Tolvignet Duitsland

hmm vrij verkeer van goederen en handel geld dus niet als het in eigenbelang is. Ik voorzie een levendige handel in vignetten en een flinke omzetdaling voor de grensstreek. Tenminste als er geen compromis komt zoals hier te lezen is.

http://www.autoblog.nl/nieuws/boodschappen-doen-in-duitsland…

Seriously snow addicted family!

Nog een artikel gevonden over de tolheffing en als dit zo blijkt te zijn valt het allemaal wel mee!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/…

Silvretta Montafon Liefhebber

Alleen is dat artikel uit mei, Patje ;). Inmiddels is zeker dat het er gaat komen.

En 100 euro toeslag op een vakantie is best fors, ja. Dat zijn geen grappen. Als je wat regelmatiger de grens over gaat haal je het er makkelijk(er) uit, al moet je wel flink tanken en boodschappen doen om het echt rendabel te maken. grenstoerisme vanuit NL zal gaan afnemen, tenzij er een vrijstelling komt voor lokale wegen. Lekker met z’n allen in het Duitse Kutkrabbenveen in de file staan op zaterdag, omdat de verkeersdrukte dan met een factor 10 toeneemt. Yay!

€100 is zeker veel maar er zal toch wel iets komen zoals een 10 dagen vignet? Nou,zal het allemaal wel volgen hier op de site en voordat ik weggaat zal er zeker wel iets duidelijk zijn!

Silvretta Montafon Liefhebber
Seriously snow addicted family!

Men is al met een concept bezig om de snelwegen te gaan privatiseren ala Oostenrijk (waar de ASFiNAG de snelwegen beheert). Daarmee moeten ook de vele wegwerkzaamheden en de problemen met het wegdek opgelost worden. Dat zou betekenen dat iedereen een tolvignet moet gaan kopen. Omdat de snelwegen dan niet meer in directe handen van de overheid vallen zou men dan de wegenbelasting iets kunnen verlagen. Dat mag elk land natuurlijk vrijwillig doen.

Stel dat dit allemaal door zou gaan en je een sticker voor op je ruit moet kopen om duitsland door te mogen, wanneer en hoe snel zou zoiets dan ingevoerd kunnen worden? Zou dat dan per 1 januari al kunnen of moet eerst de EU en andere partijen er mee instemmen?

@Brianvdz: Ik betwijfel of men een fysieke sticker zal invoeren. De zogenaamde tolbruggen (Mautbrücken) registreren nu al elk voertuig. Men zou de controle op basis van kenteken kunnen gaan doorvoeren. Zwitserland en Oostenrijk zitten overigens ook al te overwegen om een elektronische tolsticker in te voeren. Het is dan een kwestie van online registreren of een verhoogde rekening achteraf op je deurmat ontvangen.

De invoering zal nog een poosje op zich laten wachten. Men heeft 1 januari 2016 als richtdatum voor de invoering gepland, maar het lijkt me sterk dat ze die datum zullen halen. Alvorens er een goed en uitvoerbaar concept op tafel ligt moet er nog het één en ander gebeuren. Ik zou me er voorlopig nog niet al te druk om maken. Er bestaat altijd nog een grote kans dat er überhaupt geen tol in Duitsland geheven gaat worden.

[mention=

Frans op 8 sep 2014 00:42

Ah gelukkig! Dit jaar voor het eerst op wintersport met vrienden en die 80/100 euro extra zou toch een tegenvaller zijn…

Vanavond was er een interessante (satire) nieuwsuitzending over de Duitse tolplannen op TV…

Ik snap het punt niet zo. Oostenrijk en Tsjechië hebben ook gewoon een vignet die alleen voor buitenlanders geldt, en zijn lid van de EU.
Dan wordt het toch copy/paste van hun regelgeving en de zaak is opgelost?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie