Tips gezocht Zell am See

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Hallo wil even inhaken op een vraagje van Jan, wij gaan met oud en nieuw. Welke liften/gondels zijn het minst druk in de ochtend? De areithbahn of de expres om de schmitten op te komen?
Alvast bedankt. Rob.

Gast260 op 12 dec. 2012 23:00

Heb nog nooit echt lange wachtijden gehad bij de Areithbahn gaat allemaal vrij snel.

Bedankt! staan toch weer wat handige tips op de site.

Michel,

Was dat ook zo in de vakantie periodes of is de express dan rustiger?

Mvg,

Les.

Als je in Zell am See ben,moet je s’avonds zeker een ijshockeywedstrijd van de Zeller Eisbaren gaan bekijken,altijd spektakel.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Hallo allemaal,

Wij zijn net terug uit Zell Am See of eigenlijk Viehhofen net buiten Z. am See in het park Landal. Het was prachtig, lekker sneeuw en een prima tijd gehad. We zijn 2 dagen wezen rodelen in Bramberg am Wildkogel, 14km rodelbaan !

We hebben de slee’s gehuurd bij “Kaspar’s Smaragd” en dat maakt een groot verschil, betere slee’s zijn er niet. Het was TOP, geweldig, snel, spannend, stoer en enorm kicken. Dit kan ik echt iedereen aanraden eens te doen, was echt supergaaf, we zijn op 1 dag 3x geweest en uiteraard onderweg even wat gegeten, want halverwege de rodelbaan is een hele gezellige blokhut waar je lekker kunt eten en drinken in Oostenrijkse stijl.

Kortom het was TOP !

Misschien nog tips voor een echt Oostenrijks restaurant ?

Ralfie op 11 dec. 2012 17:06

ja zeker, wel een klein stukje rijden, maar deze is een absolute topper : http://www.woertherhof.at/pages/de/home.php

het restaurant heet Gusto en zit net voorbij Rauris echte verse Oostenrijkse gerechten en echt het ritje waard!

(zie net dat je al terug bent…)

Hallo allemaal,
Wij hebben een appartementje geboekt bij Landal in Zell am See. Wij zijn nog nooit in Oostenrijk geweest en gaan er niet heen om te skiën. Dus lekker eten, shoppen, rodelen, rondje rijden, wandelen enz enz.
Hebben jullie tips voor ons ?
We hebben uiteraard veel vragen, bv hoe komen we boven op een berg zonder skies om daar bv te lunchen ?
Of rij je met de auto naar het dorp Zell am See en parkeer je daar ergens ?
Dus kortom alle info is meer dan welkom… ;-)
Ralfie

Ralfie op 10 dec. 2012 08:20

Tip van de dag voor zell am see en Kaprun
Ga eens eten in de Dorfskrug in Kaprun, sensationeel mooi en lekker. Wel voor de zekereiod van te voren bellen tis vaak vol maar zeker de moeite waard probeer eens de knoflooksoep, succes

Pedro.

verder neem een kijkje en maak eeen wandeling over de bevroren zell am see, ook mooi

Michel,
Was dat ook zo in de vakantie periodes of is de express dan rustiger?
Mvg,
Les.

Les op 16 dec. 2012 13:39

Ik ben daar alleen in de vakantie periodes geweest.

Net terug uit Zell am See, 1e 3dagen top weer gehad, zon, blauwe lucht etc. Helaas laatste dag prut regen in het dal, maar dan wel weer veel sneeuw op de top. Afgelopen nacht/ochtend veel gesneeuwd, dus als je nog gaat, er ligt nu overal genoeg!
Bij geen 1 gondel lange wachtrijen gehad!

Weet iemand of de salzburger superskicard / kitzbuhler alpen all star card ook toegang geven tot alle skibussen in de gebieden waar ze geldig zijn? (het gaat mij met name om de postbus tussen Zell am See en Saalbach)

Ja daar is de kaart ook voor geldig, op de achterzijde van de pistekaart die je overal kan krijgen zijn de tijden en vertrekplaatsen van de bussen vermeld!

