Welke reisverzekering hebben jullie?

Gewoon FBTO met een wintersportdekking optie. Die ik na het skieen weer uit kan zetten, evenals een annuleringsverzekering en pech hulp buitenland. Ideaal en je betaald alleen voor de periodes dat je het nodig hebt.

Diefstal van ski’s of snowboard wordt niet vergoed als deze onbewaakt worden achtergelaten.(lees: als jij lekker je schnitzel naar binnen werkt op de piste).

Medische noodzakelijke kosten worden door je zorgverzekering gedekt.

Waarom dan toch een reisverzekering? Om een nieuwe laptop te claimen?

@Gast711, kijk wel bij de FBTO wanneer iets ingaat nadat je de module hebt aangezet. Sommige modules gaan pas na een maand betalen in.
Ik weet dat dit bijv bij veel modules van de zorgverzekering is of dit ook voor de door jouw genoemde modules is weet ik niet
(ik heb de modules continue aanstaan omdat ik ze steeds vergeet uit te zetten ;) )

ing mastercard gold:daar zitten 6 verzekeringen in oa een reisongevallen verzekering tot 200.000€ voor gans het gezin met aanvullende dekking tot 30.000€ mocht een opsporing, redding of repatriëring nodig zijn, deze kaart kost 40€ per jaar extra.

@gast241:

Lees de voorwaarden van je zorgverzekering nog maar eens door… Je zal niet de eerste zijn die van een koude kermis (piste) thuis komt met een leuke rekening!

@gast 241: je zorgverzekering dekt medische kosten in het buitenland, tegen Nederlands tarief.
Dus als ze bijvoorbeeld in die mooie privé kliniek in Oostenrijk een röntgenfoto van je knie maken, is dat toch echt een hoger tarief dan hier in Nederland.

Dit verschilt per zorgverzekering, even nakijken dus. En niemand dwingt jouw naar een privekliniek hoor.

@gast241.
Mocht het geval, dat je tijdens het skieen iets gebeurd, zodat jemet een banaantje of erger met de helicopter van de piste gehaald moet worden, en naar een prive kliniek wordt gebracht, heb je een groot probleem.
zorgverzekering dekt de kosten van het banaantje/ helicopter niet, daarom heb je een reisverzekering nodig met wintersportdekking.

Jawel. Medisch noodzakelijke kosten worden gedekt. Dus ook ambulancetransport(of heli). Alarmcentrale bepaald wat noodzakelijk is.

de europ assistance verzekering is zeker evenwaardig voor de belgen, het boeken van de verzekering was snel gebeurt via het web

Plaats een reactie