Heerlijk rustig en goede sneeuw nog.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Altastenberg

null

Naast Winterberg 1.5 dag Altastenberg gedaan.
Heerlijk rustig en de sleepliften waren leeg, geen wachttijden.
Laatste dag mijn tour skis en vellen gebruikt om omhoog te lopen. Heerlijk in de schaduw van de bomen, voel nu wel de benen, Tourskien is hard werken (zeker de eerste keer)

Leuk!

Grappig, Ik vind vaak toerskien minder zwaar op de benen dan lift-served skiën. Als het lift served een beetje pittig word (buckel pistes, lange, steile pistes) dan voel ik de boven benen juist, dat is zo’n zware isometrische belasting.
Toerskien daarentegen (zeker met licht materiaal), is gewoon wandelen. Ja, op den duur wordt je moe, maar vanaf de derde dag lift served is het in de benen echt iedere afdaling meteen loei zwaar.

De Westfalenhang 1 een paar keer opgelopen.
Deze helling voelde net te steil om zonder turns te doen, en ik raakte buiten adem door toch rechtdoor aan de rand van de piste omhoog te lopen. De lift is gemiddeld 32 graden hellingshoek zegt google. Er zitten in de helling een paar stukjes richting 40 graden hellingshoek. Dus volgende keer wel wat turns maken.

Heb ook wat andere beginners foutjes: Ik tilde de skis nog teveel op.

Toch heel fijne eerste kennismaking Tourskien smaakt naar meer.

Ik ken het er niet maar zou zeggen, heel knap als je met je vellen tegen 32° graden oploopt laat staan 40°… zou willen dat ik dat ook kon 😀

Een helling van 32 graden is 54%. Kan me niet voorstellen dat dat klopt.
Altastenberg is een erg leuk gebied!
Hebben ze nu dan overal sneeuwkanonnen staan?

Correctie: ruim 62% zelfs.

32% is de lift. Nog een beginners foutje. Op een paar essentiële plekken sneeuwkanonnen.

Een helling van 32 graden is 54%. Kan me niet voorstellen dat dat klopt.
Altastenberg is een erg leuk gebied!
Hebben ze nu dan overal sneeuwkanonnen staan?

DrPhil op 07 mrt 2022 12:57

Altastenberg heeft afgelopen zomer flink geinvesteerd in een 20 tal extra sneeuwkanonnen (voornamelijk technoalpin TF10). Het gebied is er dus een stuk ski zekerder op geworden.

Born to Ride

Plaats een reactie