Wintersport maatje(s) gezocht, Oostenrijk, 18 januari?!

Hallo daar,

Wie kan er net zoals ik al niet meer wachten op de wintersport? Maar heb je net zoals ik geen zin om met een hele grote groep te gaan en verder niemand die dit seizoen mee kan? Wie weet kunnen we er samen/met een kleine groep een leuke tijd van maken!

Een aantal dingen/steekwoorden over de wintersport die ik voor ogen heb:

  • een week (7 à 8 dagen)
  • derde week van januari (tweede week een optie, maar derde week waarschijnlijk ivm werk)
  • appartement of hotel niet te ver van de lift (1e lift omhoog, pas als de liften sluiten weer naar het dal ;-)
  • zeker een drankje voor de gezelligheid of een avondje apres-ski, maar niet het licht uit doen 5 of 7 dagen lang
  • lekker uit eten
  • Oostenrijk (gerlos, solden)
  • niet te weinig rode en zwarte pisten en iig de mogelijkheid tot offpiste
  • ik vind (een beetje) luxe hoort bij de wintersport ;-) dus geen low-budget
  • sauna en/of zwembad

Misschien nog interessant om iets meer over mezelf te vertellen. Vrouw, 30 jaar, werkzaam geweest in marketing en sales, nu eigen zaak. Ski niveau, tja lastig zelf in te schatten, gevorderd. Al veel gezien en geskied iig. Woonachtig in omgeving Apeldoorn.

Verder ben ik redelijk sportief: lopen, wielrennen, spinning, skiën op een rollerbaan. Daarnaast is motorrijden een passie van me, maar de kriebels voor de wintersport beginnen nu toch echt te komen! (Zijn er eigenlijk altijd, sla de zomer maar over!)
Ook ben ik goed te porren voor een wijnproeverij, maar het liefst de echt lekkere wijnen drinken (met bijpassende versnapering). Ook een mousserende wijn vind ik heerlijk.

Wat zoek ik?
Het lijkt me ontzettend leuk om met twee tot zes personen (ongeveer) op wintersport te gaan. Met zijn tweeën ben je flexibeler, met zijn 6-en kun je nog eens opsplitsen… Beetje gelijkwaardig niveau en ervaring zou mooi zijn. Zelf wil ik waarschijnlijk nog wel 1 à 2 dagen (privé-les) nemen, ik vind het leuk mijn techniek te verbeteren, dit kunnen we natuurlijk ook gezellig samen doen.

Staat bovenstaande je nou aan, en is dat ook precies wat jij verwacht van een skivakantie?! Dan hoop ik iets van jou/jullie te horen!

Wie weet tot in de sneeuw!!! Ik kan iig niet wachten!

Groetjes, Anne

Hoi,
Vorig jaar ben ik in Gerlos geweest, landhaus-montana, http://www.landhaus-montana.at
Vlakbij de liften, vlakbij apres ski, en toch rustige buurt. Zowel 2 persoonkamers als 1 persoonkamers
Nieuw huis met sauna.

Hallo Rik,

Dank je wel voor de link, ik heb de website al bekeken.

Groetjes, Anne

Hoi Anne, wij gaan met een groepje van een 10 tal mensen naar Serfaus de week van 18 januari, we hebben 2 grote appartementen maar ik zou nog een 3de bij willen voor het comfort en zoek nog 1 of 2 extra personen. Momenteel zijn er 4 vrouwen in de groep en de leeftijd varieert tussen de 25 en 45, niveau is er behoorlijk wat verschil, minste kan overal af maar niet echt goed, de beste zijn skileraars die een weekje fun willen. Niet iedereen kent elkaar in die groep. ik ben de gemeenschappelijke factor tussen een skiclub en enkele andere vrienden. Stuur maar een prive bericht als je meer info wil.

Groeten Bruno

Misschien nog effe meegeven dat wij ons wat betreft skiën uiteraard ook gaan opsplitsen in 2 a 3 groepjes afhankelijk van niveau. En zelf ben ik iemand die perse de 1st lift wil nemen (niks boven die verse piste’s) We zijn wel allemaal Belgen, en het degusteren van enkele wijnen s’avonds past helemaal in onze filosofie! (maar we zijn niet de echte apre ski party beestjes, liever een rustige sauna en een goed dineetje en een heerlijk glas na een lange dag skiën)

Hey Bruno,

Ben wel geïnteresseerd, de week van 18 januari en Oostenrijk klinkt perfect!
Ik ben 27 en kom uit Antwerpen en ik kan zowel skiën als snowboarden.
Ik heb de laatste jaren wel enkel gesnowboard. Maar als er alleen skiërs meegaan, wil ik wel nog eens skiën (ervan uitgaande dat je dat niet verleert)
Dus moesten jullie nog plaats hebben, laat dan maar weten!

