Verschil .be en .nl weblog

Ik had al een tijdje de .nl weblog niet meer gecheckt, maar die staat blijkbaar vol van berichten die niet op de .be blog komen. Ik dacht dat de bedoeling van de .be versie was om typisch Belgische blogberichten daar te posten en de specifiek Nederlandse op de .nl, maar dat het grootste deel van de content gemeenschappelijk zou zijn?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Hey Lieven, we gaan hier dit seizoen duidelijk onderscheid in maken met een aparte weblog. De Belgische versie heeft vanaf dit seizoen een volledig eigen blog, met ook een eigen redactieteam. Waar er vorig jaar bijna 1 op 1 doorplaatsing was van de blogs (en er eigenlijk bijna geen verschil was tussen .nl en .be), gaat dit vanaf dit jaar nog maar zelden voorkomen (natuurlijk plaatsen we ook Roel’s weerbericht, de coolste filmpjes van Rogier en enkele interessante topics).

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Oké, dan hou ik de beide sites in de gaten. Meer pageviews voor jullie! ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Super, maar dat is zeker niet onze eerste zorg. We willen Belgen laten bloggen voor Belgen, daar ook een grotere focus op o.a. het snowboarden leggen dan momenteel op de NL het geval is (50-50 ski snowboard) en wat meer redactionele vrijheid creëren voor specifieke vlaamse zaken, zoals het bericht van de Belgian Bullets nu. Uiteraard blijft al de rest (ervaringen, updates, etc…) gemeenschappelijk om onze fanatieke community te behouden.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Toen ik dit las ben ik ook even gaan kijken op de .nl site. Blijkbaar is er ook iets meer activiteit. Misschien een ideetje, zou het niet mogelijk zijn om een tab te voorzien dat wij belgen ook makkelijk aan de nederlandse versie zouden kunnen komen en omgekeerd. Ik vind het zeer fijn dat .be blog meer gericht is naar de belgische interesse maar wij zijn misschien wel even geïnteresseerd in de andere zaken, misschien kunnen we nog iets bijleren (of kunnen de nederlanders iets leren van ons, … ;-)

laatste bericht was door mij geschreven, bleek niet ingelogd te zijn

better to be off piste, then to be pisted off

Wat is dan exact de verdeelsleutel ? Want als bv Stubai liegt over haar pistekilometers lijkt me dat niet enkel relevant voor de .be … Ik schipper momenteel tussen de .be en .nl omdat ik op beide relevante berichtgeving zie, in mijn ogen toch.

@Wim7, gaan we even intern bekijken. @.Robin, beide sites zullen relevante redactionele content blijven brengen. Over dat van Stubai bvb komt later nog iets in het magazine en zal ook later op het seizoen zowel op NL als BE voldoende aandacht besteed worden. We gaan er in ieder geval voor zorgen dat jullie op geen enkele manier nuttige en interessante informatie hoeven te missen, noch op NL noch op BE ;)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Is het niet mogelijk om op het Nederlandse weblog een klein kader te plaatsen met een soort van RSS achtige feed met de laatste x aantal Belgische weblogs en visa versa? Op deze manier is het mogelijk om in mijn ogen beide sites een eigen identiteit te geven, maar evengoed op de hoogte te blijven.

Wat Visscher zegt lijkt mij ook een goede oplossing. Ik kijk enkel op de .nl site maar kwam er enkele dagen terug achter dat er ook een .be versie is, daar zag ik andere blog artikelen staan waarvan ik sommige wel interessant vond. Op 2 sites kijken zal ik toch niet zo snel doen. Een RSS feed of andere koppeling maakt het makkelijker om de berichtgeving van de .be site toch ook in de gaten te houden :)

Het begint stilaan duidelijk te worden: https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/3551/Nieuwe-blo… :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Zo die Belgen worden echt proffesionals. Inderdaad staat op de BE versie een aantal leuke berichten.

May the ski force be with you !!

Komt er trouwens ook een aparte online wintersporters magazine ? Of blijft deze voor beide hetzelfde.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp de komende editie zal in ieder geval nog gelijk zijn voor beide markten. Meer informatie zal binnenkort volgen!

Ik hoop wel dat alle algemene en interessante artikelen ook via de Nederlandse site te lezen zijn, of op z’n minst gelinkt worden. Dagelijks 2 sites moeten kijken gaat er al snel bij inschieten vrees ik.

