Wat kost een ski pas in Kirchberg rond 25 januari 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Oh, grappig, nooit geweten!
Hoe lang ligt deze er al?

Hou er wel rekening mee mocht je de wedstrijd piste op willen de dagen net voor en na de race, dat ze hem anders geprepareerd hebben dan dat ze het normaal in het seizoen doen.
Vaak is ie een stuk harder en ijziger. Als beginner kan dat wat lastiger zijn (wil je niet afschrikken hoor)

Oh, grappig, nooit geweten!
Hoe lang ligt deze er al?

Lukas op 18 jan 2015 22:29

Denk 2 à 3 jaar.
Je ziet de band hier op de webcam

null

Super grappig dat het topic deze wending krijgt hartstikke leuk!!

Ik denk dat we ‘gewoon’ een sapje gaan halen en de sfeer willen proeven :)

Ik heb op internet idd het FILMPJE gezien met die Nederlander die mee doet aan de race, ik was niet echt van plan zo maar even die berg af te gaan, wil 22 wel een stukje proberen :)

Oh, je hebt het over die band.
Die ligt er inderdaad al een tijdje, maar ik heb het over beneden in het dal. ;)

Ik heb op internet idd het FILMPJE gezien met die Nederlander die mee doet aan de race, ik was niet echt van plan zo maar even die berg af te gaan, wil 22 wel een stukje proberen :)

coriien op 19 jan 2015 14:08

Goed idee van de 22!
Erg mooie piste bij goede sneeuw. :)

Oh, je hebt het over die band.
Die ligt er inderdaad al een tijdje, maar ik heb het over beneden in het dal. ;)

Ik heb op internet idd het FILMPJE gezien met die Nederlander die mee doet aan de race, ik was niet echt van plan zo maar even die berg af te gaan, wil 22 wel een stukje proberen :)

coriien op 19 jan 2015 14:08

Goed idee van de 22!
Erg mooie piste bij goede sneeuw. :)

Lukas op 19 jan 2015 18:21

Oh nee daar in het dal is volgens mij nog niks aan gedaan, zou wel fijn zijn inderdaad.

Super grappig dat het topic deze wending krijgt hartstikke leuk!!

Ik denk dat we ‘gewoon’ een sapje gaan halen en de sfeer willen proeven :)

Ik heb op internet idd het FILMPJE gezien met die Nederlander die mee doet aan de race, ik was niet echt van plan zo maar even die berg af te gaan, wil 22 wel een stukje proberen :)

coriien op 19 jan 2015 14:08

22 is inderdaad ook een mooie piste en leuk om te piste. Als de 27 open is moet je die ook zeker een keertje doen, een heerlijke dalafdaling die vaak erg rustig is.

22 is inderdaad ook een mooie piste en leuk om te piste. Als de 27 open is moet je die ook zeker een keertje doen, een heerlijke dalafdaling die vaak erg rustig is.

Joris3 op 19 jan 2015 20:20

Helemaal waar, alleen helaas wel vaak gesloten.

22 is inderdaad ook een mooie piste en leuk om te piste. Als de 27 open is moet je die ook zeker een keertje doen, een heerlijke dalafdaling die vaak erg rustig is.

Joris3 op 19 jan 2015 20:20

Helemaal waar, alleen helaas wel vaak gesloten.

Lukas op 19 jan 2015 20:41

Helaas wel inderdaad. Waar ga je naar toe dit jaar?

Zillertal 3000, we zitten in Mayrhofen. :)
Ben benieuwd hoe het daar is!
Jij?

Nooit geweest, geloof wel dat het een leuk gebied is.
Naar Kitzbühel/Kirchberg

We gaan het zien!
Tof!

Mayrhofen is echt TOP!!

Wat ik wel las is dat er in Kirchberg stukken op de piste zijn waar je best veel moet lopen voor borders klopt dit?
heb natuurlijk geen stokken :P

Dit weekend gaat er weer sneeuw vallen! en voor die 4 dagen ben ik allang blij dat ik gewoon lekker me ding kan doen!

Wat ik mij kan herinneren (maar ik zat meestal aan de kant van Hollersbach met af een toe een dagje Kirchberg) is het einde van de 25b (dalafdaling Fleckalmbahn) vrij vlak dus moet je de vaart erin houden. Ook heb ik hier wel eens moeten klunen omdat er een weg doorheen loopt.
Verder boven op de toppen van de Ehrenbach, Steinberg en Pengelstein zitten wat vlakkere paden maar die zijn zover ik weet niet echt lang (en heb je volgens mij overal bijv ook bovenaan Gerlos als je richting Zell gaat)

En gewoon je hand uitsteken en er is altijd wel een skier die je wilt slepen ;-)

Thanx @Togi!

Ik neem een piste kaart op me telefoon mee, dan nemen we maar rood :P

Mayrhofen is echt TOP!!

Wat ik wel las is dat er in Kirchberg stukken op de piste zijn waar je best veel moet lopen voor borders klopt dit?
heb natuurlijk geen stokken :P

Dit weekend gaat er weer sneeuw vallen! en voor die 4 dagen ben ik allang blij dat ik gewoon lekker me ding kan doen!

coriien op 21 jan 2015 09:17

Ja, er zijn in dit gebied wel een aantal (verbindings)paden waar je als boarder best veel moet lopen. Zorgen dat je genoeg vaart opbouwt en anders hopen dat iemand zijn skistok uitsteekt ;)

Als het goed is wordt de 27 nu met sneeuwkanonnen geholpen! En is er een 27a bijgevoegd vanuit top pengelstein… Is er al ervaring met deze update door iemand?
Wij gaan dit jaar van 14 t/m 21 maart naar kirchberg, hopelijk zijn dan de dalafdalingen ook open!

