat is in coronatijd nog zo ver weg. Daar zou ik me nu nog geen zorgen over maken. Daar is echt nog niets zinnigs over te zeggen.

Click. Click. Peace

Volgens het Ministerie van Buitenlandse zaken (update van 29-11) is de Janssen boosterprik nog NIET van toepassing op 15-12-2021: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/r…

Het is wel verwarrend, want volgens de Franse ambassade is dit WEL van toepassing, echter is die informatie is nog van 26-11: https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Fran…

null

Afgaande op bijgevoegd plaatje (bron: https://www.diplomatie.gouv.fr/en/coming-to-france/coronavir…) zou je zeggen dat het verplicht is om een booster te halen indien je Janssen hebt gekregen toch?

HdeRuijter op 01 dec 2021 14:45

Inderdaad dat ziet er niet goed uit.

Click. Click. Peace

Inderdaad dat ziet er niet goed uit.

Rogier op 01 dec 2021 15:11

Er is nog hoop. Zie mijn post hierboven

Inderdaad dat ziet er niet goed uit.

Rogier op 01 dec 2021 15:11

Er is nog hoop. Zie mijn post hierboven

Pdidi op 01 dec 2021 15:14

Ook daar staat het genoemd, enkel niet in zo’n letterlijke bewoording:
Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig

Inderdaad dat ziet er niet goed uit.

Rogier op 01 dec 2021 15:11

Er is nog hoop. Zie mijn post hierboven

Pdidi op 01 dec 2021 15:14

Ook daar staat het genoemd, enkel niet in zo’n letterlijke bewoording:
Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig

Lil92 op 01 dec 2021 15:25

Als dat zo is, dan is een Janssen vaccin met 1 boosterprik dus ook niet meer voldoende. Misschien is het tegen beter weten in hopen, maar zo als het er nu staat klopt het inderdaad niet, behalve als je die zin in zijn geheel bekijkt, dan slaat die opmerking op de voorgaande zin:

Let op: Vanaf 15 december 2021 is uw coronabewijs (DCC) niet meer geldig als u 65 jaar of ouder bent en u uw 2e vaccinatie (of 1e na een covid-besmetting) langer dan 7 maanden geleden heeft gehad. Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig. Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder.

*bericht bewerkt door Pdidi op 01 dec 2021 15:34

Het lijkt met toch stug dat ze van een 1-prik vaccin (Janssen) ineens een 3-prik vaccin willen maken. Dit zou inderdaad betekenen dat je 2 booster-prikken moet gaan halen en dat zie ik zo snel niet gebeuren.

In het document wat @HdeRuijter plaatst lees ik het volgende af.
Geldt dus op dit moment, denk dat dat sowieso een waardevolle toevoeging is:

Je mag inreizen als je langer dan 7 dagen je 2e shot hebt gehad van een 2-prik vaccin.
Je mag inreizen als je langer dan 4 weken je shot hebt gehad van Janssen
Je mag inreizen als je (geregistreerd) genezen bent van Covid en je langer dan 7 dagen geleden (minimaal) 1 prik hebt gehad van de gangbare vaccins (ook Janssen)
Je mag inreizen als je langer dan 7 dagen geleden een booster hebt gehad, nadat je 2x bent gevaccineerd door een minder bekend middel (volgens mij niet of nauwelijks in NL gebruikt)

Daar bovenop moet je dus een formulier bij hebben, waarop je verklaart dat je geen Covid klachten hebt of in contact bent geweest (de afgelopen 14 dagen) met iemand die positief is.

Voor mensen van 65 en ouder gevaccineerd met 1 shot Janssen, geldt dat vanaf 15-12-2021 dat je een booster hebt gehad. Hier bij staat niet dat dit bijv minimaal 7 dagen geleden moet zijn.
Er staat ook (nog) niet over mensen jonger dan 65 en gevaccineerd met 1 shot Janssen.
Er staat ook niet in hoelang een 1 of 2-prikken vaccin ‘geldig’ blijft.

