Drukte onderweg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schruns-Tschagguns

Hoi! Wij vertrekken volgend weekend richting Schruns (vorarlberg).
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn qua drukte op de heenweg bij aankomst gisteren? En hoe laat zijn jullie vertrokken?

Reken erop dat het laatste stuk tussen Feldkirch en Bludenz aanschuiven is als je er later in de ochtend/begin middag bent. Dat is echt een flessenhals waar het verkeer zich splitst tussen Montafon en Arlberg(tunnel).

Zaterdagmorgen om 9 uur vertrokken (Leeuwarden) en om 18 uur gestopt in Munchen ( overnachting). Het reed fantastisch ,rustig en slechts 1 file bij Ingolstad gehad. Geen vrachtauto’s en duidelijk minder vakantiegangers op de weg.

Volgens mij ligt München niet op de weg naar Montafon? Maar ik kan mij vergissen…

Mr. Slow

Volgens mij ligt München niet op de weg naar Montafon? Maar ik kan mij vergissen…

Quick op 20 feb 2022 16:58

Tenzij je vertrekt uit, laten we zeggen, Praag.
Een nuttig advies dus van @nagel door de probleemstelling vanuit meerdere invalshoeken te beschouwen! :-)

Maar op het stukje A14 vanaf Feldkirch en de 188 vanaf Bludenz zal je afhankelijk van het weer vanaf 8u wel deels in de file staan

De A61 vanaf Nederland rijdt nu goed door. Alleen op het laatste stuk bij Hockenheim zijn ze nog aan het werk. Hier goede kans op file tot aansluitig op A6, en daarna direct in de file voor de aansluiting A5.
Op de A8 sta je na 0800 uur zeker in de file bij Pforzheim, +45 min, alternatief omrijden via A6 en A81.
Daarna zal er ook file staan bij Muhlhausen, 30-60 min.
Op de A7 zijn ze bij Memmingen aan het werk, en rijdt het langzaam tussen Neu-Ulm en Memmingen, kost je ook 15-30 minuten.

Via A6 en A7 via Crailsheim, maar moet je voor Heidenheim ook met flinke vertraging rekening houden.

Onze ervaring van de laatste jaren is dat je het beste voor 0800 uur voorbij Pforzheim kunt zijn zodat je de volgende files net voor kunt zijn.
Je komt dan rond 1100 uur Bij Bludenz, met na of in het laatste stukje van de ochtendspits met zaterdag skiers, naar Schruns rijdt het dan ook wel weer door.
Na 1300 wordt het weer drukker bij Bludenz.
Vorige week geen files bij Bludenz.

Wij slapen meestal in de buurt van het vliegveld van Stuttgart, en rijden dan na 0800 uur via de A81 en langs de Bodensee filevrij naar Bregenz, en zitten dan voor 1200 uur aan de lunch in Gaschurn.

*bericht bewerkt door ericelluh op 21 feb 2022 13:20

Bedankt voor alle reacties!!!

Plaats een reactie