welke banden op landcruiser?

Wij gaan einde maart op skivakantie naar See, Oostenrijk. Nu moet onze landcruiser binnen korte tijd nieuwe banden krijgen. Daarom mijn vraagje hier: welke banden leggen we best? Winterbanden (en dan na de winter ook weer nieuwe banden kopen) Of kunnen/mogen we ook met terreinbanden in combi met kettingen richting Oostenrijk rijden?

Ik rij met onze LR Discovery het hele jaar op vredestijn wintertrac. Op verschillende forums worden ze aangeraden voor heel jaar gebruik. Had eerst zomer banden van Pirelli en Michelin. Maar vindt de Wintertrac ook perfect voor de zomer en merk geen verschil met de andere merken. Er zullen mensen zijn die beginnen over temperatuur , geluid en meer slijtage van de banden maar ik merk amper verschil.

May the ski force be with you !!

Gewoon zomerbanden, het is niet voor niks een 4x4!

/sarcasme uit

Ik vraag me gewoon af of terreinbanden toegestaan zijn ipv winterbanden in bijv Duitsland en Oostenrijk?

sommige terreinbanden hebben een sneeuwvlok symbool op de band. In Duitsland kan op dit symbool gecontroleerd worden. Dit symbool staat wel op een winterband. Dus gewoon zomerbanden is dus niet verstandig ook al is het een 4x4.

May the ski force be with you !!

Ik had voorheen op de LandRover Michelin Synchrone. Volgens mij is dat nu de Latitude geworden. De versie die ik had had het M&S icoon met de sneeuwvlok. Prima op de weg en heel lang geen kettingen nodig. Sterker nog heb ik nooit nodig gehad.

Winter is coming

Dus als we mud&snow banden leggen met sneeuwvlok icoon dan is dat gelijkgesteld aan winterbanden? Wel handig, dan moeten we maar 1 set nieuwe banden aanschaffen!
Weet iemand trouwens waar ik deze info "officieel" kan opzoeken?

Hier info:
http://www.autoadviezen.nl/Winterbanden2.htm

Hier meer info over all season:
http://www.winterbanden-365.nl/informatie-over-all-season-ba…

Ook de beste website om goedkoop banden aan te schaffen en bij 1 van de aangesloten garages te laten monteren.(aan de linkerkant maat opgeven + all season en dan zoeken)

Denk je dat TS al weer aan een set banden toe is?

LoL , ik denk dat maaslandbanden.be zijn bedrijf is…

🏂

Wil het niet weten eigenlijk, een goede site en meestal de goedkoopste is topbanden.com.

Dan hier ook mijn tip: autobandenmarkt.nl en banden-pneus-online.nl . Ik kon via mijn werk (toyota dealer) met alle marge eraf, inkoopprijs dus, niet goedkoper uitkomen dan autobandenmarkt.nl

Maar goed ik heb helaas geen landcruiser en geen banden nodig.

🏂

Plaats een reactie