Wintersporters Forum: State of the Union

100.000 berichten, een heleboel vaste bezoekers en steeds meer reacties elke dag. Het zal jullie niet zijn ontgaan dat het forum groeit als een malle.

Maar met die groei zien we ook een nieuwe trend. Geregistreerde gebruikers klagen steen en been over ‘Gast gebruikers’ en hun soms onbehouwen manier van reageren. Ook stroomt onze inbox vol met klachten over andere gebruikers die mensen zwart maken of zich verbazen over bepaalde zaken. Daarom weer even wat duidelijkheid over hoe wij denken over deze zaken.

Gast accounts
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de gast accounts blijven. Het grootste deel is nog steeds een meerwaarde voor dit forum en daarom nog steeds gewenst. We zien ook dat veel gebruikers beginnen als gast en later een account aanmaken omdat ze het een leuk forum vinden.

Niveau van de reacties
"Die gast gebruikers halen het niveau omlaag!" horen we vaak. Toch merken wij dat vooral geregistreerde gebruikers zich een nieuwe status lijken toe te bedelen en erg vaak offtopic reageren of soms zelfs met gestrekt been de discussie in gaan. Het niveau is er zeker niet op vooruit gegaan de afgelopen maand (misschien wel langer) maar dat ligt zeker niet aan de gast gebruikers alleen.

De oplossing is zoals al heel vaak eerder verteld heel simpel. Stop zelf eerst met schoolplein reacties en offtopic reageren. Bevalt een reactie niet, is hij offtopic of belegdigend? Druk op niet ok en ga in een ander topic kijken. Is het heel erg? Stuur ons een pm. Op die manier hoeven wij niet 1000 berichten ruzie berichten door en zien we sneller het probleem.

Moderators
Met de huidige groei word het voor de moderators steeds moeilijker om alles te volgen. We hebben allemaal een drukke baan, deze site beter maken, en daarnaast een druk prive leven. En om 23:00 zondag 's avonds ruzies stoppen op het forum is niet echt onze favo tijdsbesteding.

Daarom vragen we jullie om met ons mee te moderen. Druk op niet ok als het niet kan of offtopic is. Wij doen dan de rest en bekijken het ook even in een context. Jullie kunnen dan snel weer door en het scheelt ons een hoop tijd.

Bedankt
Maar laten we vooral ook niet vergeten wat voor mooi seizoen het was/is. Van meetings in Landgraaf tot in Winterberg en super toffe initiatieven allemaal ontstaan op dit forum. Laten we vooral zo doorgaan wij hebben er zin in!

null

MAND!

Amen to that!

Sluit me bij Harm aan. Was eerlijk gezegd de "niet OK" knop vergeten.

Don`t eat yellow snow

Bedankt voor de inzet.

Waar is die "wel oké"-knop voor dit topic?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Vaak heb ik jullie redenen om gastgebruikers te behouden doorgelezen, waarbij ik nog steeds van mening ben dat de argumenten die jullie voeren niet te boven doen aan de negatieve argumenten van de geregistreerde gebruikers.

De term “laagdrempelig” komt hierin vaak naar voren. Wat voor jullie, vooral uit commercieel oogpunt – welke overigens nooit als argument wordt gevoerd - erg interessant is. Want laten we eerlijk wezen, Wintersporters.nl genereert behoorlijk wat inkomsten.

Echter ben ik van mening dat het limiteren van het aantal gast posts (bijvoorbeeld max. 10 per gast) ook zal bijdragen aan de kwaliteit van de berichten het forum. Waarbij de laagdrempeligheid behouden blijft, de geregistreerde gebruikers tevreden worden gesteld en de moderators zondagavond om 23:00 tijd hebben voor leukere dingen.

De term “laagdrempelig” komt hierin vaak naar voren. Wat voor jullie, vooral uit commercieel oogpunt – welke overigens nooit als argument wordt gevoerd - erg interessant is. Want laten we eerlijk wezen, Wintersporters.nl genereert behoorlijk wat inkomsten.

