Niks eten is oprotten hier!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Dan zeg je er wel wat bij Easyrider…‘met respect’ En dat was nou volgens mij net hetgene er ontbrak vlgs topic starter.

Als ik al voldoende drankjes heb besteld in een of andere tent en ik heb er ook nog uitgebreide lunch genuttigd, we blijven dan nog even plakken en mijn kind wil op een gegeven moment een koekje, dan krijgt hij een koekje.

Het gaat toch om inkomsten ?! Een uitbater verdient op zo’n moment toch meer aan ons, dan aan een groep van 6 die een tafel 2 uur bezet houdt op 1 drankje p.p. Maar da’s dan geen probleem ???

Het lijkt mij dat bepaalde situaties naar redelijkheid benaderd kunnen worden. Een stel dat 75,- verteerd en een klein kind een koekje uit eigen zak geeft, daar heb je toch meer aan dan aan die groep die 1 drankje pp neemt a totaalprijs van misschien 20,- !!!

Als jij zo’n goede klant bent van die uitbater, dan kun je het toch ook beleefd vragen? Waarom die drempel om iets beleefd te vragen? 9 van de 10 keer haalt de uitbater gratis iets te voorschijn voor de koters van goede klanten. Ik snap de (veelal denkbeeldige) woede niet tegen uitbaters van restaurants. Die mensen werken vaak lange dagen en een beetje meer respect mag best wel. De pacht van het terras en inhuur van personeel zal ook niet goedkoop zijn.

Ik kreeg trouwens vroeger geen koekje vlak na het eten, maar dat was vroegah :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Omdat ik geen zin heb om weer oogcontact te moeten zoeken met een bediende. Omdat ik van mening ben dat geen criminele actie onderneem met het geven van een koekje.

Ik kreeg ook geen koekje na het eten. Maar dat was dan thuis, met de normale pot. Kleine kinderen geven niet zoveel om bv een volwassen menu spaghetti, die happen een beetje met de ouders mee. Met als toetje het "koekje". Tis tenslotte ook voor hun vakantie he.

Op vakantie is alles toch net even wat anders, of eet jij thuis ook dagelijks je lunch in een restaurant ?!

Wat bedoel je met "die happen met de ouders mee"? Ze krijgen toch wel een eigen bord met eten of bestellen jullie één bord met eten en drie vorken?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de eerste woorden van de uitbater "jetzt abhauen" waren…

Er zijn dus genoeg uitbaters die het wel snappen. Als je niet moeilijk doet over een kleine kinderconsumptie die uit eigen zak genuttigd wordt (wat verdien je nou aan een klein kind in 2 urrtjes tijd), hou je de ouders ook tevreden. Die blijven langer hangen, bestellen meer drankjes en komen de dagen erna weer terug…kassa.

Jacquelien op 12 feb. 2013 10:55

Mee eens, beiden partijen profiteren op die manier: de uitbater meer omzet, de klant een betere service. Een rondje drank voor 5 volwassenen terwijl de kleine zijn Liga of boterham eet, komt al snel op 25 euro. Hoeveel zakjes chips of snickers denk je dat je een kind kunt slijten in de tijd dat een volwassene zijn drankje drinkt? Ik krijg de indruk dat er weinig ondernemers onder de reageerders zijn.

Ja Constant…wij nemen 1 bord eten met 3 vorken !!!

Tuurlijk niet. Maar als er in het betreffende restaurant net niet iets geserveerd wordt waar je kind dol op is, dan ga je niet een volwaardig menu voor Jan Doedel bestellen. Dan prikt het kind een paar vorkjes met de vader of moeder mee.

En over dat alsmaar moeten vragen of je kind een koekje mag eten… Wordt er door de uitbater wel eens gevraagd of we, gezien de leeftijd van het kind, misschien een kindervariant op de 1/2 liter appelsap willen ? Ehhh, nee…want die variant is er gewoonweg niet.

Let wel, het gaat hier over een kleuter. Vanaf een bepaalde leeftijd mag je verwachten dat een kind is opgevoed is wat betreft eetgedrag en dus ook gewoon van de kaart eet. Het is allemaal niet zo zwart-wit hoor, of bestellen jullie voor een baby in een koffiebar in Nederland ook een glas koemelk van de kaart?