LA NORMA😍☃️

De 22 is idd een mooie lange piste! Zeker een aanrader!
Wij hebben nog nooit skiroutes gedaan maar als er open zijn willen we die graag doen, iemand hier ervaring mee in kirchberg?

LA NORMA😍☃️

Als het goed is wordt de 27 nu met sneeuwkanonnen geholpen! En is er een 27a bijgevoegd vanuit top pengelstein… Is er al ervaring met deze update door iemand?
Wij gaan dit jaar van 14 t/m 21 maart naar kirchberg, hopelijk zijn dan de dalafdalingen ook open!

Piefke op 21 jan 2015 17:23

Ik ga van 22 februari tot en met 1 maart naar Kirchberg, dus kan daarna laten weten hoe de nieuwe 27a is. Skiroutes wel al ervaring mee. Vooral de 34 is een mooie route, je moet daarna wel een taxi pakken of een stukje lopen om bij Jochberg weer omhoog te gaan. De routes zijn soms wel wat lastiger om te skiën, worden niet geprepareerd. Vorig jaar meegemaakt dat er soms plekken kaal waren, dag daarna was de route ook gesloten. Maar zeker doen als ze open zijn!

@joris3,
Bedankt, hopelijk is dan de 34 open!
Ik zie graag je reactie hier verschijnen over de 27a.
Een goede en sneeuwrijke vakantie alvast!

LA NORMA😍☃️

@Piefke
Bedankt. En het zou natuurlijk mooi zijn als er iemand al eerder naar toe is geweest en het al laat weten op het forum. De 27 is nu trouwens dicht, net als bijna de hele winter helaas.

@Joris3,
Ik had nog niet gekeken ofdat de 27 open was deze winter, maar ik begrijp dan hieruit dat er nog geen sneeuwkanonnen staan wat wel de bedoeling was!
Aankomend weekend moet er weer wat sneeuw vallen en volgende week sneeuw van betekenis dus dat gaat alvast de goede richting op.

LA NORMA😍☃️

Ga het jullie aankomende week vertellen! Probeer wel een update te plaatsen ☺️

Ga het jullie aankomende week vertellen! Probeer wel een update te plaatsen ☺️

coriien op 22 jan 2015 08:12

Veel plezier op je vakantie en we horen het van zelf wel, kan ook als je terug bent hoor :) @Piefke ja dat zag ik ook inderdaad en we zullen van @coriien horen hoe het was!

Goedemiddag,

Ik ga samen met een groep van in totaal 7 man, 5 dagen skiën in Kirchberg. Nu ben een beetje aan het oriënteren op de skipassen/ gebieden wat zijn de kosten.

Kan je hem aan de baan zelf kopen of is het handiger hem via internet alvast aan te schaffen?

Hoor graag jullie advies en jullie ervaringen!

:D

coriien op 30 dec 2014 12:36

blijf deze onzin er op staan

@coriien, helemaal top. Ik wens je een heerlijke poederweek;)
En als je met de 3s bahn bij pengelstein oversteekt richting de nog als enigste lange sleeplift de F8 gauxjoch dan heb je daar piste 64 waar je ontzettend lekker hard vanaf kunt. En ben je als 1ste in de ochtend boven bij pengelstein neem dan zeker de 29a en zeker als snowboarder NIET de 29!!! De 29a is dan te vergelijken met de 64 alleen is de 29a vanaf de middag compleet naar de klote;) en de 64 niet.
En dan hebben @Joris3 en ik weer een update na je vakantie!!!

LA NORMA😍☃️

blijf deze onzin er op staan

ruudboehle op 22 jan 2015 11:35

Wat is het nut van deze reactie?

We gaan het zien eerst zondag maar even naar de piste en dan de hahnenkammenrennen!

Goedemorgen!!

Wat een mooi gebied!

Zondag meteen de berg opgegaan, wel erg mistig en sneeuwval maar dat mocht de pret niet drukken!
Was op sommige stukken best eng want je wist niet waar de piste liep.
Hanhnenkammen zijnde niet meer naar toe gegaan aangezien het zicht heel slecht was en de rest van de groep het wel goed vond na de middag op de berg zweten.
Maandag echt een prachtige dag gehad met veel zon!!! Heerlijk mooie pistes en lekker gegeten op de berg.

Nu wakker met een klein katertje van de eisbar… En het sneeuwt weer hard. Dus of we vandaag gaan skiën en boarden is de vraag… Eerst zo maar eens ontbijten.

Piste 26 is ook niet helemaal top eeen stukje voor borders… Na het zwarte stukje is echt een stukje lopende dat overleef je wel.
16 is opzich ook wel een mooie piste.
Gister wel een hele mooie rode genomen on de buurt van de zwarte 34
Waren niet van die bulten sneeuw wat er op de 26 veel lag.
Helaas is de 25 dicht maar goed er zijn ergere dingen.

Nou ga snel ontbijten en kijken wat we gaan doen vandaag!

1 ding weten we wel zeker vroeg beginnen met apreski aangezien Dries roelvink komt optreden in de eisbar…

Plaats een reactie