inreizen met rode QR code maar met medisch certificaat I of H ingevuld door huisarts.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel

“Weer een typisch geval van Hollanders die het beter weten en met hun vinger staan te wijzen.”

“Ik ben zelf Nederlandse, woon 17jr in België en ik stoor me mateloos aan het veelal opgeheven hollandse vingertje.”

G11ling op 26 jan 2022 19:51

Dan hoef ik me als Belg alvast niet aangesproken te voelen 😂.
(en ik kan de ironie van die circulaire referentie naar waarde schatten 🙃)

Voor Oostenrijk moet echter je hetstelbewijs minimaal 14 dagen oud zijn, en daar heeft TO een probleem, omdat zijn laatste positieve test dat nog niet is.

Suuski op 26 jan 2022 21:16

Van daar een dokter die verklaart dat ik niet meer besmettelijk ben. De huisarts volgt mij op, die mensen hebben gestudeerd en zijn ook wel de meest geschikte mensen op zo een certificaat in te vullen. De Oostenrijkse regering neemt er zelfs vrede mee met dat papier, want het is door hen opgesteld. Ik wou niet stiekem ziek vertrekken en me niet aantrekken dat anderen besmet zouden geraken. Ik deed ook mijn. Isolatie 7dagen mooi uit en ben sinds maandag terug aan het werk ondanks mijn rode cst. Zo willen de politiekers in België dat nu eenmaal. Werken mag (geen essentieel beroep trouwens) maar vrije tijd beperken ze met die 12 dagen CST.

Kris1980 op 26 jan 2022 21:43

Fijn dat je dat opgehelderd hebt, uit je eerste post kreeg ik de indruk dat je wel ziek wilde vertrekken omdat je koste wat kost op vakantie wilde. Want ookal heeft jouw huisarts gestudeerd, als jij hem niet hebt bezocht op 8 januari, kan die alleen afgaan op jouw getuigenis.

Doe wel jezelf een lol en ga nooit meer een vaccinatie halen als je koorts hebt. Met covid is het risico vooral dat je anderen besmet, maar bij andere vaccinaties kun je dan ook zelf flink ziek worden.
Fijne vakantie.

Plaats een reactie