sneeuwkwaliteit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

hoe is het eigenlijk met de sneeuw gesteld eind maart / begin april ?

Ik ga de laatste jaren met Pasen op skivakantie.
De condities zijn elk jaar en elke week anders en verschillen meer dan tijdens de winter:
In 2008 permafrost tot onder de 1000 m, dit jaar pas goede sneeuw (geen pap)vanaf 2500 m… . In 2005 en 2007 slecht en 2006 en 2004 goed met Pasen.
Het is meestal 50/50 als je rond de 2000-2500 m zit.
Ik zou persoonlijk voor Oostenrijk kiezen: bij warm weer is hier de lucht droger.
Dit jaar hadden we in Frankrijk( Val Thorens) elke dag wel een (nat)sneeuwbuitje.
Dus vochtig en pap vanaf 0°c.
Het is vooral belangrijk om veel noordhellingen te hebben en in Livigno zijn er dat niet veel.

Zijn het dan veel zuidhellingen ?

vooral west en oosthellingen.

ik dacht toch veel noordhellingen, ligt eraan hoe je valt

roel vooral in oostenrijk blijven

Ga al jaren naar Livigno en altijd omstreeks pasen en nog nooit slecht sneeuw of conditie,s gehad

Een toepasselijke yell voor dit jaar: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst…

er iis zelfs een skiepiste open tijdens de zomer maanden,en jka dat hangt af van de uren zon en de vries maar met pasen kan je normaal nog heel goed skien op de hoger gelegen pistens de lage pisten in het dorp zijn vanaf een uur of 11 vaker pap omdat daar dan de zon fel is en veel meer volk skiet maar gewoon zalig

en zeker geen oostenrijk daar is het vaak mistig en bewolkt in livingo heb je zon zon en nog eens zon,kan wel heel koud zijn als je dec jan of febr neemt,maar echt koud hé,het is niet voor niks dat ze het daar "het seberien van europa noemen hoor "

Wie gaat er allemaal dit jaar naar Livigno ?
Wij van 18 tot 25 Feb 2012 , voor de 3de maal.

Wie gaat er allemaal dit jaar naar Livigno ?
Wij van 18 tot 25 Feb 2012 , voor de 3de maal.

Remicheddo op 8 feb. 2012 16:02

Wij gaan voor de eerste keer. Is het een leuk ski gebied voor zowel kinderen als volwassenen. Wij zitten iets verder van het centrum. Is er een goede busverbinding.

Plaats een reactie