Ik hoop snel op duidelijke, volledige maar vooral eenduidige informatie. Want door alle bomen kun je het bos niet meer zien.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 01 dec 2021 16:00

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Misschien een tip dichterbij huis: Als het goed is, kun je ook zonder afspraak in Duitsland, zoals Aken, een boostervaccin halen. https://www.staedteregion-aachen.de/de/navigation/aemter/oef…

Ik heb alleen niet duidelijk kunnen vinden hoe je daarmee een QR-code krijgt in Nederland/Duitsland.

Frankrijk verscherpt inreisregels door ongerustheid over omikronvariant

Met het oog op de dreiging van de omikronvariant heeft Frankrijk woensdag de inreisregels aangescherpt. Reizigers die van buiten de Europese Unie komen, moeten een negatieve coronatest kunnen voorleggen, ook als zij een vaccinatiebewijs hebben.

De test mag niet ouder zijn dan 48 uur, verduidelijkt regeringswoordvoerder Gabriel Attal. Voor reizigers uit EU-landen die niet gevaccineerd zijn is een test van maximaal 24 uur verplicht, voordien was de tijdslimiet 48 uur.

Afgelopen week werden, na het nieuws over de omikronvariant in Zuid-Afrika, vluchten naar verschillende Afrikaanse landen opgeschort. Vanaf zaterdag zullen die vluchten worden hervat, met “uiterst streng en drastisch toezicht”. Alleen Franse onderdanen, EU-burgers, diplomaten en boordpersoneel zullen naar deze bestemmingen kunnen reizen.

Deze reizigers zullen bij aankomst in Frankrijk ook een COVID-test moeten ondergaan, gevolgd door zeven dagen isolatie bij een negatief resultaat en tien dagen bij een positief resultaat. In beide gevallen zal die quarantaine gecontroleerd worden door binnenlandse veiligheidsdiensten en eventueel worden bestrafd met boetes tot 1.500 euro.

De coronasituatie in Frankrijk gaat zienderogen achteruit, aldus Attal. Voor het eerst sinds april ligt de zevendaagse incidentie boven de 300 besmettingen per 100.000 inwoners. Het aantal ziekenhuisopnames is in een week tijd met 40 procent gestegen.

Er staat ook (nog) niet over mensen jonger dan 65 en gevaccineerd met 1 shot Janssen.
Er staat ook niet in hoelang een 1 of 2-prikken vaccin ‘geldig’ blijft.

Ik hoop snel op duidelijke, volledige maar vooral eenduidige informatie. Want door alle bomen kun je het bos niet meer zien.

Veenhoorn op 01 dec 2021 15:59

Ja, het is allemaal vrij onduidelijk. Hopelijk wordt het snel verduidelijkt zodat we weten waar we aan toe zijn.
Het is zo jammer dat we binnen Europa niet gewoon 1 richtlijn hebben en alle landen deze gewoon volgen. Zoals ik het lees is het voor de Jansen gevaccineerden bijna onmogelijk om nog ergens te boeken, ongeacht de leeftijd.

Is wat onduidelijkheid over boosterprik. Sommige sites spreken van 6 maand na 2e vaccin, andere sites van 7 maand. Weet iemand of het nu 6 of 7 maand is? Mijn 2e prik gehad op 9/07/21 en skiverlof gepland op 15/01!!
Wie weet hier meer over?

bram26 op 01 dec 2021 13:02

Het is 7 maanden, dus tot 9-2-22 kan je dus prima zonder booster gaan!

Skiensinds1983 op 01 dec 2021 13:04

Nog een vraagje hierover; Geldt deze 7 maanden regel ook voor personen boven de 65? Of geldt daar de regel van 15/12? Dank!

Wij zijn een reisgezelschap van 11 (geboekt voor oud/ nieuw) en hebben alle smaken vaccinatiestatus ;-) (opa; 65+, 2x pfizer, 1x hersteld, oma; janssen, 1 x hersteld) beide <7 maanden geleden). Wij wachten dus op nadere informatie over Janssen en hopen op snelle boosters in NL.

