Welke skischool in Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

In de voorjaarsvakantie gaan we naar Kirchberg. We zitten in het dorp aan de rand, het meest in de buurt bij de Maierlbahn.

Mijn kinderen 13 en 14 jaar (jongens) zijn redelijk gevorderd en komen redelijk zelfverzekerd een zwarte piste af. Ze skiën sinds ze 4 jaar oud zijn. Omdat we vanwege corona al een tijdje niet geskied hebben, gaan ze een aantal dagen skiles nemen. Er zijn meerdere skischolen in Kirchberg en we weten niet welke te kiezen.

Heeft er iemand tips?

Ik ben met name geïnteresseerd of er tienergroepen zijn (of dat alle leeftijden bij elkaar zitten), of de skigroepen in het gebied zelf skiën (en niet alleen op een enkele piste/berg) en waar de skigroepen tussen de middag eten (in het skigebied of in de lunch terug naar het dorp om daar te eten).

Ik ben benieuwd.

Ik hoop voor jullie dat jullie de 2 week van de voorjaarsvakantie gaan, want in de 1e week lijkt alles vol te zitten.
Bron: https://www.checkyeti.com/

-skischool Kirchberg betekent verzamelen in het dorp en met de bus (meestal) naar de fleck.
Lunch op de berg.

-skischool alpin profis is bij het dalstation van de Maierl. Lunch ook op de berg.

Met gevorderden gaan ze sowieso het gebied door.

In jullie geval zou ik zeker voor de tweede optie kiezen.

Totales Vollidiot

Ik hoop voor jullie dat jullie de 2 week van de voorjaarsvakantie gaan, want in de 1e week lijkt alles vol te zitten.
Bron: https://www.checkyeti.com/

Arjann op 27 jan 2023 13:43

We gaan gelukkig de tweede week :-)

-skischool Kirchberg betekent verzamelen in het dorp en met de bus (meestal) naar de fleck.
Lunch op de berg.

-skischool alpin profis is bij het dalstation van de Maierl. Lunch ook op de berg.

Met gevorderden gaan ze sowieso het gebied door.

In jullie geval zou ik zeker voor de tweede optie kiezen.

Kdtl op 27 jan 2023 14:31

Thnx voor je reactie. Geeft Alpin Profis ook les aan tieners? Ik zie op hun website eigenlijk alleen een kinderland en volwassenen. Mijn kids willen eigenlijk niet met ‘boomers’ skiën, want dan zouden ze ook met hun vader mee kunnen gaan. Dat is vooral niet cool ;-)

Weet je toevallig of skischool Kirchberg wel tienergroepen heeft?

Ter info: bij navraag bij de scholen, gaf Skischule Kirchberg aan dat zij tienergroepen (ook voor gevorderden hebben). Skischule Alpin profs geeft aan dat zij vol zitten in de gevraagde periode en Snowsports Kirchberg geeft aan dat zij dat (of er tienergroepen zijn) pas kunnen bepalen nadat iedereen heeft voorgeskied (en ook dat zij nog voldoende plek hebben).

Klinkt goed. Skischool Kirchberg zijn gewoon nette lui en hebben prima leraren.

Ik zou wel proberen af te stemmen dat je kids na de lessen zich bij jullie mogen voegen ergens bij een lift of zo. Anders worden ze weer meegenomen naar het dorp. Dat is onhandiger.

Totales Vollidiot

En (in eigen straatje praten :-)) Boomers kunnen best cool zijn :-)

Totales Vollidiot

Plaats een reactie