Groetjes,
Dorien

Hallo Anne,

Lijkt me leuk om mee te gaan. Ik woon ook in Apeldoorn. Ik heb je een PM gestuurd.

Groetjes,
Pascal.

Hallo Anne, dit lijkt me leuk, je hebt me kunnen overtuigen toen ik las dat je zelf van motorrijden houd :-)
Ik vertrek van 11 tot 16 januari naar Ischgl met 2 vrienden.

loopt deze forum nog? ik heb wel intresse! maakt niet uit wanneer! budget is ook geen probleem!
ik hoor graag hier iets over :)

Hallo joep.
Misschien kunnen we eind januari naar la plagne gaan?
Ik ben in een kleine dorp vlak bij la plagne geboren en ga sinds mij 7de jaar daar skien. Ik ken dus het gebied als mijn broekzak.
Ik kan je ook alle bekende en minder bekende free ride route laten zien.
Ik ski vaker naast dan op de pistes :-)

Klinkt goed!! Probeer al een tijdje Me freeride skills te verbetere!!

Heb je een voorkeur voor een datum?

Ik kan altijd! Doe maar een tijd dat er veel poeder ligt :P

Als we 2 weken gaan dan zullen zeker poeder mee maken :-)

Ik kan 2 weken. Jij?

Moet lukken!

Geweldig!

Trouwens, mijn naan is pascal. Ik ben een Fransman van 53 jaar en woon in de buurt van Apeldoorn.

Zo hey!! Dan heb je fucking veel ervaring!! :P Ik ben joep 23 en kom uit Wormer tussen Amsterdam en alkmaar

Ik zou ook graag met een (kleine) groep willen gaan. Minimaal 4 personen.

Heb je ook zin om een of twee weken te gaan freeride in la plagne? Meld je dan hier :-)

Haha misschien moet je een forum starten?

Wow!! Kom uit Apeldoorn en ben Off-Piste fanaat!! Wist niet van een lotgenoot in hetzelfde dorp :-)) Het lijkt mij wel wat om eens te gaan buiten spelen!! "Helaas" ben ik in week 3 al in Menuires. Maar ik zal dit topic in de gaten houden, wie weet!!

Japo

Hallo heren,

Dank jullie wel voor jullie spontane en gezellige reacties.
Ja dit forum loopt nog, alleen lijkt het erop dat de mensen die hierop reageren iets anders in gedachte hebben dan ik. Het lijkt me dan ook een goed idee van Joep als jullie een eigen forum starten, dan kan ik misschien ook mensen vinden die aansluiten bij mijn oproep.
Klinkt goed wat jullie in gedachten hebben, maar alleen maar offpiste daar ben ik nog net niet klaar voor denk ik, helaas :-(
Zijn er nog dames te vinden die wat zien in mijn oproep, alles is natuurlijk bespreekbaar, dit zijn alleen maar dingen die mij leuk zouden lijken.

Fijne avond allemaal!

Groetjes, Anne

Hoi Anne,

Is een andere datum voor jou ook een optie? Ik ben enthousiast over je oproep, maar kom pas de 19e terug uit Frankrijk. Vanaf de 25e tot half maart is voor mij alles bespreekbaar.

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Marjolein

Hallo Marjolein,

Maar natuurlijk is een andere datum bespreekbaar! Het gaat er mij eigenlijk alleen maar om dat het niet te druk, of een (school)vakantie is. Derde week januari is het vaak rustig, vandaar…
Heerlijk dat je ook al naar Frankrijk gaat! Welk skigebied?

Groetjes, Anne

Helemaal mee eens Anne, ik mijd ook altijd de schoolvakanties. En er moet toch vast nog wel een rustige week te prikken zijn in die periode!

