Herstelbewijs - positief getest 9 feb 2022, wanneer officieel "hersteld"? Na 11 dagen of 14 dagen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Leuk dat de ANWB en onze Rijksoverheid en nog vele sites meer proberen een poging te doen om de Oostenrijkse inreisregels correct over te nemen, maar het beste kun je toch kijken op de officiele site van de Oostenrijkse overheid.
Hierbij de link:
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Als ik op deze site kijk en deze tekst kopieer in google translate, dan staat er vaccinatie of hersteld PLUS en PCR. Als u geboosterd bent hoeft u geen pcr test.

Grundsätzlich gilt für die Einreise nach Österreich 2-G+. Man muss daher ein Impf- oder Genesungsnachweis und zusätzlich einen molekularbiologischen Test (z.B. PCR-Test) vorweisen. Personen, die bereits eine weitere Dosis („Booster“) bekommen haben, sind von der Vorlage eines Tests befreit.

291 / 5.000
Vertaalresultaten
Bij binnenkomst in Oostenrijk geldt in principe 2-G+. U moet dus een bewijs van vaccinatie of herstel kunnen tonen en ook een moleculair biologische test (bijvoorbeeld PCR-test). Mensen die al een andere dosis hebben gekregen (“booster”) zijn vrijgesteld van het indienen van een test.

RvRR op 14 feb 2022 11:54

en ergens anders staat nog wat ze als een booster zien. Ze zien een recente genezing ook als een booster

A recovery (within a period of 180 days) after a second vaccination (max. 270 days old) is equivalent to a further vaccination (“booster”).

*bericht bewerkt door RvRR op 14 feb 2022 14:54

en ergens anders staat nog wat ze als een booster zien. Ze zien een recente genezing ook als een booster

RvRR op 14 feb 2022 14:51

Dankjewel. Dan laat ik mijn man vanavond even kijken. Die kan Duits en Engels:)

Maar heb deze site gevonden via dit forum voor als de testen positief zijn omdat ze net hersteld zijn. Dan kan je een formulier invullen.
https://www.ris.bka.gv.at/NormDokument.wxe?Abfrage=Bundesnor…

Volgens mij (bron: vriendin woont in fiss) is dat alleen de internationale….Zij geeft aan dat het Nederlandse herstelbewijs alleen internationaal geldig is zodra je een handtekening van nl arts hebt.
Hier zelfde probleem. Jongen 12 niet gevaccineerd, 12 feb positieve test. Wij hopen wat op een negatieve pcr test zaterdag 19 feb… en dan dus ninja pass. Kans van slagen?

Gre op 13 feb 2022

Die begrijp ik niet… moet je voor een herstelbewijs ook al een handtekening van je arts hebben ? Is die GGD herstelbewijs / QR code (na 11 dagen) niet voldoende ?
Heb hier 2 ‘herstellers’ op dubbele vaccinatie (16 jaar oud) dus belangrijk puntje op de ‘i’…

alrikboonstra op 13 feb 2022 12:18

Volgens mij (bron: vriendin woont in fiss) is dat alleen de internationale….Zij geeft aan dat het Nederlandse herstelbewijs alleen internationaal geldig is zodra je een handtekening van nl arts hebt.
Hier zelfde probleem. Jongen 12 niet gevaccineerd, 12 feb positieve test. Wij hopen wat op een negatieve pcr test zaterdag 19 feb… en dan dus ninja pass. Kans van slagen?

Gre op 13 feb 2022 11:48

Die begrijp ik niet… moet je voor een herstelbewijs ook al een handtekening van je arts hebben ? Is die GGD herstelbewijs / QR code (na 11 dagen) niet voldoende ?
Heb hier 2 ‘herstellers’ op dubbele vaccinatie (16 jaar oud) dus belangrijk puntje op de ‘i’…

alrikboonstra op 13 feb 2022 12:18

Hai, ik heb mijn informatie vanuit Oostenrijkse VVV kantoor en onze gastvrouw, maar 2x gevaccineerd & herstelbewijs = booster en hoef je geen PCR en ook geen verklaring, het is prima zo. Onze dochter van 14 heeft ook 2 vaccinaties + hetstelbewijs (16 dagen als we weg gaan) en daarmee mag en kun je gewoon inreizen. Succes!!

Maris* op 13 feb 2022 12:43

Maris weet jij of het daarin uitmaakte wanneer je laatste vaccinatie was? du na 2 vaccinatie en voor herstel :)

Plaats een reactie