Les Saisies

Dit onderwerp gaat over de bestemming Espace Diamant

Iemand ervaring met dit gebied ?
Vallen de liften een beetje mee ?
Aangezien het gebied niet erg hoog gaat vermoed ik dat er nogal veel liften moeten worden genomen en lange afdalingen niet echt mogelijk zijn ?
En het dorp?

Niemand ?

Ja, hoor, Les Saisies is prima. Als je van km’s vreten houdt dan pak je gewoon Espace Diamant, dan kan je wel even vooruit. Prachtig uitzicht op de Mont Blanc en mooie race pistes.

Er is ook wel wat steil te vinden, maar de meeste zwarte pistes zijn donker rood. Verder prachtige pistes door de bossen.
Dorp ken ik niet goed, maar ziet er voor redelijk gezellig uit. En gelukkig (nog) niet zoveel Ollanders…

Gr.
Sonof

Vauit Menuires gaan wij ieder jaar minstens één maal per winter naar Espace Diamant. De hoofdplaats van dit gebied is Les Saisies. Les Saisies is een redelijk modern dorp, de meeste andere dorpen zijn beduidend authentieker. Het skigebied is uitgestrekt maar de hoogteverschillen zijn niet zoals in Les 3V, Paradiski of Espace Killy. Wel liggen veel pistes in de bossen. Hoewel er de laatste jaren in snel tempo wordt gemoderniseerd zijn er nog veel relatief oude/langzame liften. Ook zijn er nog veel sleepliften. Het uitgaansleven is in de meeste plaatsen beperkt tot een aantal eetgelegenheden.
Wij vinden het een zeer aantrekkelijk gebied qua natuurschoon met een aantal prachtige afdalingen en omdat het "in de schaduw" van de Mt Blanc ligt zeer sneeuwzeker.

bon ski

Bedankt voor de tips.
Vakantie is ondertussen geboekt. van 2 tot 9 feb.
Ik ben benieuwd.

Plaats een reactie