Marco K op 12 feb. 2013 13:14

Commercieel is het forum zeker niet. Kost juist geld.

Echter ben ik van mening dat het limiteren van het aantal gast posts (bijvoorbeeld max. 10 per gast) ook zal bijdragen aan de kwaliteit van de berichten het forum. Waarbij de laagdrempeligheid behouden blijft, de geregistreerde gebruikers tevreden worden gesteld en de moderators zondagavond om 23:00 tijd hebben voor leukere dingen.

Marco K op 12 feb. 2013 13:14

Interessant idee.

MAND!

Bij de topics waar het om respect gaat is respect meestal het verst te zoeken.

ik heb nochtans van gastgebruikers al nuttige posts en info gelezen/gekregen, dus die enkeling die wat komt trollen, achja.

Waar ik meer problemen mee heb, zijn de moraalridders die bij het minste waar ze het niet mee eens zijn met een vingertje komen wijzen, alsof hun "wintersportwaarheid" de enige ter wereld is die correct is.

Maar doe vooral zo voort, ook al is mijn wintersport dit jaar in het water gevallen (afin, in mijn bed beland - zie reisverslagentopic), toch haal ik hier mijn hart nog op.

Wintersporters Forum: State of the Union

Belgie en Nederland weer één Unie
Waar een wintersport forum niet toe kan leiden ;-)

Soms zijn gasten vervelend, maar ik denk dat sommige gebruikers met account ook niet altijd goede inbreng hebben. Gasten houden in elk geval het forum levendig. Als ik kijk naar een andere wintersportforum, waar je perse een account moet hebben om te kunnen reageren, is het daar veel minder levendig (4 dagen geleden was de laatste reactie). Ik ben een voorstander dat gasten nog altijd mogen reageren, omdat ze vaak genoeg nog goede inbreng hebben, maar dat ze een account nemen heb ik natuurlijk ook het liefst.

En tegen die gestrekte benen mag van mij part wel eens is tegen opgetreden worden, want zo hard komen ze in de Engelse voetbalcompetitie bij wijze van spreken nog niet in.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Aan de ene kant is het een mooi forum, haal er veel informatie vanaf, vandaar dat ik mij registreerde. Moet daarbij ook eerlijk zeggen dat ik topics volg, niet om de topics , maar om de manier waarop men reageert. Geweldig om te zien.

Daarbij zeggende; ik zit op veel forums over alles wat me interesse deelt en dat is een hoop. En dat doe ik al de nodige jaren, maar zo’n “agressief” "forum als deze ben ik nog nooit tegengekomen… Leuk om te lezen, maar ben bang dat je wel s mensen afschikt.

Zal wel door de passie voor het skien komen, als het goed is zijn die ook scherp :p.

Don’t get me wrong, maar Iemand die hier durft te beweren dat deze website (incl. dit forum) geen commerciele belangen heeft is enigszins ongeloofwaardig. De laagdrempeligheid van deze website zorgt er namelijk ook voor dat er meer ‘hits’ worden gescoord. Er is overigens niks mis met commercie, want met liefdewerk oud papier krijgen we geen brood op de plank. Toch?

Over het fenomeen ‘Gastgebruikers’ kun je van alles vinden. Ik heb er geen specifieke mening over, maar het bestaan ervan zorgt soms wel voor chaotische taferelen. Als men verplicht wordt om zich aan te melden als gebruiker heb je in ieder geval de mogelijkheid om iemand een persoonlijk bericht te sturen. Hierdoor kun je reacties, tips, op- of aanmerkingen rechtstreeks aan de gebruiker ventileren zodat deze niet de topics ‘vervuilen’.

When life gets too complicated.... SKI

Is het overigens niet een idee om het forum is aan te passen met groepen onder elkaar? Die staan nu enigszins onopvallend aan de rechterkant.

