Gezocht! Ski-snowboardmaatjes voor Dutchweek in Valtho!

Wie heeft er zin om van 26 april t/m 4 mei mee te gaan naar Valthorens voor de Dutchweek? Ik snowboard al een tijdje en doe sinds kort ook de skietjes aan! Kom alle pistes naar beneden zowel ski als snowboard. De aprés ski is zeker belangrijk, maar wat ervaring opdoen met een ervaren(en veilig!) off-piste rijder(s) zou leuk zijn!

@janine, er is een groep hier op het forum die naar de dutchweek gaan…je kan je nog opgeven geloof ik…

https://www.wintersport.nl/forum/topic/78904

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ja hoor, hoe meer mensen er mee willen hoe leuker!

Ik zou zeggen…Gooi je in de discussie die Jeroen hier heeft gelinkt. ;-)

If you snooze, you loose!

@Janine, ik ga ook met het einde seizoens weekend mee en ben ook een beginnende freerider. Wie weet kunnen we een dag een gids huren? Zelf heb ik lawine 1 theorie van het SSC.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@Janine, ik ga ook met het einde seizoens weekend mee en ben ook een beginnende freerider. Wie weet kunnen we een dag een gids huren? Zelf heb ik lawine 1 theorie van het SSC.

bartus op 15 feb. 2013 15:31

Als dat nog mogelijk is moeten we dat zeker doen! Maaarre zullen we de discussie op het andere draadje even voort gaan zetten?

If you snooze, you loose!

Kwil graag een weekje ipv een weekendje… :)
Voor minder dan 400e is dat al geregeld incl bus en 7-daags skipas(via sunweb)

@ Janine: had je inmiddels al reacties voor de week? Het lijkt mij wel wat. Ik ski al wat langer en snowboard sinds vorig jaar. Ik weet nog niet precies wat ik die week zou willen. Ik heb net een intensieve cursusweek on en off piste skieen achter de rug. Ik wil gaan freeriden maar moet nog flink aan mijn techniek werken om dat soepel te kunnen, vandaar In maart wil ik nog een week naar Oostenrijk en daar flink oefenen, maar wat extra oefening is nooit weg. Maar ik wil toch zeker ook nog een paar dagen boarden dit seizoen. Apres skieen is leuk, maar daar ligt voor mij niet de nadruk.
W.b. off-piste gaan: lijkt mij verstandig om dat met een gids te doen. Die kent het gebied en weet waar de lekkere poeder ligt + kan de risico’s goed inschatten. Ik weet niet of ik op de inschatting van iemand die ik net heb leren kennen maar die zegt dat hij een ervaren freerider is zou durven vertrouwen. Die week dat ik mijn techniekcursus deed zijn er in de aanliggende dalen 3 jonge mensen omgekomen in verschillende lawines. Allemaal locals die dachten dat ze wisten waar ze mee bezig waren. Maar geen pieper, schep en sonde of ABS op de rug. Wat niet wegneemt dat de poeder induiken leuk is, maar ik zou met een gids op pad willen.

@Janine. Mijn naam even toevoegen is wel handig: Marieke

Hallo Marieke,

Ik heb welgeteld 1 reactie :) Volgens mij is niet helemaal duidelijk dat het hier om een week gaat.
Ik heb geen ervaring met het echte freeriden maar met gids lijkt me dat een goede uitdaging! Ik wil wel veilig en met de juiste equipment. Vanuit waar heb jij die cursus gedaan?
Ik ga 15 maart naar Ellmau, samen met een vriend die nog niet echt kan snowboarden dus ik verwacht niet dat ik de pistes ga verlaten…:(

hallo janine, hoe gaat het met je plannen? zijn jullie op een ander forum verder gegaan? heb ook wel interesse in snowboarden dutchweek, grt johan

Hi!

Is er hier iemand die nog interesse heeft om mee te gaan richting de Dutchweek?
Dan hoor ik het graag!

De reactie hierboven (gast624) was van mij!

Plaats een reactie