Grt Les.

Viehhofen

Ralfie op 10 dec. 2012 11:02

dan is hinterglemm ideaal om even nar boven te gaan met de gondel je kunt ook wel terug wandelen, zullen wel winterwandel routes zijn

@ Jan. Hier staat het complete Zell am See-Maishofen-Saalbach-Hinterglemm busschema: http://www.saalbach.com/fileadmin/user_storage/saalbach_com/…

Eten 's middags bij de Pinzgauer Hütte onderaan bij piste nr 7 en liftje nr 17. Geweldige tent met uitzicht over het dal en terug wordt je met een lang touw en een sneeuwscooter weer teruggebracht. Heerlijk eten daar!

One mans intermediate is another mans expert

@ Jan. Hier staat het complete Zell am See-Maishofen-Saalbach-Hinterglemm busschema: http://www.saalbach.com/fileadmin/user_storage/saalbach_com/…

PHT op 7 jan. 2013 19:45

Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar toch bedankt! De vraag was eigenlijk of je er ook met de grotere skipassen van gebruik kon maken maar dat kan dus :)

@ sander, zal ik zeker eens gaan doen, klinkt goed!

@ Jan. Hier staat het complete Zell am See-Maishofen-Saalbach-Hinterglemm busschema: http://www.saalbach.com/fileadmin/user_storage/saalbach_com/…

PHT op 7 jan. 2013 19:45

Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar toch bedankt! De vraag was eigenlijk of je er ook met de grotere skipassen van gebruik kon maken maar dat kan dus :) Als je ziet hoe dicht het bij Saalbach is wil ik minimaal 1 dag in Saalbach gaan skien. Met de kitzsteinhorn, maiskogel, schmittenhohe en saalbach gaat dit een lekker gevarieerde vakantie worden:D
@ sander, zal ik zeker eens gaan doen, klinkt goed!

De sonnenalm in Zell am see moet je zeker meepakken, vindt ik persoonlijk de mooiste afdalingen!

De sonnenalm in Zell am see moet je zeker meepakken, vindt ik persoonlijk de mooiste afdalingen!

Les op 7 jan. 2013 21:19

Is een prachtige afdaling inderdaad, maar zoals de naam al zegt veel zon. Deze kan je het beste op een zonnige dag vroeg in de ochtend pakken als er nog niet zoveel slush ligt. Ook al kan je nog zo goed skiën, het blijft k*t met van die pap.

One mans intermediate is another mans expert

De sonnenalm in Zell am see moet je zeker meepakken, vindt ik persoonlijk de mooiste afdalingen!

Les op 7 jan. 2013 21:19

Die had ik ook al in mijn planning staan, allemaal mooie rode en zwarte afdalingen.

De sonnenalm in Zell am see moet je zeker meepakken, vindt ik persoonlijk de mooiste afdalingen!

Les op 7 jan. 2013 21:19

Is een prachtige afdaling inderdaad, maar zoals de naam al zegt veel zon. Deze kan je het beste op een zonnige dag vroeg in de ochtend pakken als er nog niet zoveel slush ligt. Ook al kan je nog zo goed skiën, het blijft k*t met van die pap.

Sander op 7 jan. 2013 21:30

Of hopen dat het hard genoeg vriest met een mooi zonnetje ;)

Met de kitzsteinhorn, maiskogel, schmittenhohe en saalbach gaat dit een lekker gevarieerde vakantie worden:D

En als je nog niet genoeg hebt, wip je nog even over naar Maria Alm en doe je de KONINGtour

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

De Schüttabfahrt is een mooie lange afdaling. Zie video hieronder.
Info van internet geplukt: The Schüttabfahrt is a beautiful 6,2km run from the top of the Schmittenhöhe back to Areit-Base-Station (vertical drop: 1,250m).

The ski is the limit

Plaats een reactie