Ik zal ook iets over mezelf vertellen: ik ben 31, woon in Arnhem en werk als beleidsadviseur bij een gemeente. Mijn hobby’s zijn reizen, koken, films en wijn. En ik heb een ernstige ski-verslaving ;-) Ik ben een held op sokken en niet de allerbeste skiër, maar wel een heel enthousiaste: inderdaad ook van de eerste tot de laatste lift en daar tussenin droom ik nog van skien!

Wat nog meer? Oostenrijk vind ik leuk, ik ben erg nieuwsgierig naar de gebieden Skiwelt, Montafon, Ischgl en Sankt Anton, maar ik weet ook genoeg leuke gebieden in Frankrijk of Italie en ik zou ook nog wel een keer naar Zwitserland willen. In januari ben ik in Les Menuires (Trois Vallees) en als ik dan toch in de buurt ben kan ik het natuurlijk niet laten ook Espace Killy een dagje te bezoeken.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Groetjes,

Marjolein

Hoi Anne en Marjolein,

Anne, wat een leuke oproep! Ik wil dit winterseizoen, na 2 jr niet weg te zijn geweest, heel erg graag weer gaan skiën. Oostenrijk ( St Anton. Ischgl, Gerlos of Solden) heeft ook mijn voorkeur. Qua periode ben ik redelijk flexibel.

Over mijzelf: ik ben 34 jr, woon in Amsterdam en ski vijf jaar.

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes,

Karlijn

Ben benieuwd naar jullie reactie!

@marjolein
Hartstikke leuk! Klinkt allemaal heel erg goed.
Zelf was ik reizen ook nog vergeten te vermelden, heerlijk om te doen.
Grappig dat je in Arnhem woont, dat maakt een eventuele ontmoeting vooraf een stuk makkelijker.
Ski niveau geen probleem, we maken er wel wat leuks van. Er bestaat altijd nog een mogelijkheid om af en toe eens op te splitsen, maar daar ga ik niet van uit.
Ernstige skiverslaving, haha, ja daar reken ik mezelf ook wel toe!
Trois Vallees is een super gebied vindt ik zelf, en Zwitserland in de winter staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje. Noorwegen reken ik daar ook toe, lijkt me prachtig.
Als het je nog steeds leuk lijkt, zal ik je een PM sturen en kunnen we eventueel nog meer informatie uitwisselen en eventueel kijken naar een datum en een reisdoel.
@Karlijn
Leuk om te horen dat mijn oproep je aanspreekt!
Het lijkt me leuk om nog iets meer over je te weten te komen.
En ook hier geldt weer: niveau is niet van belang, we maken er gewoon wat moois van!
Eventueel kun je mij ook een PM sturen waarin je wat meer over jezelf verteld, als je dat een fijner idee vindt.
@beide

Misschien is het een goed idee over een klein tijdje eens af te spreken om te kijken of het klikt en we wat leuks kunnen plannen! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, kom maar op met die sneeuw!

Groetjes, Anne

Hoi Anne en Karlijn,

Wat leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn, ik krijg er helemaal zin in!
@Anne Noorwegen was ik nog vergeten te noemen maar staat inderdaad ook erg hoog op mijn lijstje! Ik zal je een PM sturen met mijn gegevens, misschien kunnen we overgaan op Whats app om te kijken of we een keer af kunnen spreken?
@Karlijn Leuk dat je ook enthousiast ben, ik vind het ook leuk iets meer over je te weten te komen!

Fijne dag!

Groetjes,

Marjolein

Hoi Anne en Marjolein,

Ik heb jullie een berichtje gestuurd met wat meer info!

Groetjes, Karlijn

Hallo!

Na enige tijd niet op wintersport te zijn en vorig jaar een dagje Duitsland te zijn geweest (snowboarden) begin ik weer verschrikkelijke jeuk te krijgen aan mijn wintersportspier :-)

Helaas gaan bekenden van mij tijdens vakanties en daar wil ik eigenlijk niet in mee ivm drukte op de piste.

Weet niet hoever de plannen zijn maar wellicht is er nog ruimte om aan te haken?

Ik ben 30 jr en heb wel een paar jaar oostenrijk ervaring dus geen beginner meer iig.
Woon en werk in Veenendaal, hou van motorrijden/snowboarden/sporten/muziek/wijn/eten.

Groetjes Paul

Is de potentiële groep uit deze oproep al op vakantie geweest of is er een kans dat er in maart nog een groep opgetrommeld wordt?

Plaats een reactie