Montafon sneeuwzeker gebied?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

ik ben aan het kijken voor de voorjaarsvakantie 2024 bij Montafon, is dat een sneeuwzeker gebied?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 28 mrt 2023 10:28: verhuist naar juiste categorie

ik ben aan het kijken voor de voorjaarsvakantie 2024 bij Montafon, is dat een sneeuwzeker gebied?

bramvanderschalk op 27 mrt 2023 10:42

Ik ben er 4 jaar geweest. Het gebied is absoluut sneeuwzeker. De dalfadaling naar Schruns is het evenwel niet, maar laat je dit zeker niet tegenhouden. De belangrijkste pistes liggen allemaal boven 1600m… Een daguitstap naar Golm en de Gargellen zijn ook aan te bevelen als afwisseling, beiden ook heel sneeuwzeker.

*bericht bewerkt door Joy85 op 27 mrt 2023 10:50

In de voorjaarsvakantie zou ik me nergens zorgen maken over sneeuwzekerheid. Alleen het middelgebergte is dan wel eens sneeuwvrij, maar ook daar is het dan meestal oké.

Wij komen al sinds 1969 met de Pasen in montafon. Alleen in 1969 viel er nauwelijks te skiën. Er ligt over het algemeen nog sneeuw genoeg. Houdt wel rekening met papsneeuw in de middag en ijs in de ochtend. Vooral op de lagere pistes. De afdaling naar het dorp kan nog open zijn, maar zorg dan wel voor niet te nieuwe ski’s ivm stenen.

Ik lees nu pas dat je volgend jaar de voorjaarsvakantie bedoelt. Montafon is zeer sneeuwzeker. Tijdens de voorjaarsvakantie kan het druk zijn. Reserveer tijdig je onderkomen

voor accommodatie ben ik aan het kijken bij de plaatstelijke VVV’s.

Dat is een prima bron

Doe een unverbindliche Anfrage op montafon.at Krijg je veel meer dan online te vinden.

Montafon is zeker in de voorjaarsvakantie sneeuwzeker, pakt vaak als eerste een dump bij een nordstau meen ik. En bovenal een zeer gevarieerd gebied met kleinschalige, maar mooie gebieden om af te wisselen. Wij zitten zelf altijd in Brandnertal, nooit echt heel druk in de voorjaarsvakantie.

Ik ben al een aantal jaren tijdens de voorjaarsvakantie geweest in Silvretta Montafon en altijd prima kunnen wintersporten. In de slechtste jaren is het dal groen, maar zijn alle pistes prima (alleen de dalafdaling 1d in Schruns kan wel eens een twijfelgeval zijn). Ook al diverse keren in maart geweest en het is dan nog steeds goed.

Daarnaast is het naar mijn mening echt een leuk gebied om heerlijk te wintersporten.

*bericht bewerkt door WilcovanBragt op 29 mrt 2023 10:10

Wilco van Bragt

Super Sneeuwzeker gebied van december tot Pasen. Alles ligt tussen de 1800 en 2300 meter. Een enkele lift lager en een enkele iets hoger. Dit geeft vaak goede sneeuwcondities. Kom hier al 34 jaar en slechts in de jaren 90 een keer matige omstandigheden gehad. Als je zoekt naar continue naar het dorp skiën zit je hier verkeerd. Het gebeurt boven op de berg

Plaats een reactie