hoe druk is het in de krokusvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skischaukel Dorfgastein Großarltal

Ik wil graag weten of het erg druk is op de piste in de krokusvakantie?

Hoi wij komen er al al 5 jaar in de krokus en daarvoor al 5 jaar in eind Januari Maar de drukte valt mee in de krokus wachtijden zijn nooit langer als 10 min op de drukste momenten van de dag en als iedereen aan het skien is het hooguit 5 min.

Groetjes GJ D
Ps het is een leuk skigebied voor de kleintjes Eigen kinderen zijn 4 en 6 Hebben het hier geleerd
Zitten zelf in dorfgastein

Tips voor freaks, enthousiaste beginners en wispeltuurige mensen:

  1. Zorg dat je zo vroeg mogelijk aan de lift staat (8u/8u30)=> vanaf 9u/9u30 lopen de wachttijden in het dorp al erg op met als hoogtepunt 10/10u30.
  2. Zorg dat je 1 uurtje voor de middag een pauze neemt, vanaf 10/11u is het al serieus druk… .
  3. rond 12 u terug op de skies, zo ski je vrij rustig tot een uur of 2.
  4. weer een pause
    5a) bij mooi weer kan je daarna nog verder skiën, veel mensen doen dan een terrasje=>
    minderdruk.
    5b)Bij slecht weer, doe je een (lichte) dalafdaling een paar keer: meer zicht tussen de bomen, dallift is niet druk. Dan kan je best stoppen tegen 15u/15u30: wordt het op de pistes zeer druk nr het dal.

In vgl met veel andere ski-gebieden is het Gasteinertal opmerkelijk rustig in het hoogseizoen. Komende krokus zal het overal wel druk zijn aangezien we (bijna) allemaal rond dezelfde tijd vrij zijn maar dan kan je erop aan dat in het Gasteinertal het nog redelijk rustig is. Ik heb het in al die jaren, we hebben hier een vakantiehuisje, nog nooit superdruk meegemaakt.

Het is er drukker dan andere weken, maar in vergelijking met dorpen als Saalbach/Sölden/Westendorf/Gerlos etc is het er relatief rustig. Bij de liften zijn zelden lange wachtrijen, alleen 's ochtends in de spits wil het nog weleens druk zijn (max 15-20 min wachten)

Ik ben 6 jaar met de wintersport naar Grossarl geweest. Bij ons was Grossarl een wintersportreünie, want altijd kwamen dezelfde mensen naar dit dorp. Nu is het tijd voor iets anders. Ik ga het zeker missen, want het is echt alsof je thuis komt in Grossarl. Voor kinderen is het een fijn gebied omdat het heel overzichtelijk is en het is gemakkelijk afspreken met elkaar. Als je zonder kinderen naar Grossarl gaat, raad ik de berglandtour aan. Dit is een nieuwe uitgezette route waar nog weinig mensen van af weten. Het is alsof je alleen op de wereld bent. Bij dorfgastein boven aan de gondel begint deze route. Je eindigt in Grossarl bij de 6 persoons lift. Het is wel heel zwaar want je moet veel klimmen (over de rand van de berg), maar dat geklim is het zeker waard! Een prachtig uitzicht en een mooie brede piste ongeprepareerd. Ga niet alleen! De apres ski in de plutent (bij de gondel, hotel Auhof) is best gezellig! Lekker een borreltje na het skiën om de dag af te sluiten. Er zijn geen grote discotheken.
Heel veel plezier voor de mensen die naar Grossarl gaan. Het is een heel fijn gebied. Niet al te groot. Pak voor de afwisseling de bus naar badgastein vanuit dorfgastein of ga de andere kant op naar Sint Johan en flachau.
Groetjes Lisanne

is het alleen mogelijk om een skipas voor het hele ski-amade te kopen of kun je ook een pas kopen voor grossarl?wij gaan nl met kleine kinderen en zullen zo’n groot gebied dus niet aandoen.
ik hoor graag vanjullie!
groetjes

Wij gaan in februari naar Grossarl en ben ook even benieuwd hoe zit met skipassen voor dit gebied. Wij gaan ook met kinderen. Iemand meer info? Groetjes Marc

Plaats een reactie