Hallo,

Ik lees als zo veel als jullie nu al een aantal jaar mee op deze site. En ik wist ook niks van een verschil af tussen de .be en .nl versie.

Ik zelf vind het persoonlijk jammer. Ik kijk normaal altijd naar de .nl versie en ik zie nu dat er op de .be versie heel wat leuke blogs staan. Wat volgens mij niks met de Belgische markt te maken heeft en evengoed leuk kan zijn voor de Nederlandse site.

Voorbeelden :

De opbouw van een skilift
Grasskiën in de zomer…
Moderne stations op de top van de berg
Skiliften en onderdelen online te koop

Dit zijn volgens mij zeker blogs om ook op de Nederlandse site te plaatsen.

Het bericht over :

Antwerp Street Kicks festival
Schoolvakanties en feestdagen in België
Help de Belgian Bullets op weg naar Sotchi

Zijn Blogs die op de Belgische variant thuis horen. Maar over het Street kicks festival vind ik ook leuk om te lezen. En over de Belgian Bullets idem.

Ik kijk er nu alleen als Nederlander tegen aan. Maar andersom geld het ook. Er staan heel wat blogs op de Nl site wat niet op de BE site staat wat toch voor hun ook leuk is om te lezen.

Ik denk dat je het beste 1 weblog kan maken en wat je niet wilt lezen dat klik je gewoon niet aan.

Gr kevin

Eerlijk gezegd volledig eens met het vorige van @kevin_oort

Ik ook! Heel intetessante blogs op beide sites.

Nu moet je er steeds even erg in hebben om ook op de andere site te kijken en dat schiet er dan wel eens bij in.

Mee eens met bovenstaande, het kan beter

Ik snap de scheiding ook helemaal niet. Echt leuke filmpjes over grasskiën en lift opbouwen. Had ik bijna gemist als deze post er niet was.

Waarom niet gewoon alles delen van BE en NL sites en heel af en toe iets speciaals per regio doen. (zoals de belgische brochures…)

Ik wil niet elke dag 2 sites bekijken…

@kevin_oort Volledig mee eens! De blogs die jij opnoemt zijn me dus ook nooit opgevallen maar klinken dusdanig interessant dat ik ze gelijk ga lezen.

Kevin for president :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Een uitgebreide uitleg over de verschillen tussen de Nederlandse en belgische website vind je op https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/3664/Nederlandse-e…

We snappen dat dit - vooral voor de vaste bezoeker - in het begin verwarrend of irritant kan zijn. We houden volop in de gaten wat er gebeurt.

Nederlanders: jullie zijn ook welkom op het voor jullie verborgen topic: https://www.wintersporters.be/forum/topic/119764

Samengevat: bad idea, @martijn

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik vind het lastig en ook jammer. Nu moet je elke keer 2 weblogs nakijken en ook 2 fora. Ik lees net op het belgische weblog een stuk over skibakken. Nederlanders gebruiken die skibakken ook en vinden zo’n artikel waarschijnlijk ook nog interessant. Ik in ieder geval wel!

Ik krijg trouwens mails wanneer er nieuwe berichten zijn op dit topic, maar word dan wel naar de .be site verwezen waar niet alle antwoorden zichtbaar zijn. Confusing as hell.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Kunnen jullie naast de kopjes "skigebieden", "sneeuwhoogte+", "gear" …etc… niet ook een tabje "Belgische versie" maken en op de belgische variant een tabje "Nederlandse versie"?

Eat, sleep, board, repeat.

Sorry. We waren misschien iets te enthousiast en dachten onze Belgische en Nederlandse bezoekers een groot plezier te doen met een eigen forum. Maar wat blijkt? Jullie missen elkaar enorm. Dus wij zijn de moeilijkste niet… welkom terug allemaal ;-).

Op jullie feedback voor het weblog zijn we hard aan het nadenken. In de tussentijd kun je nu makkelijk switchen tussen de talen bovenin de website.

AH! Dus het zijn toch verschillende talen?! Ik wist het wel…

Werk nu in Belgisch Limburg en kan echt niemand verstaan… ;)

Super, @martijn ! Voorlopig wel nog steeds verborgen reacties op .be/forum , maar blij dat we terug 1 community zullen worden!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Werk nu in Belgisch Limburg en kan echt niemand verstaan… ;)

Cheizz op 19 sep. 2013 15:56

Serieus? Waar dat?

Plaats een reactie