Bijvoorbeeld:
-weer ( daaronder dan de topics die daarover gaan )
-vraag & aanbod/marktplaats
-Nieuws
-skigebieden
-verslagen
-zomer
-foto’s/filmpjes

etc…etc…en wellicht zijn er nog wel aanvullingen…

Lijkt mij handig zodat je niet met enige regelmaat dubbele topics tegenkomt of dat men dingen opent met niet zulke slimme vragen over gebieden of het weer omdat dat elders al staat, het niet te beantwoorden valt of mensen gewoon te lui zijn om het zelf op te zoeken.

meer dat het dan wel wat overzichtelijker wordt en je niet alle onderwerpen die er zijn onder elkaar hebt. Het is maar een idee…

Not all who wander are lost

Het is de laatste tijd wel wat pittiger geworden op het forum maar alles heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is heel fijn als iedereen heel lief voor elkaar is, maar wel een beetje saai. Het zal aan de andere kant niet voor iedereen lekker zijn als ze een koude douche over zich heen krijgen maar het is wel spannend om te lezen. Gasten houden het forum ook levendig en als ze echt geïnteresseerd zijn, melden ze zich toch wel aan. Een limiet aan gastposten zoals iemand hierboven als tip geeft, lijkt me daarom ook wel goed idee.

Misschien iets om toe te voegen, gezien de -tig vragen naar koopadvies of "user experience":

regelrecht gepikt uit http://www.carving-ski.de/equipment/tipps-skikauf.php…

in het NL/Vlaams vertaald, misschien zijn jullie er iets mee:
• Hoe oud ben je? Man of vrouw? Hoe lang ben je en hoe zwaar weeg je?
• Hoe sportief ben je; wat doe je aan sport en hoe vaak?
• Hoe lang ski je al? Hoeveel keer per jaar ski je?
• Beschrijf kort hoe en waar je nu het liefste skiet (pistekleur, snelheid, soort bocht, etc.).
• Met welke techniek ski je vooral (zuiver gecarved of gedrift)?
• Waar wil je vooral met je nieuwe skies skiën (piste / off-piste; geprepareerd / diepsneeuw)?
• Hoe wil je het liefst in de toekomst met je skies skiën (gecarved of gedrift)?
• Welk skitype zou bij jou kunnen passen (zie link: http://www.carving-ski.de/faq/ski-typ.php)
• Wat is je ski-niveau (zie link: http://www.carving-ski.de/equipment/ski-level.php)
• Hoe wil je je skitechnisch ontwikkelen? Wat wil je als volgende kunnen of leren als skiër?
• Met welke skies heb je tot nu toe al geskied?
• Heb je doelbewust met verschillende skitypes geskied: slalom, race, allmountain of andere carvingskies? Heb je verschillen tussen die skitypes kunne merken?
• Welke van de skies die je tot nu toe hebt geprobeerd vond je goed? Waarom?
• Welk van de skies die je tot nu toe hebt geprobeerd vond je niets? Waarom?

Misschien het verwijderen van topics? Je weet wel hele oude en zaken met een slotje erop?

Moderators
Met de huidige groei word het voor de moderators steeds moeilijker om alles te volgen. We hebben allemaal een drukke baan, deze site beter maken, en daarnaast een druk prive leven. En om 23:00 zondag 's avonds ruzies stoppen op het forum is niet echt onze favo tijdsbesteding.

Daarom vragen we jullie om met ons mee te moderen. Druk op niet ok als het niet kan of offtopic is. Wij doen dan de rest en bekijken het ook even in een context. Jullie kunnen dan snel weer door en het scheelt ons een hoop tijd.

Yo-han op 12 feb. 2013 12:00

Geen sollicitatie, maar op grotere fora zie je vaak dat vaste bezoekers (tijdelijk) als moderator alles op het forum goede banen leiden. Misschien een idee voor ooit.

Plaats een reactie