Route door duitsland baustelle

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kufstein

Ben benieuwd wie er recente ervaringen hebben met de wegwerkzaamheden onderweg in duitsland richting kufstein en wat de beste en snelste route op dit moment is vanaf arnhem?

In het volgende topic wordt uitgebreider ingegaan op de verschillen. Scroll even door naar de laatste pagina’s voor de recentste ervaringen: https://www.wintersport.be/forum/topic/176181

1 ding is zeker, baustelle verkomen in Duitsland is een illusie. Gewoon googlemaps aan als navigatie, die houdt in principe overal rekening mee.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die ooit een rit naar de Alpen door Duitsland heeft gemaakt en geen overvloed aan baustellen heeft gezien?

🏂

Wij zijn vorige week vrijdag rond de middag vertrokken… En hebben heerlijk gereden. Wel baustelle dus 8o moeten rijden… mogen rijden… Maar afgelopen zomer veel stil gestaan in baustelle. Nu benieuwd naar morgen… of mee of tegen zit. Ik hoorde op vakantie dat op vrijrag rijden niet fijn was. Tja. Denk geluk hebben…
Zomer vonden wij veel intenstiefer terug op zondag zonder vrachtwagens.
Maar toen veel stil in baustelle

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die ooit een rit naar de Alpen door Duitsland heeft gemaakt en geen overvloed aan baustellen heeft gezien?

Martin9 op 25 feb 2022 20:13

Onze laatste reis door Duitsland was eerlijk gezegd bijzonder aangenaam en efficiënt. Nauwelijks baustelle gezien, zeker geen langere of met oponthoud. De enige noemenswaardige bouwwerf bevond zich op de A61 in Rheinböllen.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 25 feb 2022 22:22

Vandaag opgereden en via kassel gereden, eigenlijk super relaxed gereden, weinig baustellen en niet heel druk.
Pas na Neurnberg begon de drukte.

Vandaag heb ik een keertje geluisterd naar mijn navigatie. Ik rijdt altijd via de A3 (koln Frankfurt, Würzburg, Nürnberg en München

Nu wilde hij via de A44 en A7 Kassel Fulda Bamberg Nürnberg. Nog nooit zo relaxed gereden, mijn broer is ander half uur eerder vertrokken, wij zaten al aan het bier toen hij aan kwam

*bericht bewerkt door marklit op 25 feb 2022 23:16

Ik lees net de post boven me met hetzelfde advies 😉

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die ooit een rit naar de Alpen door Duitsland heeft gemaakt en geen overvloed aan baustellen heeft gezien?

Martin9 op 25 feb 2022 20:13

Een rit door Duitsland zonder baustellen, waarvan sommigen jarenlang duren, is als een Fernpass zonder files op zaterdag…dat bestaat gewoon niet.

Life is what happens while you were checking your phone

Kassel, Fulda, Bramberg en dan Nürnberg is momenteel veel, veel fijner dan door het Ruhrgebied. Veel navigatiesystemen komen zelf pas met het alternatief als je Nürnberg als bestemming instelt, het geldt zeker niet voor iedereen als optie, maar het is echt een alternatief om te bekijken.

/met hierboven dus.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik vind ze dit jaar wat minder vertragend. Tip voor de terugweg: links houden. Sommige hebben dan een fysieke rijbaan splitsing en de linker baan gaat sneller

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand is die ooit een rit naar de Alpen door Duitsland heeft gemaakt en geen overvloed aan baustellen heeft gezien?

Martin9 op 25 feb 2022 20:13

Onze laatste reis door Duitsland was eerlijk gezegd bijzonder aangenaam en efficiënt. Nauwelijks baustelle gezien, zeker geen langere of met oponthoud. De enige noemenswaardige bouwwerf bevond zich op de A61 in Rheinböllen.

Mathijs! op 25 feb 2022 22:18

Ik ben vandaag teruggereden uit Wagrain via de 8
Via München en de 3. En ik moet zeggen dat het ondanks een drukke vakantie wissel dag was het heel aangenaam verliep. 5 u vanmorgen gaan rijden 1630 thuis vlakbij Haarlem.

Maar er waren wel veel baustellen die inderdaad weinig vertraging gaven. De linker losse baan pakken scheelt vaak een hoop zoals hierboven ook gezegd wordt. Alleen de 3 is het hele weekend afgesloten bij Oberhausen en die werd gek genoeg niet tijdig aangegeven door Google, we werden uiteindenlijk gewoon de 61 via Aachen Venlo opgestuurd.

Conclusie: veel baustellen en door vroeg te vertrekken ook weinig noemenswaardige files gehad. 11.5uur vind ik vrij acceptabel op een zaterdag in de vakantie.

🏂

Plaats een reactie