Mijn vraag is: Gezien de Internationale QR code gewoon actief blijft, werkt deze dan (niet meer) in Frankrijk? Die zou toch gewoon actief moeten blijven en geldig zijn (ook) in Frankrijk? Of hebben ze een technische oplossing om deze in FR uit te schakelen? Enig idee?

Is wat onduidelijkheid over boosterprik. Sommige sites spreken van 6 maand na 2e vaccin, andere sites van 7 maand. Weet iemand of het nu 6 of 7 maand is? Mijn 2e prik gehad op 9/07/21 en skiverlof gepland op 15/01!!
Wie weet hier meer over?

bram26 op 01 dec 2021 13:02

Het is 7 maanden, dus tot 9-2-22 kan je dus prima zonder booster gaan!

Skiensinds1983 op 01 dec 2021 13:04

Nog een vraagje hierover; Geldt deze 7 maanden regel ook voor personen boven de 65? Of geldt daar de regel van 15/12? Dank!

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:38

De 7 maanden regel gaat gelden voor iedereen van 18+. Voor 65+ gaat de regel in op 15/12. Voor 65- gaat de regel in op 15/01

Wij zijn een reisgezelschap van 11 (geboekt voor oud/ nieuw) en hebben alle smaken vaccinatiestatus ;-) (opa; 65+, 2x pfizer, 1x hersteld, oma; janssen, 1 x hersteld) beide <7 maanden geleden). Wij wachten dus op nadere informatie over Janssen en hopen op snelle boosters in NL.

Mijn vraag is: Gezien de Internationale QR code gewoon actief blijft, werkt deze dan (niet meer) in Frankrijk? Die zou toch gewoon actief moeten blijven en geldig zijn (ook) in Frankrijk? Of hebben ze een technische oplossing om deze in FR uit te schakelen? Enig idee?

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:47

Frankrijk heeft zijn eigen QR scanner. Dus als je zeker wilt weten of jouw internationale QR code nog werkt kun je de scanner zelf installeren en je QR code scannen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ingroupe.v…

Is wat onduidelijkheid over boosterprik. Sommige sites spreken van 6 maand na 2e vaccin, andere sites van 7 maand. Weet iemand of het nu 6 of 7 maand is? Mijn 2e prik gehad op 9/07/21 en skiverlof gepland op 15/01!!
Wie weet hier meer over?

bram26 op 01 dec 2021 13:02

Het is 7 maanden, dus tot 9-2-22 kan je dus prima zonder booster gaan!

Skiensinds1983 op 01 dec 2021 13:04

Nog een vraagje hierover; Geldt deze 7 maanden regel ook voor personen boven de 65? Of geldt daar de regel van 15/12? Dank!

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:38

De 7 maanden regel gaat gelden voor iedereen van 18+. Voor 65+ gaat de regel in op 15/12. Voor 65- gaat de regel in op 15/01

Pdidi op 01 dec 2021 16:49

Dank! Toch een beetje traag van begrip; als je als 70 jarige laatste vaccinatie hebt gehad op 30/5, heb je dan een pass sanitaire tot 30/12?

Is wat onduidelijkheid over boosterprik. Sommige sites spreken van 6 maand na 2e vaccin, andere sites van 7 maand. Weet iemand of het nu 6 of 7 maand is? Mijn 2e prik gehad op 9/07/21 en skiverlof gepland op 15/01!!
Wie weet hier meer over?

bram26 op 01 dec 2021 13:02

Het is 7 maanden, dus tot 9-2-22 kan je dus prima zonder booster gaan!

Skiensinds1983 op 01 dec 2021 13:04

Nog een vraagje hierover; Geldt deze 7 maanden regel ook voor personen boven de 65? Of geldt daar de regel van 15/12? Dank!

