Tignes le Breviere

Heeft iemand info over le Breviere, zijn van plan in januari daar heen te gaan!? Is er in t dorpje iets als een barretje of winkeltjes?
Er gaat iemand mee die minder tot niet skiën. En kan je met de skiebus naar Tignes of zo?

Wij hebben twee jaar geleden in Les Brevieres gezeten. Er zijn wel één of twee barretjes waar nog wat te doen is 's avonds. Zoek de Britten op (je hoort ze vaak al van ver), die bouwen overal wel een feestje.

Er is wel een bus tussen Val Claret, Le Lac en Tigens 1800. Maar of die ook over de dam rijdt en verder naar beneden naar Les Brevieres weet ik niet. Maar ja, wij gingen dan ook met de gondel naar boven.

Er zijn een paar bars/restaurants en er is een klein winkeltje. Ik meen mij te herinneren dat er een skibus is, maar je kan even goed met de skiliften gaan, dat gaat heel vlot. Ik vond de afdalingen va l’Aiguille Percée tot aan Brévières telkens een zalige afsluiter van de dag.

Het blauwe paadje dat naar het dorp kronkelt is in de zomer gewoon een (smalle) autoweg met haarspeldbochten, dus je kan je er wel iets bij voorstellen. Niet aangenaam voor beginnende snowboarders maar voor beginnende skiërs zou het moeten te doen zijn na een paar dagen les (er zijn oefenpistes beneden in het dorp)

Tot slot nog even de link naar de webcam, want het heeft er gesneeuwd! De pistes komen links in beeld toe.

http://tignes360.livecam360.com/brevieres/php/show_panorama_…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Tof klein dorpje. Leuke bar Vincents waar je best feestje kunt hebben :-)) Spreek uit eigen ervaring. Mocht je leuk hotelletje zoeken probeer dan Le Genepy. Heeft Nederlandse eigenaar Frits. De bus … Volgens mij niet. Ging tot boven op de stuwdam niet naar Brevieres. Paar lekkere restaurantjes zitten er zeker. Onder aan de gondel tof ‘gloeiwijntje doen’

Le Genepy is zeker een aanrader!
Sowieso een erg leuk plaatsje, ligt wel helemaal in de uiterste hoek, maar dan is de uitdaging om helemaal naar de andere kan van het gebied te skien des te groter :-).

Plaats een reactie