Er zijn dus genoeg uitbaters die het wel snappen. Als je niet moeilijk doet over een kleine kinderconsumptie die uit eigen zak genuttigd wordt (wat verdien je nou aan een klein kind in 2 urrtjes tijd), hou je de ouders ook tevreden. Die blijven langer hangen, bestellen meer drankjes en komen de dagen erna weer terug…kassa.

Jacquelien op 12 feb. 2013 10:55

Mee eens, beiden partijen profiteren op die manier: de uitbater meer omzet, de klant een betere service. Een rondje drank voor 5 volwassenen terwijl de kleine zijn Liga of boterham eet, komt al snel op 25 euro. Hoeveel zakjes chips of snickers denk je dat je een kind kunt slijten in de tijd dat een volwassene zijn drankje drinkt? Ik krijg de indruk dat er weinig ondernemers onder de reageerders zijn.

Gast626 op 12 feb. 2013 12:05

Ook mee eens maar…het ligt wel aan het tijdstip. Een uitbater zal tijdens de lunchtijd z’n tafeltjes duurder willen verkopen dan in de morgen of na lunchtijd. Een tafeltje met 5 personen met alleen drank zal dan minder gewaardeerd worden als een tafeltje met 5 personen met drank PLUS een hapje/maaltijd. En als dat tafeltje met alleen drank dan ook zelf meegenomen snacks/eten gaat zitten verorberen kan ik me een reactie goed voorstellen ook al is het voor het kind. Hij spreekt natuurlijk de ouders aan.

Buiten de lunchtijd moet een uitbater tevreden zijn als ie een tafeltje vol krijgt, ongeacht welk product er uit zijn schappen geconsumeerd wordt. Ik zie 's middags na de lunch nooit volle,afgeladen pistehutjes/restaurants. Dat er dan een snoepje of broodje wordt uitgedeeld aan een kind zal dan ook vaak geen probleem zijn.

Ja Constant…wij nemen 1 bord eten met 3 vorken !!!

Tuurlijk niet. Maar als er in het betreffende restaurant net niet iets geserveerd wordt waar je kind dol op is, dan ga je niet een volwaardig menu voor Jan Doedel bestellen. Dan prikt het kind een paar vorkjes met de vader of moeder mee.

Jacquelien op 12 feb. 2013 12:07

Twee vorken voor één bord dus :-) .

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Nou, 1,25 vork per bord zoals ik al uitlegde. Maar wat is je point nu eigenlijk met dat aantal vorken per bord ?

Alhoewel er genoeg restauranthouders zijn die het niet erg zullen vinden, is het geen vanzelfsprekendheid dat deze oerhollandse vakantie-zuinigheid overal is toegestaan.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Je mist gewoon echt totaal het lijntje in deze discussie Constant.

Waarschijnlijk is Constant een single (why o why?) alleen reizende man zonder kinderen, logisch dat je het dan niet begrijpt.

Aaahhhh, zal dat het zijn ;-)

Alhoewel er genoeg restauranthouders zijn die het niet erg zullen vinden, is het geen vanzelfsprekendheid dat deze oerhollandse vakantie-zuinigheid overal is toegestaan.

Constant op 12 feb. 2013 14:15

Dat jij denkt dat dit met zuinigheid te maken heeft zegt meer over jou dan over de topic-starter vrees ik. Zoals de waard is …

Ik vind dat het nu wel klaar is. De TS weet nu wel wat anderen ervan vinden.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de eerste woorden van de uitbater "jetzt abhauen" waren…

Gast025 op 12 feb. 2013 11:57

Nee, zijn eerste woorden waren "Komm". We werden net niet met de arm getrokken. Zijn reactie stak vol frustratie… (En we zullen idd niet de eerste en enige geweest zijn en daarom dat hij misschien zo reageerde.) Had hij het op een andere manier gezegd had ik er geen probleem van gemaakt. Maar zo behandel je niemand. Hij bleef aan de tafel staan tot het restje van het drinken op was.

