Bagage Liften Logistiek gezemel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Ben wel benieuwd wat ze onder bagage verstaan. Is je tas met skischoenen één bagagestuk? Je ski’s? Een mud aardappelen?

Wij kochten een enkele rit omhoog bij aankomst met kleding en eten. Volgende dag op de skipas kun je ze vaak als je wilt spullen (ski’s en schoenen o.a.) bij de auto halen. Die staat niet ver van het dalstation en dat werkt prima. Als je wel alles direct mee omhoog wilt nemen kun je een soort rolkrat met al je spullen laten vervoeren. Wij waren samen en hadden dat niet nodig, wellicht is dat met een hele familie wel een overweging.

HN65, bedankt voor antwoord, mijn kinderen zijn tieners, dus wellicht kunnen die dus voor eerste avond eigen chips en ice tea dragen naast hun onderbroeken en skibroek.

Rijden jullie trouwens in 1 keer of is slapen onderweg slimmer ?

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Ik slaap meestal onderweg ergens. Ik heb een pishekel aan haasten oid.
Vakantie begint op het moment als je thuis wegrijd. Niet als je als een gaar konijn uit de auto valt op bestemming.

echte mannen lopen naar boven,

True That ! Ik zoek wellicht iets onderweg.

*bericht bewerkt door chandler op 26 okt 2017 14:41

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

HN65, bedankt voor antwoord, mijn kinderen zijn tieners, dus wellicht kunnen die dus voor eerste avond eigen chips en ice tea dragen naast hun onderbroeken en skibroek.

Rijden jullie trouwens in 1 keer of is slapen onderweg slimmer ?

chandler op 26 okt 2017 09:45

Oh, maar dan is het probleem helemaal opgelost! En je skispullen kun je prima de volgende ochtend pas meepakken als je skipas actief is. Lekker hoor, je kinderen jouw bier en wijn laten slepen.

Wij reden het, vanuit Haarlem, gemakkelijk op 1 dag. Maar dat was wel buiten de vakanties. Zwitserland kan serieus druk zijn op de reisdagen. En je bent wel afhankelijk van de sluitingstijden van de lift natuurlijk dus een overnachting onderweg zal meer rust geven (of hou iig rekening dat je door verkeersdrukte mogelijk de laatste lift niet haalt)

*bericht bewerkt door HN65 op 26 okt 2017 16:26

Voor liefhebber: Ik heb net nog eens zitten lezen en denk toch dat je een skipas boven neemt voor alleen boven en een dal rit apart.(zoals PaddyB al zei) Je kan blijkbaar ook een skipas nemen met dalgondel erin. Daarmee zou je iedere dag gratis naar je SRV wagen in het dal (of huisje aldaar) kunnen.(voor aardappels en UNOX-worst) Deze skipas is duurder dan de skipas voor alleen bovenop het plateau.
Verder zal ik een familie pas nemen. Ga nu onderweg een slaapplek zoeken.

PS net de openhaard aangedaan laat der Winter maer kommen…

*bericht bewerkt door chandler op 26 okt 2017 17:08

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Ik zou dat toch niet aandurven, een mud aardappels in de auto laten liggen. Dadelijk stelen ze het. En dan? Zit je mooi de hele week zonder aardappels.

Zag net op kaartje dat het dorp op die Kaas-Alm boven ook een winkel heeft ! Wellicht dat ze daar ook gewoon piepers verkopen tegen een schappelijke prijs…

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Zag net op kaartje dat het dorp op die Kaas-Alm boven ook een winkel heeft ! Wellicht dat ze daar ook gewoon piepers verkopen tegen een schappelijke prijs…

chandler op 26 okt 2017 17:39

Ja, vast wel. Het is algemeen bekend dat ze in Zwitserland een aardappeloverschot hebben. Niet voor niks luidt de Zwitserse top 3: 1. Rösti 2. Keelsnoepjes 3. Paarswitte koeien.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 okt 2017 18:06

Ik zou dat toch niet aandurven, een mud aardappels in de auto laten liggen. Dadelijk stelen ze het. En dan? Zit je mooi de hele week zonder aardappels.

DrPhil op 26 okt 2017 17:16

Ik vermoed dat als jij een pan piepers op het vuur zet, je er geen zout bij doet, met de kans dat ze later net zo flauw smaken als je grappig bedoelde opmerkingen.

Ik zou dat toch niet aandurven, een mud aardappels in de auto laten liggen. Dadelijk stelen ze het. En dan? Zit je mooi de hele week zonder aardappels.

DrPhil op 26 okt 2017 17:16

Ik vermoed dat als jij een pan piepers op het vuur zet, je er geen zout bij doet, met de kans dat ze later net zo flauw smaken als je grappig bedoelde opmerkingen.

rppol op 26 okt 2017 23:35

dit vind ik dan wel weer humor. Meer woordgrappen!

echte mannen lopen naar boven,

Jongens morgen vertrek, grote paniek. Hoe alles aan te pakken. In ieder geval genoeg sneeuw en nog 1-2 meter onderweg… genoeg sneeuw om te smelten voor de piepers. Dadelijk nog even naer Appie Happy voor noodrantsoen wintor piepers…en chips en noodjes en bier wijn, worst en soep om de twee units bagage PP vol te stouwen…oja WC papier ook koffie thee limonade wijn keukenrollen en koekjes. Vergeet ik nog iets… ?

We kiezen voor overnachting in zwitserland en zaterdag ochtend kleinstukje rijden…

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

ik mag geen grapjes maken van je, maar door die mud aardappels achterin heb je straks mooi geen tractie.

Tractie ! mmm Tsja maar ik heb dat liever op de bladveren voor aangezien daar de aandrijving zit…traction avant. Anyhow ben wel net terug van Appie Happie…als oplossing heb ik nu aardappels in poedervorm genomen ! Hele week Purée dan maar .
Trouwens met 2 stuks bagage de man kun je best een eind komen…

P.S. Maar Docter Phil jij mag best grapjes maken toch…?

*bericht bewerkt door chandler op 28 dec 2017 14:49

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

O wacht, @rppol kon mijn grapjes niet waarderen. In elk geval veel plezier daar! En laat de gondel niet neerstorten.

Euhh sorry ? Ik heb daar nog wel een verhaal over … disfunctionele gondels… niet cool

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Door het gewicht van je boodschappen. Al is aardappelpoeder natuurlijk wel veel lichter 😁

Nogmaals veel plezier!

Poedersneeuw, almen vol…almen vol

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Poedersneeuw, almen vol…almen vol

chandler op 28 dec 2017 15:40

Wat mud een mens nog meer?

Liever Almen vol Poedersneeuw dan almen vol Mudder

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Als je nou wat paneermeel meeneemt kun je van die puree ook kroketten maken. Moet je wel weer je frietpan inladen ;)

We slapen nu in een aardappelkelder in kandersteg. Morgen de logistiek

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Ok we zijn gearriveerd viel goed mee. Zonder bagage kar naar boven via betten dorf. Zal vanavond wat foto’s plaatsen. SNEEUW

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Pak chips er maar bij

*bericht bewerkt door chandler op 30 dec 2017 17:27

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

null

auto op trein = fijn

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

null
Wallisser strasse met schnee

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Het parkeren schept vertrouwen

null

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

null
Men laat auto dus achter zak onder ruit.als echte aardappeleter schop op de voor zitting

*bericht bewerkt door chandler op 30 dec 2017 17:50

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Plaats een reactie