Skitest weekend Stubaier Gletscher 07 november

Ik wil dolgraag in het weekend van 07 november een weekendje skiën combineren met het testen van het nieuwe materiaal. Wil jij ook vroeg in het seizoen lekker paar dagen skiën en ook op zoek naar nieuw materiaal? Dan zoek ik jouw! Ik wil er met de auto heen gaan.

First powder, last beer...!

@@Ralf leuk dat je ook wilt en ik hoop dat je nog wat mensen kan vinden.

Ik zie je wel op de pistes daar denk ik ;-). Ik mag namelijk mee op uitnodiging van een site op reviews van snowboard materiaal te gaan schrijven.

If you snooze, you loose!

hey Ralf, je bent er niet alleen, ik ga dat weekend ook naar Stubaier, toevallig samen met Jeff die al gereageerd heeft. verwacht geen topdrukte dus zullen elkaar wel treffen denk ik :) hoop dat je iemand vindt die met je meereist … dus tt dan?

Ik heb eigenlijk echt geen zin dat hele eind remi in de auto te gaan zitten…Weten jullie trouwens of winterbanden dan al verplicht zijn? Zo ja, dat wordt dan een vroege switch dit jaar…Maar kans is groot dat ik dan toch ga…maar er moet toch iemand zijn hier die dit ook wil…!?

First powder, last beer...!

hey Ralf, had ook al eerder gereageerd :) (vergeten in te loggen dus mijn reactie was als gast)
Winterbanden zijn vanaf oktober in Duitsland en vanaf 1 november in Oostenrijk verplicht. Zal ook zeker winterbanden onder de auto zetten! Wij hadden vorig jaar in het weekend van 19 oktober zoveel sneeuw dat we zonder winterbanden de pas niet doorkonden :))
Gezien de toename van reacties hier zal het mij verbazen dat niemand reageert …mssn moet je de topic aanpassen?

Winterbanden zeker aan te raden, vorig jaar sneeuwde het rond die tijd in Stubaital

Winterbanden zijn vanaf oktober in Duitsland en vanaf 1 november in Oostenrijk verplicht.

AndreaKleinhaarhuis op 6 sep. 2013 16:09

Waar haal je dat eerste vandaan?! In Duitsland bestaat geen vaste datum voor winterbandenplicht. Ze zijn verplicht bij winterse omstandigheden. Datum maakt daarbij niet uit.

Richtlijn in Duitsland is von o bis o, von oktober bis Ostern. Van oktober tot Pasen dus.

Een ‘ongeschreven’ richtlijn is iets anders dan de officiële regels van de Duitse verkeerswet. Je kan de officiële regels van winterbanden nalezen in §2 van de StVO alinea 3a.

Meer info (Duitstalig): http://www.gtue.de/sixcms/detail.php?id=48570

Over een paar jaar misschien wel geinig, maar met de paar weekjes ervaring die ik nu heb, nog geen goed plan denk ik. Bovendien kan ik dat weekend niet.

En over de winterbanden: inderdaad verplicht bij winterse omstandigheden. Maar ivm de veiligheid zou ik ze er sowieso op doen, in de buurt van de gletsjer wil je dat risico niet nemen toch?

Nee, maar dacht dat het Mischien in dal nog in dorp nog prima te doen zou zijn…

First powder, last beer...!

Hoi Ralf,

Ik zal kort en bondig zijn… Let’s go! :-)

Laat maar weten via PM

Zin om aanstaand weekend op wintersport te gaan? Geen enkel probleem. Het Stubaier Gletsjer gebied heeft 64 km aan pistes, gelegen tussen de 1700 en 3400 meter. Met 30 cm verse sneeuw, hebben ze zojuist besloten om de 64 km’s te gaan prepareren en a.s. vrijdag 20 september het gebied officieel te openen. Viel Spaßß!!

Not all who wander are lost

Goed nieuws, maar dat gaat mij niet lukken helaas…;-(

First powder, last beer...!

Ralf, werk jij bij een wintersport winkel en zoek je testers voor de nieuwe ski’s of ben je zelf op zoek naar nieuwe ski’s? Want dat is toch wel een verschil!

Ik ben zelf op zoek naar nieuwe ski’s en wil daar gaan testen wil ik koop en uiteraard veel skiën!

First powder, last beer...!

Plaats een reactie