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:38

De 7 maanden regel gaat gelden voor iedereen van 18+. Voor 65+ gaat de regel in op 15/12. Voor 65- gaat de regel in op 15/01

Pdidi op 01 dec 2021 16:49

Dank! Toch een beetje traag van begrip; als je als 70 jarige laatste vaccinatie hebt gehad op 30/5, heb je dan een pass sanitaire tot 30/12?

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:59

Ja.

Is wat onduidelijkheid over boosterprik. Sommige sites spreken van 6 maand na 2e vaccin, andere sites van 7 maand. Weet iemand of het nu 6 of 7 maand is? Mijn 2e prik gehad op 9/07/21 en skiverlof gepland op 15/01!!
Wie weet hier meer over?

bram26 op 01 dec 2021 13:02

Het is 7 maanden, dus tot 9-2-22 kan je dus prima zonder booster gaan!

Skiensinds1983 op 01 dec 2021 13:04

Nog een vraagje hierover; Geldt deze 7 maanden regel ook voor personen boven de 65? Of geldt daar de regel van 15/12? Dank!

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:38

De 7 maanden regel gaat gelden voor iedereen van 18+. Voor 65+ gaat de regel in op 15/12. Voor 65- gaat de regel in op 15/01

Pdidi op 01 dec 2021 16:49

Dank! Toch een beetje traag van begrip; als je als 70 jarige laatste vaccinatie hebt gehad op 30/5, heb je dan een pass sanitaire tot 30/12?

jenniferokmavink@gmail.com op 01 dec 2021 16:59

Mits geen Janssen, deze is voor een 70 jarige maar tot 15-12 geldig.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ook voor Belgen wordt het Janssen vaccin NIET benoemd bij de 15/12 regels.

null
https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_bui…

Ben benieuwd hoe de grote boekingssites ermee omgaan als je niet op tijd je booster kan halen. Sunweb is zo te lezen al contact aan het opnemen met klanten, van wintertrex heb ik nog niks gehoord. Al lijkt een beslissingen nemen op dit moment ook niet echt eenvoudig met de veranderende en onduidelijke regels… ;)

null

Wat ook nog een uitdaging wordt, is om binnen een maand geprikt te worden.
Volgens de site van de rijksoverheid moet er minimaal 6 maanden tussen de laatste coronavaccinatie en de boosterprik zitten. Aangezien in Frankrijk je 2e vaccinatie tot 7 maanden geldig is, moet je dus binnen die maand geprikt worden.
Dit geldt tenminste voor mensen die net op die grens zitten.

Zelf heb ik 20 juni mijn 2e vaccinatie gehad en ga van 15 januari t/m 22 januari naar Avoriaz.
Ben benieuwd hoe dat met de skipas gaat zijn (16 t/m 21 januari), krijg ik dan een pas voor 5 dagen en vervolgens na een test een losse pas voor de 6e dag?

Sunweb heeft inderdaad contact opgenomen; zij hebben geen versoepelde omboekings of annuleringsmaatregelen als je volgens de Nederlandse maatstaven wel, maar volgens de Franse niet volledig gevaccineerd bent… Met een Janssen en 65+er hier een behoorlijk chagrijnige dag gehad, maar maar even afwachten wat de definitieve berichtgeving wordt als alle officiele bronnen dezelfde informatie geven.

Ik heb die mail van sunweb ook gehad. Sunweb legt het probleem bij de reizigers en versoepelt niets aan eigen voorwaarden, maar ik vraag mij af of dit juridisch wel klopt. Als jij een zwemreis boekt naar Spanje en er wordt aangekondigd dat vanwege droogte het zwembad niet gevuld zal zijn bij het hotel dan is er volgens mij sprake van non-conformiteit en is dat een probleem van de reisaanbieder en niet van de klant. Maar ianal. Dus welke jurist kan hier uitsluitsel over geven?

