Beste carve pistes Oostenrijk

Waar bevinden zich de beste carve pistes in Oostenrijk?

Ik bedoel daarmee:

  • breed
  • vlak
  • lang
  • niet druk
  • goed geprepareerd

De afdalingen van Sportgastein (Vooral boven het middenstation) komen in mij op.

Toevallig moest ik daar ook direct aan denken, voldoet aan alle punten :)

Even op YouTube bekeken: dat is inderdaad wat ik bedoel!

Nog meer tips?

Tiefenbach gletscher Sölden. Lang, breed en vlak. Soms wel druk omdat iedereen daar wil carven.

Skiën. What else.

Planseggabfahrt(Serfaus) in Serfaus-Fiss-Ladis

Pitztaler gletscher

Don`t eat yellow snow

Zeker Tiefenbach in Sölden!

Tiefenbach gletscher Sölden. Lang, breed en vlak. Soms wel druk omdat iedereen daar wil carven.

John Sölden op 12 feb. 2013 15:52

Jups inderdaad, geweldige piste, zeker als je er smorgens als allereerste op komt door het tunneltje. Priceless!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Blauwe autobahnen boven Hochgurgl!

Zowat alle gletschers in Oo hebben geschikte autobanen (als het te steil zou zijn, zou het geen gletscher meer zijn) …

Daarnaast nog sommige delen van Nauders/Reschenpas (Schoneben/Belpiano); Hochzeiger (Panoramaweg, sleper rechts en dalafdaling); …

Ik moet wel zeggen dat jij een iets andere invulling van "beste carvingpiste" hebt als ikzelf. Blauw wil voor mij vooral zeggen dat -iedereen- er begint te carven, of doet alsof, en vooral veel snelheid pakt. Een mooi geprepareerde rode die niet volledig verkracht is door het landschap zo gelijk mogelijk te trekken biedt zo veel meer carvingplezier als je met de rollers kan beginnen spelen … Kort, lang, traag, snel, … dat moet ook met gesneden bochten lukken!

Ik heb zelf ook graag een brede rode om te carven maar als je net begint kan je het op een blauwe wel goed onder de knie leren krijgen. Ik weet niet of de topicstarter beginnend carver is of gevorderd.

Ik zoek blauwe Autobahnen, inderdaad, maar rood mag ook. Niet alleen breed en vlak, maar ook lang.

Hochgurgl ziet er goed uit in dit filmpje (vanaf 2 min.):

wauw… na het zien van dat filmpje van hochgurgl droom ik helemaal weg… wat een prachtig gebied!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Kaltenbach

Ik kom niet voor niet al 20 jaar in Obergurgl en Hochgurgl. Het blijft mooi en verveeld op een of andere manier nooit.
Dit jaar ga ik door omstandigheden voor het eerst naar een ander gebied. Ik hoop maar dat ik het daar ook leuk ga vinden.
Ze hebben daar trouwens ook lekkere rode en zwarte pistes. En prachtige vergezichten. Het is gewoon de combinatie van alleen dat het voor mij zo bijzonder maakt.

Gisteren was het echt geweldig carven op de kitzsteinhorn in kaprun! Zo een goede sneeuw heb ik nog nergens gehad. En ook lekker brede pistes

waar eigelijk niet , overal zijn er genoeg pistes om goed te carven ,als je maar vroeg bent

he-ho lets go

Lekker filmpje!! De "blauwe 26" in HochGurgl.

Zeker een lekker filmpje met een lekkere afdaling(rood en blauw). Ongeveer 8 km.

De blauwe 3 richting Gasthof Filzstein op de Plattenkogel van Hochkrimml/Gerlosplatte. Misschien niet de meest uitdagende voor de echte cracks, maar ik vind dit een heerlijke piste om lekker te carven.

(Heb wel een foto van de deze piste maar ik krijg een foutmelding tijdens het uploaden van de foto).

Aan het eind van deze piste een lekkere apfelstrudel als beloning.

Vroeger had je altijd beginners die liepen te pochen over hun avonturen op zwarte pistes. Tegenwoordig is het toverwoord blijkbaar Carven:
Dat gigantische glijpad in Hochgurgl, dat mag echt geen carve-piste genoemd worden, glijpad is de juiste term! Pfff

van Konigsleitenspitze naar Gerlos…soort van autobahn

Carven kan bijna overal, glijden ook. Het is maar net wat je liever doet.

Is wel in italie maar wat ziet die piste er zalig uit…
In Val gardena!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Tegenwoordig is het toverwoord blijkbaar Carven

Gast617 op 14 feb. 2013 11:51

Nee hoor, dat was eind jaren 90 zo. Je loopt achter. Tegenwoordig is het freeriden. Maar ik kan me vergissen.

Absoluut de Tiefenbach in Sölden. Genieten!

Is wel in italie maar wat ziet die piste er zalig uit…
In Val gardena!

Sven op 14 feb. 2013 13:07

Nou je moet goed kijken om een piste te ontdekken. Zit zeker 8-9 min. naar een vlak pad zitten kijken waar je bijna stilvalt.

Übung macht den meister!!!

Ik viel bijna in slaap toen ik naar dat filmpje van Val Gardena zat te kijken! Dat is met recht een saai glijpad!

Vind dat ook niet echt een hele aantrekkelijke ‘piste’. Leuk met de kids als ze het net kunnen maar zelf zou ik het maar weinig spannends vinden.

Eerlijk is eerlijk:

  • die piste is gewoon een héél lang stuk pad in een héél mooie omgeving. Daar moet je eigenlijk vooral op de omgeving letten en van de natuur genieten.
  • het filmpje geeft wel gewoon aan wat’k zei. Vaak zie je op die stukken net mensen die ofwel snel gaan en denken te carven, of de boel afschrapen.

Als je een leukere carvepiste zoekt om het te leren, blijf dan net bovenop die afdaling (linksaf in het begin ipv rechtdoor) en herhaal die piste een paar keer.

Overigens: zowat alle blauwe-rode in het kerngebied van de dolomitisuperskipas kan je als "zalige carving" bestempelen. Je hebt er in ieder geval de mogelijkheid om van héél makkelijk tot best wel pittig je bochten te oefenen :).

Plaats een reactie