bereikbaarheid pistes met kleine kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kreischberg

Hallo,

Wij willen dit jaar wellicht naar Kreischberg gaan met de kerst met de hele familie (opa & oma, wijzelf en onze kinderen (3 en 5 jaar oud).
We hebben een mooie chalet gezien in de buurt van het plaatsje Stadl an der Mur.
Het skigebied zou in 10 minuten per auto bereikbaar zijn (en via een gratis trein vanuit Stadl an der Mur).
Maar als ik naar de pistekaart kijk zie ik dat de pistes die vanuit de parkeerplaats bereikbaar zijn alleen maar zwarte pistes zijn en de oefenweide en blauwe pistes zijn alleen per gondel bereikbaar volgens de kaart.
Wij zullen namelijk zeker niet alle dagen met alle man op de pistes zijn. We willen vrij zijn om soms een dagdeel naar de piste te gaan met de kids, of opa en oma komen met de kids naar de piste.
Zijn er mensen die hier zijn geweest en/of weten hoe dit in de praktijk is?

Prachtig skigebied… echter je verhaal klopt. De oefen/makkelijke pistes ligger hoger en als je naar het dorp wilt skien dan is de zwarte piste de enige mogelijkheid. Ondanks dat deze uitstekend te doen is, en in een groter gebied nooit het predicaat zwart had gehad, moet je wel enige ervaring hebben. Uiteraard heb je altijd de mogelijkheid om vanaf het mittelstation de gondel naar beneden te pakken.
De pistes zijn echter zeker de moeite waard en verkeren de gehele dag in uitstekende conditie. Ook is er qua eten en drinken halverwege de berg genoeg te doen! Opa en oma kunnen uiteraard ook een strippenkaart kopen om halverwege uit te stappen. Zo hebben wij het ook gedaan.

Bedankt voor je reactie. We hebben ondertussen inderdaad besloten om naar dit gebied te gaan dus ben erg benieuwd!

G’dag weten jullie toevallig of er nederlands sprekende leraren zijn voor een kinderskiklasje? We gaan overigens komende krokusvakantie.

Ik verwacht van wel, onze kids hadden een duits sprekende skileraar maar voor kinderen is dat vaak geen enkel probleem

ok dankje. Heb je verder nog tips ten aanzien van dit gebied?

Genieten! Is ons erg goed bevallen, volgend jaar weer terug. Wij hebben een dagje Murau gedaan, leuk oud stadje.

Plaats een reactie