Maar we weten het ondertussen. Zullen er volgend weekend "rekening" mee houden.

Hallo

Ik ben … 44 jaar oud.
Al heel mijn leven ben ik gefrustreerd en ik moet koste wat het kost altijd mijn gelijk halen.

Ra ra ra wie ben ik?

Hallo

Ik ben … 44 jaar oud.
Al heel mijn leven ben ik gefrustreerd en ik moet koste wat het kost altijd mijn gelijk halen.

Ra ra ra wie ben ik?

Kwan op 12 feb. 2013 17:03

Een forum is een open uitlaatklep, dit versta ik wel. Maar ik betwijfel toch of sommigen zo in real-life tegen iemand reageren…

Ik heb een nieuw topic voor jullie geopend :) De winnaar wordt beslist by public vote

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

De winnaar mag een eigen gesmeerd broodje eten in een horeca gelegenheid naar keuze?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@RV2980,

Dan ben ik toch ontzettend blij dat jij je laadklep hier open hebt gedaan. Zelden zo gelachen om nietszeggend gezeur. Graag in juli nog een keer dan hebben we in de zomer ook wat te grijnzen.

@RV2980,

Dan ben ik toch ontzettend blij dat jij je laadklep hier open hebt gedaan. Zelden zo gelachen om nietszeggend gezeur. Graag in juli nog een keer dan hebben we in de zomer ook wat te grijnzen.

Gast458 op 12 feb. 2013 18:17

Dat is nu juist de grap in juli zul je dit nooit meemaken. Dan hangt er een totaal andere sfeer in de bergen en in de berghutten. Er hoeft niet meer zoveel geld verdient te worden en er zijn geen gestresste vakantiegangers die geen minuut van hun duurbetaalde skivakantie willen missen.

Het zal me niet in dank worden afgenomen op een wintersportforum, maar doe mij de zomer in de bergen maar :-) (jammer alleen dat je dan niet kunt skiën, want dat blijft nu eenmaal een heerlijke sport)

Don`t eat yellow snow

Yo-han? Hoewel het zeker vermakelijk is voegd dit allemaal niets meer toe, mag er een slotje op dit topic?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Dan jij meer dan ik, hadden een mooie zomervakantie tot we een klapband kregen met de caravan.

Vorig jaar Les Menuires na een drankje vriendelijk verzocht wat te eten te bestellen of anders graag plaats maken voor gasten met eten. Buiten op het terras was er misschien nog wel plek. Was ook redelijk weer dus de waard verklaarde ons bijna voor gek. Dit jaar er weer prima gezeten en ook deze keer wat gedronken.

Grappig dat het over opvoeding en gemak gaat en niet eens meer om het wel of niet service verlenen. Snapt constant volledig, denk er zelf ook over, maar ja geen kids en ach die van jou zijn voorbarig en die van anderen niet. Service hoort er te zijn, maar mag nooit afgedwongen worden (zeker niet voor kinderen ;-) )

euh... doen!?

Hallo

Ik ben … 44 jaar oud.
Al heel mijn leven ben ik gefrustreerd en ik moet koste wat het kost altijd mijn gelijk halen.

Ra ra ra wie ben ik?

Kwan op 12 feb. 2013 17:03

Ikke, ikke!! Oh nee, ik ben niet 44 ;-)

@bartus

Waarom wil jij bepalen dat er een slotje op dit topic komt? Je wilt jezelf graag zien als hogere op dit forum, maar dat ben jij absoluut niet bartus.

Boem… Precies waar het in dit topic omgaat gast196. Volgens mij was het verzoek geen inhoud te plaatsen zonder toegevoegde waarde. Daar hoort Bartus vraag idd ook niet bij, maar gezien antwoorden zoals hierboven een verzoek aan de moderators.

Yohan kom maar weer in met je troonrede!

Netvtrouwens weer wazige service… Komen restaurant binnen, vriendelijk welkom geheten. Met hoeveel? Nou 2. Kijk kijk… Reservering gedaan? Nou nee. Helaas vol… Vreemde situatie en dus maar een tent op gezocht die ons bekend was… Toch lekker gegeten :-)

euh... doen!?

Plaats een reactie