*bericht bewerkt door Willem7 op 01 dec 2021 18:49

Ook voor Belgen wordt het Janssen vaccin NIET benoemd bij de 15/12 regels.

null
https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_bui…

Pdidi op 01 dec 2021 17:44

Wat heel bizar is want eergisteren stond dit wel nog vermeld op dezelfde website…
Ondertussen wel een booster prik geregeld voor mijn echtgenoot… dus hopelijk geen verdere verstrengingen meer

Inderdaad dat ziet er niet goed uit.

Rogier op 01 dec 2021 15:11

Er is nog hoop. Zie mijn post hierboven

Pdidi op 01 dec 2021 15:14

Ook daar staat het genoemd, enkel niet in zo’n letterlijke bewoording:
Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig

Lil92 op 01 dec 2021 15:25

Als dat zo is, dan is een Janssen vaccin met 1 boosterprik dus ook niet meer voldoende. Misschien is het tegen beter weten in hopen, maar zo als het er nu staat klopt het inderdaad niet, behalve als je die zin in zijn geheel bekijkt, dan slaat die opmerking op de voorgaande zin:

Let op: Vanaf 15 december 2021 is uw coronabewijs (DCC) niet meer geldig als u 65 jaar of ouder bent en u uw 2e vaccinatie (of 1e na een covid-besmetting) langer dan 7 maanden geleden heeft gehad. Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig. Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder.

Pdidi op 01 dec 2021 15:33

Zou het kunnen dat die drie vaccinaties zo expliciet worden genoemd omdat 65-plussers geen Janssen hebben gekregen, maar sowieso een vaccin dat uit twee doses bestaat? In NL is dat sowieso het geval; daar zijn ouderen alleen met Pfizer, AstraZeneca en Moderna geprikt. Dan klopt die drie namelijk wel.

En over die regel mbt 15 december en Janssen: zou het kunnen dat die ongelukkig geformuleerd is en ze bedoelen dat je vanaf 15 december bij een vaccinatie met Janssen binnen die 8 weken een tweede prik moet halen, omdat anders je vaccinatie zijn geldigheid verliest?
Dat zou wel logischer zijn, want met terugwerkende kracht is dat sowieso niet recht te zetten. Direct daarna staat op de site van het Nederlandse consulaat ook dat ‘de geldigheid van de pas wordt hersteld zodra het boostervaccin is toegediend. Er geldt dus niet (…) een wachttijd van 7 dagen.’ Dat impliceert dat je van Janssen dus geen prik met drie doses hoeft te maken, maar je Janssen plus een ARN-booster moet hebben (binnen 8 weken), en dat je pas anders ongeldig wordt totdat je die booster hebt. Dus niet én binnen 8 weken een extra prik én een booster (totaal = 3), maar na 15 december óf die prik binnen 8 weken (en dan 7 maanden geldig) óf pas weer een geldig pas als je een booster haalt.

Of die Janssen-regel ook vanaf 15 december voor niet-Fransen geldt, blijft nog steeds onduidelijk, ondanks alle aanvullingen van vandaag op de site van het consulaat. Het lastige is ook dat het de ene keer over ‘mensen’ en de andere keer over ‘Fransen’ gaat. Ik put er wel hoop uit dat hij niet wordt genoemd op zowel de Belgische als de Nederlandse reisadviezensites.

@Rogier weet jij of de verplichting om een coronapas te laten zien bij de liften er weer af gaat zodra de taux d’incidence onder de 200/100.000 komt?

*bericht bewerkt door Jorien83 op 01 dec 2021 21:26

sorry, dubbel

*bericht bewerkt door Jorien83 op 01 dec 2021 21:25

Sowieso vreemd dit. Want mijn vriendin heeft Janssen… Maar krijgt straks een booster met Pfizer.

Dusse… Hoe zit dat dan?

Ik snap het gedoe ook niet. Trek gewoon 1 lijn, ipv janssen apart te behandelen. Want vanaf die 7 maanden/ een boosterprik (ik weet niet hoe lang janssen in Frankrijk gebruikt is?) zit iedereen redelijk op dezelfde beschermingsgraad lijkt me.

*bericht bewerkt door Waah op 01 dec 2021 22:01

Plaats een reactie